Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn lut 23, 2009 21:12

My krecilismy 9000+ rpm, pompa oleju i walek posredni KR, silnik turbo. Zadnych problemow ze smarowaniem nie mielismy.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn lut 23, 2009 21:16

kefirsky pisze:Przy danym ciśnieniu ma być określona zwężka - restrykcja. Ciśnienie w układzie wzrasta i automatycznie średnica zwężki maleje. Za wysokie ciśnienie i turbawka puszcza olej
tu masz racje, ja kilka razy musiałem zmniejszać dysze, innych negatywnych skutków większego ciśnienia nie zauważyłem



kefirsky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob gru 27, 2008 13:27
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » wt lut 24, 2009 00:24

Okej. Przekonaliście mnie. To ja poproszę o numer i producenta pompy z 9A żeby całe info było w jednym miejscu :)



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lut 24, 2009 09:07

kefirsky pisze:Okej. Przekonaliście mnie. To ja poproszę o numer i producenta pompy z 9A żeby całe info było w jednym miejscu :)
026 115 153A - numer zdjety z pompy ktora mialem przed chwilą w ręku :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

kefirsky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob gru 27, 2008 13:27
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » wt lut 24, 2009 12:18

toffic pisze:
A czy przy takim ciśnieniu nie występuje zjawisko kawitacji?
sprawdź może najpierw co to jest kawitacja i popraw pytanie :goof:
Jasne. Przeoczyłem Twojego posta. Pomyłka jest z mojej strony... Z tym zjawiskiem miałem styczność w pompie paliwa, ciecz jakby wrzała. Przeniosłem skrótem myślowym tą nazwę do pompy oleju.



Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pn mar 30, 2009 22:25

Witam,
mam mały (?) problem - zeszlifowałem garb w przepustnicy i troche mnie poniosło i rozszczelniłem troche ją. Jak dam pod światło ją, to widać prześwity. Po odpaleniu obroty mam na poziomie 1500obr/min i nie wiem czy to wina przepustnicy, czy np. krokowiec trzeba przeczyścić, bo auto stało całą zime.
PozdrO



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » pn mar 30, 2009 22:34

Skoro są prześwity to pewnie ciągnie lewe powietrze stąd podwyższone obroty. Spróbuj przytkać prześwity to zobaczysz czy spadną nieco obroty.


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pn mar 30, 2009 23:00

następny co ma przegwizdane :helm:,

1)nowa przepustnica,

2)dołożyć materiał i dobrze wypolerujesz (pamiętaj wybrać taki by nie wpadł, później do silnika

3)dołożyc nową większą klapke (może pasuje z VRa)


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » wt mar 31, 2009 00:03

tak kwoli sprostowania, pompa oleju z 9A bez problemu pasuje do napędu KR/PL natomiast napęd pompy oleju z KR/PL nie podejdzie do bloku 9A w którym siedzi mocniejsza pompa. Wałek pośredni ma większy wieniec zębaty przez co skutecznie uniemożliwia poruszanie sie wału.

Tak wiec mój plan na wyzsze ciśnienie w 9A wzioł w łeb.

Pozdro


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt mar 31, 2009 09:40

tak kwoli sprostowania, pompa oleju z 9A bez problemu pasuje do napędu KR/PL natomiast napęd pompy oleju z KR/PL nie podejdzie do bloku 9A w którym siedzi mocniejsza pompa. Wałek pośredni ma większy wieniec zębaty przez co skutecznie uniemożliwia poruszanie sie wału.

Tak wiec mój plan na wyzsze ciśnienie w 9A wzioł w łeb.
powiem tyle: da się, ja tak mam



jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » wt mar 31, 2009 10:22

Łuki pisze:mam mały (?) problem - zeszlifowałem garb w przepustnicy i troche mnie poniosło i rozszczelniłem troche ją. Jak dam pod światło ją, to widać prześwity. Po odpaleniu obroty mam na poziomie 1500obr/min
LCQ pisze:następny co ma przegwizdane :helm: ,

1)nowa przepustnica,

2)dołożyć materiał i dobrze wypolerujesz (pamiętaj wybrać taki by nie wpadł, później do silnika

3)dołożyc nową większą klapke (może pasuje z VRa)
Nie koniecznie :green_fuck:

Ja sobie z tym poradziłem rozklepując uważnie i dokładnie klapkę od przepustnicy,efekt obroty równe na poziomie 800obr/min bez skakania obrotów,ani nic takiego. :bigok: Także troche chęci,uwagi i poradzisz sobie z tym bez dokładania kasy :green_fuck:
pozdro


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » wt mar 31, 2009 12:03

Jak się da jak sięnie da.

Reźbiłeś coś?

Normalnie po włożeniu wałka pośredniego od PL do 9A nie chciał mi się obracać wał korbowy - w pewnym momencie się blokował.

Podpowiesz jak to zdziałać?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pt kwie 03, 2009 16:52

przepustnica odratowana - wszystko w najlepszym porządku :helm:
dziękuje



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz kwie 12, 2009 13:31

I jak z tą modyfikacją napędu pompy oleju w 9A moze sie ktoś wypowie??


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość