Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

Post autor: Marszall » wt lip 12, 2011 08:31

wsumie bardzo logiczny pomiar ale nie wiem czy dokładny

inne pytanie zadam wie ktoś ile ma wysokości normalna głowica z ABF lub 9A?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

Post autor: spawacz » wt lip 12, 2011 12:47

mozna jeszcze matematyka probowac, ale pojemnsc komory trzeba miec albo probowac liczyc z roznych wzorkow, ew. ktos z forumowiczy by podal to by bylo milo :helm:


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Re: Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

Post autor: olozwirski » śr lip 13, 2011 00:39

Matematyka mowi ze powinienes zmniejszyc seryjna komore spalania z oryginalnych 52cm3 do 47cm3, przy tej srednicy tloka wychodzi do podciecia 1mm. Liczenie zaokraglone do dziesiatek.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

Post autor: Marszall » śr lip 13, 2011 08:05

dzieki wielkie


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

Post autor: spawacz » śr lip 13, 2011 08:49

CZyli z domowej metody wyniklo prawie dobrze, byc moze w tym motorze ktory robilem byla juz glowica mocniej planowana wiec dlatego jest roznica. W kazdym badz razie rowniez thx za cyferki.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

Post autor: Mateusz74 » pt sie 05, 2011 00:25

Głowicę splanowałem o 0,6 mm i wstawiłem stalową podkładkę od elringa.Tłoków nie ruszałem ale za to podfrezowałem gniazda zaworowe.Przy okazji zmniejszyłem przylgnie w gniazdach wlotowych na 0,7 co pozwoliło mi na powiększenie średnicy wewnętrznej tych gniazd.(Taki zabieg zrobiłem w Poznaniu. W Fabianowie gość ma numeryka do obróbki gniazd i robi to bardzo dobrze).Trzeba też pamiętać aby zeszlifować trzonki od zaworów.Wystarczy o 0,3 mm.Przy takim zebraniu materiału twardość trzonków nie zmieniła się.Motor kręci do 7300 i nic złego się nie dzieje.Na takiej głowicy zrobiłem ponad 20 000 km i jest OK.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Doprężenie silnika na 11.5:1 jak uzyskać

Post autor: Marszall » pn sie 08, 2011 10:06

wszystko ładnie pieknie ale moze ktos by napisał ile głowica miała wysokosci przed i po zabiegach.
Najgorsze jes to że nigdzie nie jest napisane jaka wysokość ma fabrycznie głowa w 16v?
wtedy mozna spekulowac ile zebrać, bo jak ktoś powie że zebrac 0.6 a głowica już na minimum to mija się z celem


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości