[16V] Rozbiórka dołu i składanie

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

[16V] Rozbiórka dołu i składanie

Post autor: wojtek_sari » wt sty 18, 2011 22:33

Panowie mam wyciągniety i powieszony silnik, sciągniętą głowice i nosze się z zamiarem przejrzenia dołu sam fakt rozbiórki i złozenia nie budzi we mnie jakiś specjonych emocji, ale zastanawiam się czy po rozbiórce jesli wszsytko bedzie ok moge złozyc to na starych panewkach (niezmieniajac kolejnosci)? Jesli odkręce wał to moge założyć stare uszczelniacze spowrotem? Niestety stan dołu dla mnie jest zagadką bo silnik niby sprawny, a ja go nie odpaliłem, ale wiadomo jak to jest z uzywkami.


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

[16V] Rozbiórka dołu i składanie

Post autor: bugalon » śr sty 19, 2011 18:51

zamiast rozbierac caly silnik trzeba bylo szukac problemu w zasilaniu w paliwo i w dostarczanie iskry. Silnika nie powinno się składać na starych panewkach zgodnie z prawidłami sztuki. Uszczelnienia też radzę wymienić, żeby potem nie było problemow. Jeśli pierscienie uszczelniajace (simery) nie byly ruszane od nowosci to guma pewnie jest twarda od temperatury i na pewno po zdjęciu nie będą trzymac.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

[16V] Rozbiórka dołu i składanie

Post autor: wojtek_sari » śr sty 19, 2011 19:18

bugalon pisze:zamiast rozbierac caly silnik trzeba bylo szukac problemu w zasilaniu w paliwo i w dostarczanie iskry.
sory kolego ale nie wiem do czego to przypiąć? Czy gdzies napisałem ze miałem jakis problem z zasilaniem? Silnik kupiłem w aucie, rozebrałem w celu wypiaskowania i malowania, zasilanie mnie nie interesowało, bo są gaźniki, więc nawet nie wnikałałem, a rozebrać i tak musiałem. A za porady dziekuję, ktoś ma jakieś inne propozycje?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
Adanio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob lut 06, 2010 17:45
Lokalizacja: LUB (prawie Lublin)
Kontakt:

[16V] Rozbiórka dołu i składanie

Post autor: Adanio » czw sty 20, 2011 02:29

Jeśli chodzi o panewki to jak są w dobrym stanie możesz je zostawić tak jak są - nic nie pomyl :) Ale tylko jak nie są wyjechane, a o tym dowiesz się dopiero po ich wyjęciu, obejrzeniu a nastepnie zmierzeniu. Uszczelniacze raczej lepiej kupić nowe, podobnie uszczelki pokryw (tych na obu końcach bloku) - dużo nie kosztuje a nieczesto tam się zagląda, więc lepiej żeby nie ciekło.
Generalnie jak chcesz wszystko naprawdę na tip top robic i nie oszczędzać to na sam poczatek proponuję wał korby tłoki panewki blok z podpórkami najlepiej daj do pomierzenia w szlifierni - zapłacisz za to pewnie około 60zł -80zł jesli wszystko dostarczysz rozebrane. No chyba że sam masz sprzęt do mierzenia takich rzeczy. Wtedy będziesz wiedział przynajmniej co masz i zadecydujesz co dalej.



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[16V] Rozbiórka dołu i składanie

Post autor: Lucki » ndz sty 23, 2011 00:11

Kolego samo rozłożenie i złożenie nie jest trudne. Proponuje przy pracach zaopatrzyć sie w książkę serwisową "sam naprawiam" i szczelinomierz. Ja takim zestawem wykonałem podstawowe pomiary luzu zamków pierścieni, wałków itp

p.s
zaglądnij w mój podpis i na kilku ostatnich stronach jest sporo fotek i filmów z remontu 2.0 16V 9a


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

[16V] Rozbiórka dołu i składanie

Post autor: wojtek_sari » ndz sty 23, 2011 11:42

Lucki, włsnie mam "sam naprawiam" ale do 8V, nie wiesz czy wartosci momentów i szczeliny w 8V są takie same jak do 16V?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[16V] Rozbiórka dołu i składanie

Post autor: Lucki » ndz sty 23, 2011 12:09

jesli 2.0 8v 2e to takie same jak w 9a. Dół jest prawie identyczny. Ale tylko dół, oczywiście głowa się rożni


zaglądnij w swoje pw


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości