vw mk1 abf

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

marcin192168
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:18
Lokalizacja: malopolskie

vw mk1 abf

Post autor: marcin192168 » pn lip 23, 2012 21:26

witam zmontowałem abf do swojego mk1 tlko mam problem z pompa paliwa to była zwykła wersja bez pompki czy musze dać do baku ompke czy pompe taka jaką ma silnik 9a taką za bakiem prosze o pomoc i z góry dziekuje



Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

vw mk1 abf

Post autor: socpaw » śr lip 25, 2012 21:37

powiem tak, jeśli chodzi o golfa 2 to do ABF przeważnie się daje pompy z gti, czyli jedna w baku a druga pod autem i spokojnie do ABF wystarcza. dodam, że do ABF pasuje dać pompe minimum 3 bary



Awatar użytkownika
dzasper11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: sob lis 21, 2009 22:03
Lokalizacja: Lębork

vw mk1 abf

Post autor: dzasper11 » śr lip 25, 2012 22:01

najprościej będzie dać jakąś pompę zewnętrzna. Tylko szukaj jakiejś ori nie uniwersalne z allegro. Ktoś mi kiedyś z forum polecał pompe od poloneza trucka opla gsi ona ma 4 bary tak ze by Ci wystarczyła


Moje mkII viewtopic.php?f=87&t=409643" onclick="window.open(this.href);return false;

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

vw mk1 abf

Post autor: bugalon » czw lip 26, 2012 11:58

To nie jest takie proste. Pompa zewnętrzna przy baku ze zwykłego naleśnika (wyjście przewodu z paliwem powyżej najniższego punktu w baku) szybko się zatrze i będą problemy. Taka pompa musi mieć ciągły dopływ paliwa. Dlatego właśnie w golfach mk2 jest pompa podająca (bo przewody paliwowe wychodzą górą z baku). Do mk1 takiej pompy podającej do baku nie ma jak zamontować bo jest bardzo wąski otwór. Dlatego trzeba wsadzić bak albo z mk1 diesla albo z mk1 GTI (wyjście paliwa w najniższym punkcie baku). Wtedy można dopiero zapodać pompę zewnętrzną (nie samą przepływową ale taką ze zbiornikiem przelewowym jak w mk2) i dopiero wszystko będzie dzialać jak należy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

marcin192168
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:18
Lokalizacja: malopolskie

vw mk1 abf

Post autor: marcin192168 » czw lip 26, 2012 17:00

czyli jak mam zrobic myślałem by dać pompe zewnętrzną od silnika 2.0 16v 9a ale myśle że jadna pompa nie starczy a mówicie że o ddiesla bak przecież diesel nie miał pompy w baku



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

vw mk1 abf

Post autor: bugalon » pt lip 27, 2012 19:58

przeczytaj jeszcze raz to co napisałem ze zrozumieniem a na pewno będziesz wiedział co zrobić.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Zmęczony
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 14:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

vw mk1 abf

Post autor: Zmęczony » ndz lip 29, 2012 14:31

Brałem kiedyś bak od Mk1 diesel napełniałem woda i spawałem tak żeby zamontować cały pływak z mk2 z pompa podającą zamiast tej podającej możesz dać pompę od 4bary ale pewnie będzie uciekać paliwo z pod smoka na zakrętach i przy ostrym ruszaniu.Nie spawaj benzynowego bo możesz zginać.



marcin192168
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:18
Lokalizacja: malopolskie

vw mk1 abf

Post autor: marcin192168 » ndz lip 29, 2012 15:52

aha ok troche nie ogarniam sprawy ale tak podsumowując kupie bak z diesla i wmontuje do niego uchwyt z mk2 z pompką czy dobrze myśle bo wkładka z diesla jest taka sama tylko przy przerabianiu wkładki można spawać a z benzyny nie bo wybuchnie ?



Zmęczony
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 14:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

vw mk1 abf

Post autor: Zmęczony » ndz lip 29, 2012 16:47

Ja musiałem powiekszyć otwór diaksem uciąłem z kawałka rur średnicy wkładu z uszczelka przyspawałem dokładnie i przyspawałem takie tulejki z gwintem w środku m6 i przycisnołem ten wkłąd trzema śrubkami z wiekszymi podkładkami.Mocowania ze zbiornika mk2 nie przyspawasz bo zbiornik jest plastikowy.Zbiorników benzynowych się nie spawa ani nietnie szlifierką kontową.bo jest bum.To wszystko musi być super szczelne żeby jak zatankujesz do pełna wacha nie wyciekała.Zbionik z mk1 gti miał chyba wkład z pomką ale pewnie ciężko dostać.Sprawdz pózniej szczelność np. wodą bo jak nalejesz wachy to już nie poprawisz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

vw mk1 abf

Post autor: bugalon » ndz lip 29, 2012 16:55

Rany, a w którym miejscu ma wyjście przewód paliwowy w baku z diesla a w którym miejscu ten z benzyniaka gaźnikowego? Widzicie różnicę? Na jaką cholerę dawać pompę podającą przy baku z diesla lub z GTI mk1?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Zmęczony
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 14:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

vw mk1 abf

Post autor: Zmęczony » ndz lip 29, 2012 17:32

Benzyniak ma wyjscie w tym samym miejscu co diesel,różnica jest taka że diesla pospawasz,pompę podającą dajesz po to żeby chodziła razem z wysokocisnieniową. Jak wsadzisz tam pompę do zbiornika z abfa to będzie przerywał bo nie bedzie swirlpota.



marcin192168
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:18
Lokalizacja: malopolskie

vw mk1 abf

Post autor: marcin192168 » śr sie 01, 2012 16:36

a czy bak z golf cabrio pasuje do mk1 bo w nim jest pompa



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: vw mk1 abf

Post autor: TAZ » śr sie 01, 2012 20:14

Zmęczony pisze:Benzyniak ma wyjscie w tym samym miejscu co diesel,różnica jest taka że diesla pospawasz,pompę podającą dajesz po to żeby chodziła razem z wysokocisnieniową. Jak wsadzisz tam pompę do zbiornika z abfa to będzie przerywał bo nie bedzie swirlpota.
Przestań pitolić bo bak z diesla w mk1 to ma wyjście na samym dole zbiornika, a pływak ma tylko od góry i chyba przelew tylko. Bak z diesla po porządnym płukaniu to najlepsza opcja jeżeli chcesz wstawiać ABFa czy inny silnik potrzebujący pompę elektryczną.



Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

vw mk1 abf

Post autor: gino_gti » ndz sie 05, 2012 22:24

na kazdym baku doa sie zamontowac pomke

ja mam u siebie Bak z silnika 1.1 i w sordku ori pompke z abf zamontowana jest na plywaku nie rozumiem w czym polega cala filozofia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości