Nitro w 16v

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: Marszall » pn gru 05, 2011 02:20

Zbieram wszelkie informacje na temat nitro w 16v na Digi I, II, III oraz K/KE-jetowe

jeździ ktoś? Lepsze moke czy suche? Jakie przyrosty?

Pewno mnie forumowa brać zjedzie, ale wpadłem na pomysł aby podac poprostu powietrze (nie sam tlen) jaka była by efektywność tego przedsięwzięcia? W kolektorach z K/KE-jetów/motroniców jest fajny bonus - mianowicie miejsce na wtryskiwacz rozruchowy, czy podając dodatkowe powietrze + otwarty wtryskiwacz damy szestnastce troche mocy?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: toffic » pn gru 05, 2011 21:36

Ja miałem dawno, dawno temu Nitro mokre w Digi II, przyrosty nigdy nie zmierzone niestety. Góra o niebo lepsza



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: Marszall » pn gru 05, 2011 23:20

Ale miałes konkret Podtlenek azotu? czy jakis inny specyfik?

Ja tez mysle ze jak co to tylko mokre, fajnie jakby można było podać paliwo wtryskiwaczem rozruchowym natomiast podtlenek (albo powietrze) odpowiednio regulując ciśnieniem na podstawie szerokopasmowego AFR.

Ew. tak napisać program do digi aby wykrywając jakies tam nadciśnienie podlał troche paliwa (sumie ori soft tak działa)
A dało by sie tak napisać program aby np. po wysterowaniu pinu odpowiedzialnego za klime zamiast zmiany wolnych obrotów ECU podlałby troche paliwa w odpowiednch obrotach?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: bugalon » wt gru 06, 2011 01:12

Marszal, kombinujesz za mocno. Mokre nitro ma wtryskiwacz, który po podpięciu do niego paliwa i gazu już sam miesza benzynę i podtlenek w dobrej proporcji. Jedyne co trzeba będzie do tego zrobić to załączanie tylko przy przepustnicy otwartej na maxa. Czyli w praktyce jedna krańcówka i jeden przełącznik typu włącz/wyłącz do uaktywniania całego układu. Mam znajomego który jeździł 16V na digim z takim nitrem strzelając +50 koni. Robiło to naprawdę piorunujące wrazenie :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: Marszall » wt gru 06, 2011 01:38

mokre strzela w każdy gar z osobna czy w cały kolektor?

ile najtańszy zestaw do samodzielnego montage?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: qbejs » wt gru 06, 2011 22:21

Mokre podaje i benzyne i nitro.
Suche samo nitro.
Direct port to takie gdzie masz dysze na cylinder.


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: Marszall » wt gru 06, 2011 22:57

możecie cos wiecej powiedzieć o każdym rozwiązaniu?
TZN oprócz suchego bo to najmniej efektywne.

czy mokre podaje się przed czy za przepustnicą?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: bugalon » śr gru 07, 2011 00:25

Mokre wspólne przed przepustnicą, jeden wtryskiwacz, dysze dobierasz w zależności od tego ile chcesz psikać (od 50 koni w górę co 25). Systemy są dwa - wspólny - opisany powyżej i indywidualny. Wspólny można zanabyć już za 2500PLN. Indywidualny to już gruba kasa bo każdy gar ma osobny wtryskiwacz do nitro. Tutaj w zasadzie nie ma ograniczeń jeśli chodzi o kwoty ale zaczyna się kolo 6k.

Suchego nitra lepiej nie dotykać bo można tylko motor spalić. Suche nitro tylko wtedy kiedy robisz specjalne mapy pod to.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: Marszall » śr gru 07, 2011 10:42

no właśnie dziwie sie że jak mokre to przed przepustnicą, po co mieszanke podawać przed przepustnicą?
Ja myslałem żeby własnie mape zrobić do suchego ale pewnie trudniej to zrobić niż dac odpowiedni wtryskiwacz


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: bugalon » śr gru 07, 2011 16:01

możesz dać i za przepustnicą, to tak naprawdę nie ma wielkiego znaczenia. Po prostu przed przepustnicą jak dasz to lepiej się wymiesza z powietrzem i każdy gar dostanie tyle samo nitro. Jak chcesz robić mape pod nitro (suche) to musisz robić albo jedną i jeździć na nitrze caly czas albo dwie i jedna do nitra a druga do normalnej jazdy. Z dwoma mapami nie będzie tak prosto bo wraz ze spadającym cisnieniem w butli ilośc podawanego nitra będzie maleć.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: Marszall » śr gru 07, 2011 16:22

a komp Digi I rozpoznałby to delikatne nadciśnienie? Bo jednak jak jest podawany gaz to teoretycznie ciśnienie w kolektorze jest wyższe niż atmosferyczne i na podstawie odczytu z mapa komp mógłby dolać. Czy t otylko teoria?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: toffic » śr gru 07, 2011 19:49

Teoria, ciśnienie bedzie praktycznie takie samo, zmieni się skład mieszaniny gazów



Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Nitro w 16v

Post autor: qbejs » śr gru 07, 2011 22:47

No dokładnie jak Toffic pisze. Jak już chcesz się bawić w strojenie nitro to może warto zainwestować w Ecumastera i tam zrobić mapy i sterownie nitro.


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości