VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: andrze25 » pn sie 08, 2011 17:48

Witam jestem tu nowy więc z góry przepraszam że może będę się powtarzał ale do tej pory nic konkretnego nie wyczytałem.
Mam pewien problem z silnikiem. Kupiłem 3 tygodnie temu Golfa III Cabrio z silnikiem 1.8 DOHC 16V. Od samego problemu mam z nim problemy na benzynie.
Silnik ciężko pali gdy jest zimny. Zapala dopiero za którymś razem. Jak już zapali obroty falują od 700 do 1000 obrotów.
Silnik sterowany jest przez komputer:
BOSH 0261 200 280
DIGIFANT I
DF1
037 906 022B
Silnik jest najprawdopodobniej przełożony z innego auta bo z tego co wiem to w tym modelu nie był montowany taki typ silnika.
Auto jest zagazowane gaz sekwencja (typ instalacji STAG) co najciekawsze gdy już auto przełączy się na sekwencje idzie jak burza.
Na benzynie przy dodaniu gazu na biegu jałowym silnik się dławi strzela a nawet gaśnie po czym ciężko jest go znowu zapalić.
O jeździe na benzynie to nawet mogę zapomnieć bo się nie da strasznie szarpie i dusi się.
Wymieniłem kupe części co nie dało rezultatów. Oto lista wymienionych części: Pompa paliwowa w balu,filtr paliwa, przewody paliwowe, filtr powietrza (stożek), Cewka zapłonowa, kopułka, palec, nowe przewody WN, nowe świece NGK, wymieniony czujnik spalania stukowego, wymieniony czujnik temperatury cieczy, wymieniony silnik krokowy.
No i jeszcze jedno zauważyłem że auto bardzo dużo pali gazu w garnicach 15l/100km a benzyny to dokładnie nie wiem ale mając zatankowane ponad 1/2 baku co bęzyna służyła tylko do odpalenia i rozgrzania silnika do przełączenia na gaz (20 stopni celcjusza) to starczyło mi tylko na 1,5 tygodnia.
Powiem szczeże że już zbaraniałem. Pojechałem nawet na podpięcie na komputer ale tu niemiłe zaskoczenie. Mechanik stwierdził że DIGI 1 nie komunikuje się z jego PC. Powiedział że może być walnięty komputer.
Czy przyczyną może być sterownik??
Powiem szczerze że szukałem nawet komputera ale ciężko jest z tym modelem. I tu kolejne pytanie! czy w miejsce obecnego można podpiąć jakiś inny??
Jeśli ktoś wie co może być przyczyną złej pracy silnika to proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.
załączam zdjęcie silnika:D Obrazek



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: evolution » pn sie 08, 2011 22:01

az mnie dziw bierze jak mozna tyle rzeczywymienic na pale...
zajebisy mechanik ktory nie ma pojecia jak iagnozowac dii.... jedno tylko ci pozostaje znalezc kogos kto wie co to samochod i dobrze ci zdiagnozuje auto...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: andrze25 » wt sie 09, 2011 11:09

Też stwierdziłem że to raczej niewiedza mechanika. Tylko problem polega na tym że w regionie nie ma żadnego żadnego dobrego diagnosty:/. To prawda że diagnostyka DIGI 1 jest robiona przez kod błyskowy??
Jeśli ktoś by mi powiedział co może być przyczyną wariacji silnika to bym był bardzo wdzięczny.
Może uda się zrobić coś bez diagnosty bo zanim znajdę jakiegoś dobrego to trochę potrwa:/



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: toffic » śr sie 10, 2011 10:59

Może napisz skąd jesteś, Polska nie jest aż tak duża :helm:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: bugalon » śr sie 10, 2011 16:48

Przyczyn wariacji może być tysiące. Jedna mnie intryguje najbardziej - gdzie masz regulator cisnienia paliwa? Bo kompletnie go nie widzę na zdjęciach silnika.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: andrze25 » śr sie 10, 2011 17:48

umieszczony jest pod plastikową pokrywą tuż obok komputera.
A jak najlepiej zrobić diagnostyka digi 1??



Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: andrze25 » śr sie 10, 2011 17:50

bo chyba w ten sposób tylko dowiem się co dolega mojemu golfikowi.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: evolution » śr sie 10, 2011 19:52

andrze25, diagnostyka digi 1 o ile ma ja aktywna( bo nie wszystkie maja) to kody migowe, szybsza to miernik i minimum wiedzy


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: andrze25 » czw sie 11, 2011 10:24

czyli za pomocą miernika trzeba przemierzyć wszystkie czujniki czy mają dobre napięcie. Gdzieś mam taką małą ściągawkę jakie powinny być na niektórych czujnikach a może ktoś ma jakąś lepszą z opisem wszystkich norm czujników??



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: evolution » czw sie 11, 2011 19:54

nie trzeba zadnych rozpisek... jest tylko jeden specjalny czujnik reszta to standard... pisalem o minimum wiedzy... skladajac do kupy twoje wypowiedzi musze wywniskowac ze osoba diagnozujaca i dajaca do wymiany ta liste:
andrze25 pisze:Oto lista wymienionych części: Pompa paliwowa w balu,filtr paliwa, przewody paliwowe, filtr powietrza (stożek), Cewka zapłonowa, kopułka, palec, nowe przewody WN, nowe świece NGK, wymieniony czujnik spalania stukowego, wymieniony czujnik temperatury cieczy, wymieniony silnik krokowy.
byles sam osobiscie... dodajac do tego dalsze wypowiedzi musze stwierdzic ze brakuje ci minimum z minimum wiedzy potrzebnej do diagnozy. poszukaj kogos kto to ogarnia taniej ci bedzie.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: bugalon » pt sie 12, 2011 11:38

Słucham? Regulator ktoś dał metr od listwy wtryskowej? Chyba nie obędzie się bez kompetentnego diagnosty :)
andrze25 pisze:umieszczony jest pod plastikową pokrywą tuż obok komputera.
A jak najlepiej zrobić diagnostyka digi 1??


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW golf III 1.8 DOHC 16V DIGI 1

Post autor: andrze25 » pt sie 12, 2011 12:38

Te części do wymiany podał mi mechanik mówiąc że mogą być przyczyną wariacji silnika. Ja tam zbytnio się nie znam mk2 1.6 D rozkręcił bym z zamkniętymi oczyma a tego typu silnika dopiero się uczę. z waszych wypowiedzi stwierdzam że jak mam słuchać porad takiego mechanika u jakiego byłem to z drobną waszą pomocą sam szybciej zrobię silnik niż z tym mechaniorem. Co do reduktora ciśnienia to jaka powinna być maksymalna odległość od silnika?? Drugie pytanie to jakie powinienem mieć wtryski (chodzi o kolor) u mnie są szare a dobór właściwych też jest przecież ważny i nie wiem czy ktoś kto się bawił wcześniej z tym silnikiem założył właściwe.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości