Chciałem zapytać czy jazda bez tłumika drgań skrętnych umieszczonych w kole pasowym wału jest bezpieczna w 16v?
JAk wiadomo słabsze silniki tego nie mają bo 1.8 na mono np. ma tylko blaszane koło. Rozumiem ze wymnika to z obciążeń które występuja na wale korbowym i w 8v takich duzych nie ma.
JA chcialbym sie pozbyć tego tłumika z 2 powodów, po pierwsze koło pasowe na wale ma dos duza wibracje (kwestia przylgni koła zebatego rozrząduy do wału) i boje sie że w koncu sie urwie, zatem wykonałbym to koło z aluminium co znacznie zmniejszyło by jego masę a jednocześnie siły były by mniejsze (nie było by wibracji wywołanych kołem pasowym)
Po drugie zmniejszając masę tak jakby odchudzamy koło zamachowe wiec napewno jakieś korzysci by zaistaniały.
Wiem że teoria mówi swoje że tłumik jest konieczyny aby odbierać drgania skrętne z wału, ale jak z praktyką? Jeżdzi ktoś z lekkim kołem pasowym w 16v?
Czy bez tłumika drgań skrętnych jest bezpiecznie?
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Czy bez tłumika drgań skrętnych jest bezpiecznie?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Re: Czy bez tłumika drgań skrętnych jest bezpiecznie?
z tymi wibracjami na kole pasowym trzeba uważać bo ja w mojej byłem 16v jezdziłem cały czas na metalowym kole i nic sie nie działo tylko na postoju miało bicie to koło i to był chyba problem z wałem zmieniałem koło pasowe i kółko zębate i wibracje dalej były wiec olałem temat. No ale przez te wibracji tak mi sie wydaje że pasek klinowy dostawał po dupie bo szybko się niszczył i kiedyś przy ostrym ruszeniu spadł mi ten pasek i wpadł pod rozrząd :/ wszystkie zawory na śmietnik :/
ps. Ja stoczyłem w 16v koło zamachowe z KR na 3,3kg (seria ok 5,5kg) i nic to nie dało osiągi takie same
ps. Ja stoczyłem w 16v koło zamachowe z KR na 3,3kg (seria ok 5,5kg) i nic to nie dało osiągi takie same
Czy bez tłumika drgań skrętnych jest bezpiecznie?
ja mam troche bezpieczniej z paskiem bo mam dobrze napięty i mam 10mm a nie 13 jak seria przez co głębiej siedzi.
Ja też wymieniłem już koło rozrządu na nowe z aso i podmieniłem inne pasowe, wibracje nadal sa bo mam naruszoną przylgnie na wale
Ale pytanie jest takie czy lżejsze kólko nie zniszczy wału korbowego?
Ja też wymieniłem już koło rozrządu na nowe z aso i podmieniłem inne pasowe, wibracje nadal sa bo mam naruszoną przylgnie na wale
Ale pytanie jest takie czy lżejsze kólko nie zniszczy wału korbowego?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości