Dziwne stukowe

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » śr lut 01, 2012 08:30

NIe sprawdzałem, Możliwe że sie zapiekły, ale to na sondzie by wyszło jak co chyba ze tylko jeden niedaje.

Mierzyłem głowe i ma tak średnio 118,3 wiec jeszcze mozna planować. Uszczelka metalowa chyba bedzie grubsza bo ma ponad 2 mm i chyba tyle nie siądzie wiec motor za bardzo sie nie dopreży.

Ale zamiast wtrysku podejżewałbym zapłon bo co prawda na gazie go mocno nie kreciłem ale tez przy mocnym obciażeniu potrafił zastukać a kiedyś nie. To nie tylko na benzynie


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

Re: Dziwne stukowe

Post autor: hubos21 » śr lut 01, 2012 13:03

własnie dla mnie jeśli chodzi o digi I to problemem są wtryski które mają ponad 20lat i nie wiadomo ile przejechane, dlatego zastanawiając się nad digi w innym temacie pisałem czy można dać z jakiegoś nowszego auta o podobnej wydajności bo nowe zielone 500zł/szt a jasnoniebieskie z Digi II 150zł/szt



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » śr lut 01, 2012 14:04

mam z aan na handel jak co ale pewno trzeba by program robnić bo są 280 z tego co pamiętam


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » śr lut 01, 2012 22:13

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=73&t=423426" onclick="window.open(this.href);return false;


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » wt lut 07, 2012 00:17

Dobra silnik chodzi ale moze forumowa brac pomoze mi rozwiązać problem:

Złożyłem silnik i poustawiałem tak jak było, rozrzad na znaki i aparat zapłonowy specjalnie w tym samym miejscu ustawiłem. Rozgrzałem silnik odpiołem czujnik temp. i sprawdziłem zapłon (inna lampa niż kiedyś) i o dziwo wszystko jest jak należy piękne 6 st. przed GMP. czujnik chyba działa bo jak go odepne to zmieniaja sie obroty zreszatą widac jak faluje lambda. Wiec skąd sie mogło brac to stukowe? Z nagaru?
Co ciekawe jak dobrze rozgrzałem silnik to po zgaszeniu miał problem z przełamaniem, nie chciałkręcić, wiem że aku już słaby byłale w lato tez mi sie to zdarzało.
Czy to wina zapłonu czy kompresji zbyt dużej?
Uszczelka metalowa głowica liznięta 0,1mm wiec nie powinno być zmian


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Gacekk » wt lut 07, 2012 09:57

Dorzucę na temat wtrysków - Opel czerwone są 250 (jeżdzę na takich).


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

Re: Dziwne stukowe

Post autor: hubos21 » wt lut 07, 2012 11:26

Gacekk pisze:Dorzucę na temat wtrysków - Opel czerwone są 250 (jeżdzę na takich).
właśnie o te czerwone mi chodzi, mają 250ccm i 15,9Ohm, były w 2.0 i 2.2 16V montowane nawet w nowszych oplach



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: toffic » wt lut 07, 2012 12:27

Marszall pisze:Dobra silnik chodzi ale moze forumowa brac pomoze mi rozwiązać problem:

Złożyłem silnik i poustawiałem tak jak było, rozrzad na znaki i aparat zapłonowy specjalnie w tym samym miejscu ustawiłem. Rozgrzałem silnik odpiołem czujnik temp. i sprawdziłem zapłon (inna lampa niż kiedyś) i o dziwo wszystko jest jak należy piękne 6 st. przed GMP. czujnik chyba działa bo jak go odepne to zmieniaja sie obroty zreszatą widac jak faluje lambda. Wiec skąd sie mogło brac to stukowe? Z nagaru?
toffic pisze: Sprawdzić zapłon, jak nie pomoże zmienic soft



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » wt lut 07, 2012 13:04

zapłon katalogowo 6 st, był na duzej kresce, po dogłębniejszych analizach wychodziło że jest tam 7 a nie 6. Wiec zmieniłem na lampie wyprzedzenie i ustawiłem na 0 z 6 stopniami wyprzedzenia wiec powinno byćok


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: toffic » wt lut 07, 2012 15:57

1 stopień różnicy to taka przepaść :chytry:



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Gacekk » wt lut 07, 2012 21:17

Wg. mnie powinieneś­ raczej czepić się softu niż zapłonu.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » wt lut 07, 2012 21:35

ale przeciez ponad rok jezdziłem i było ok


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » śr lut 08, 2012 21:07

a powiedzcie mi czy jak mam kosc od digiego z literka B to czy podejdzie ona do innego steru Digi I?

Bo mam na podmianke i bym posprawdzał.

silnik juz lata ale dziwnie sie zachowuje czasem przy 2 tys. jes jakby wypadanie zapłonu ale dam gazu i pod obciazeniem nic i potem tez nic


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Dziwne stukowe

Post autor: Marszall » sob lut 11, 2012 17:25

Widze że temat umarł, a to stukowe nadal sie pojawia, nie czepiam sie zapłonu chyba że w sterowniku coś nagle sie pozmieniało. Jak sprawdzam wyprzedzenie to na 2250 obr./min gdy zapnę czujnik temp. wody robi się książkowe 30 stopni wyprzedzenia.

Lambda pokazuje pod obciążeniem co prawda na bogato ale nie wiem ile. Moze pompa siada? ta w zbiorniku napewno chodzi. Ciśnienie jest na 3 bary ale nie wiem jak pod obciążeniem.

Czy jak podkręce troche regulatorem to moze zniknąć stukowe? Np. na 3.5?

I jeszcze pytanko: czy możliwe żaby takie stukowe występowało zawsze, tylko przy ori kolektorze z ABF tego nie słyszałem natomiast na ta-tachnixe który ma cieńszą sciankę jest to słychać?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości