2.0 16V KE-Motronic - prąd nastawnika
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
2.0 16V KE-Motronic - prąd nastawnika
Czy ktoś się orientuje albo może sprawdzić czy w KE-Motroniku jak już mam rozgrzany silnik i podłączę sobie miernik do nastawnika ciśnienia paliwa to na zapłonie powinno być tak jak u mnie 92mA? Po odpaleniu zazwyczaj chwile jest 0mA po chwili schodzi do –10mA później idzie do 10mA i powoli się stabilizuje, 0mA-0,4mA, serwisówka podaje prąd od 0mA do 5mA
2.0 16V KE-Motronic - prąd nastawnika
0 mA to jest bardzo dobry prąd czyli optimum, bo daje od +10 i do -10
dla porównania w PL wartość najlepsza to ok 9-10 mA (od 0 do 20 mA skala regulacji)
ale i tak pierwsze skrzypce w 9A gra potencjometr przepływki i ją trzeba dobrze ustawić
dla porównania w PL wartość najlepsza to ok 9-10 mA (od 0 do 20 mA skala regulacji)
ale i tak pierwsze skrzypce w 9A gra potencjometr przepływki i ją trzeba dobrze ustawić
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
2.0 16V KE-Motronic - prąd nastawnika
ja właśnie walcze co prawda w ACE ale to blźniak 9a, aktualnie na dniach padła sonda, po niedzieli będzie zmieniona, reszta osprzętu sprawna, a na nastawniku po włączeniu zapłonu czy zimny czyciepły jest 99mA więc coś nie halo, dlatego zostaje potencjomtetr przepływki, bo nic innego więcej nie może być
2.0 16V KE-Motronic - prąd nastawnika
po właczeniu zapłonu to się nie sugeruj
prad sie sprawdza na nagrzanym pracujacym silniku
wiesz skąd się bierze prąd nastawnika? Z regulacji ciśnienia wtrysku czyli dawki paliwa wynikającej z.... no własnie sondy lambda
jak nie masz sprawnej sondy to nie masz co szukac prądu.
(bynajmniej tak dokładnie to działa w PL jeżeli w ke-motronic jest inaczej to mnie poprawcie)
prad sie sprawdza na nagrzanym pracujacym silniku
wiesz skąd się bierze prąd nastawnika? Z regulacji ciśnienia wtrysku czyli dawki paliwa wynikającej z.... no własnie sondy lambda
jak nie masz sprawnej sondy to nie masz co szukac prądu.
(bynajmniej tak dokładnie to działa w PL jeżeli w ke-motronic jest inaczej to mnie poprawcie)
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
2.0 16V KE-Motronic - prąd nastawnika
sonda już leży gotowa, jutro będzie wkręcona, wiadomo, że musi być sprawna bo gdy zmienia się napięcie na sondzie w takt tego zmienia się prąd nastawnika, tylko, że napięcie na sondzie zmienia się gdy silnik jest odpalony i sonda ma to 350stopnii, dlatego na odpalanie sonda nie ma wpływu, a prąd nastawnika ok 99mA jest dobry jak auto jest zimne ale jak jest ciepłe i chcesz zapalić to powinien być prąd w granicach 15mA, bo przyrozruchu ciepłego nie potrzeba tyle paliwa co przy zimnym, a u mnie na gorącym silniku jak mam 90stopnii włącze zapłon i sterownik zwiększa dawke a czujnik temp sprawny więc jedyna rzecz która zostaje to potencjometr, zmienie sonde to ustawie skład mieszanki, najpierw wstępnie, odpinając co chwile kostke z nastawnika, żeby przy odpinaniu nie było różnicy w obrotach a później doprecyzuje na podstawie prądu nastawnika
2.0 16V KE-Motronic - prąd nastawnika
za wiekszą dawke przy rozruchu zimnego silnika wpływa otwarcie zaworu rozruchowego
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
2.0 16V KE-Motronic - prąd nastawnika
wiem ale to jest dodatkowe paliwo poniżej 35 stopni na silniku, rozruchowy sterowany jest bezpośrednio ze sterownika i jego wydajność jest zawsze 50% albo 100% i dochodzi czas na jaki się włącza jest innny a sam przyznaj czy przy rozruchu sinika który ma 40 stopnii (gdzie wtryskiwacz rozruchowy już sie włączy) i takiego który ma 80-90stopnii potrzeba tyle samo paliwa? bo według mnie nie ale może być inaczej, wiadomo, że skład mieszanki ustawia się śrubką od CO ale przy rozruchu sterownik wzbogaca trcohe dawke paliwa przez prąd nastawnika na podstawie temp silnika, mówie o sytuacji gdzie silnik nie jest kompletnie zimny i rozruchowy już nie będzie walił może ktoś ma jakiegoś ke-motronika i sprawdzi np ile mA ma na nastawniku na zapłonie porozgrzaniu silnika do 80-90 stopnii, przeczytałem fajny temat na A80Klub i tam piszą, że na ciepłym nie powinno być 99mA, max zakres pracy nastawnika to +150mA do - 70mA więc 99mA tojest bardzo duży prąd w tym wypadku a zakres adaptacji to +23mA do -16mA według serwisówki
2.0 16V KE-Motronic - prąd nastawnika
Jakoś ostatnio auto zaczęło mi gorzej zapalać i dziwnie chodzi na wolnych na PB. Dzisiaj sprawdziłem i nie mam prądu na nastawniku. Dokładnie wygląda to trochę dziwnie bo mierząc napięcie mam ok 5V ale mierząc prąd jest 0mA. Na włączonym zapłonie powinno być ok +/- 100mA, zazwyczaj miałem 98-99mA a dzisiaj sprawdzam i nic. Mam zrobioną przejściówkę z końcówkami do miernika, którą wpinam między Kostkę i nastawnik więc błąd pomiaru czy coś odrzucam. Czy ktoś ma jakieś pomysł albo radę bo do tej pory jakoś sobie radziłem z mechanicznym ale teraz nie wiem. Czy to problem z ECU, nastawnikiem czy wiązką? chociaż skoro jest napięcie to wiązka chyba jest OK?
2.0 16V KE-Motronic - prąd nastawnika
problem się rozwiązał ale zapomniałe napisać, miernik się zepsuł i mierzy wszystko oprócz mA, bo jak pisałem trochę dziwne, bo jak jest napięcie to natężenie też musi być a sprawdzałem i nawet z odłączoną sondą prąd nastawnika można zmierzyć tylko są chore wartości
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości