Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » śr lis 04, 2020 23:56

Z serwisówki od 1.4 16V

Obrazek

Dlatego właśnie robiłem honowanie wiertarką, bo nie mozna demontowac wału. I również dlatego w etce nie ma numeru wału ani panewek głównych dla 1.4, bo producent nie przewiduje wymiany. 1.6 żeliwny normalnie można składać od zera.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

PawelP112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
Kontakt:

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: PawelP112 » czw lis 05, 2020 00:52

No zobaczymy jak to będzie długo chodzić, kręcąc wałem nie ma oporów więc myśle że nie powinno być problemów przy delikatnym począktowym traktowaniu ;)



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » pt lis 06, 2020 03:29

Kanały poszerzałeś tylko przy wylocie do kolektora czy również tam gdzie rozchodzą sie na dwa dla każdego zaworu wydechowego?

https://abload.de/image.php?img=dscn5369i2xoy.jpg masakra jest co robić i EGT powinno ładnie spaść co pozwoli dowalić zapłonu. Korci mnie ten temat, ale znowu czapke zrzucać :crazy:


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: marcin7x5 » pt lis 06, 2020 18:42

Co z tego jak powiększysz otwory w głowicy jak zapewnie kolektor też ma mniejsze otwory. Trzeba by też pewnie przerobić i wydech...



PawelP112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
Kontakt:

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: PawelP112 » pt lis 06, 2020 20:56

Kanały poszerzałeś tylko przy wylocie do kolektora czy również tam gdzie rozchodzą sie na dwa dla każdego zaworu wydechowego?
tam również inaczej nie miało by to sensu.
Co z tego jak powiększysz otwory w głowicy jak zapewnie kolektor też ma mniejsze otwory. Trzeba by też pewnie przerobić i wydech...
no właśnie że kolektor ma sporo zapasu dlatego więc to ma sens, oczywiście materiału jest sporo w głowicy i mozna to bardziej powiększyć, ale to jak mówisz trzeba by budować inny kolektor,



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » pt lis 06, 2020 21:41

marcin7x5 pisze:
pt lis 06, 2020 18:42
Co z tego jak powiększysz otwory w głowicy jak zapewnie kolektor też ma mniejsze otwory. Trzeba by też pewnie przerobić i wydech...
Kolektor i uszczelka robione są pod AFH gdzie te kanały są fabrycznie większe.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: marcin7x5 » pt lis 06, 2020 22:23

Ciekawe czemu w takim razie dławione są te silniki...



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » sob lis 07, 2020 00:39

https://csmperformance.pl/pl/p/VW-POLO- ... CHNIX/4265

jest gotowiec i to 4-2-1 :) tylko do podwozia mk4 i podobnych trzeba dopasować.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: marcin7x5 » sob lis 07, 2020 13:57

To trzeba by jeszcze zrobić coś z pre katem i sondą w mk4.



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » sob lis 07, 2020 15:06

Zamiast prekata zakładasz kolektor od AKQ (jeśli nie ten z linku) w którym zaślepiasz EGR a sonda off w motronicu. W marelli kombinujesz szukasz magika albo tulejka.
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2020 21:42 przez nba, łącznie zmieniany 1 raz.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

locarno
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: locarno » sob lis 07, 2020 16:50

toffic ogarnia Marelli.



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » sob lis 07, 2020 16:51

Ogarnia tylko, że wysyłasz ster a motronica sam sobie możesz wgrać KKLem tylko tuner przerabia soft zdalnie :)


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

PawelP112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
Kontakt:

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: PawelP112 » wt lis 10, 2020 00:42

Ciekawią mnie jeszcze silniki 1.6 BTS jak to się sprawuje konstrukcja na łańcuchu i nie wiem czy są tam zmienne fazy rozrządu /?
Swoją drogą nba mógłbys podeslać jakies nr ecu bo chcę zamówić APE itp



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » wt lis 10, 2020 01:32

BTS to lipny silnik, ma wariator faz rozrządu, łańcuch strzelam te same bolączki co 1.4 TSI, najgorsze jest jednak to, że pękają tłoki itp. totalnie rozpadają sie te silniki a nie ma zamienników tłoków i albo kupujesz ori albo rzeźbisz z innego silnika.

Jeden kij co tam kupisz tu masz z AXP https://www.otomoto.pl/oferta/komputer- ... CpFbC.html Jak chcesz żebym ci ogarnął immo off to musisz mi wysłać ster.

Dziś brałem udział w live autoholicy i Robert stwierdził, że nie zawsze porting spełnia to co żeśmy założyli. Podobnie sceptycznie napisali mi na grupie na fb.
Tutaj live 18:15 https://youtu.be/xKjoK6zs7YE?t=1095


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości