ABF + kompresor

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

ABF + kompresor

Post autor: siman20 » śr sie 18, 2010 08:14

Witam wszystkich. mam taki pomysł żeby do mojego Mk3 ABF wsadzić kompresor G60. bo wydaje mi sie ze bd prościej ni go uturbiac. poza tym seryjny silnik chyba lepiej zniesie kompresor niż turbo.. tylko nie wiem co dokładnie mi bd potrzebne do takiej przeróbki? czy wałki tez zmienić na 276/276. czy narazie je sobie odpuścić? czy bd to chodziło wszytko na ECU od ABF-a? możne ma ktoś liste potrzebnych rzeczy do takiej przerobki? i jaka moc możne z tego wyniknąć? chciałem jeszcze na początek wrzucić chipa do kompa ABF-a. na 171ps i 210Nm ale nie wiem czy jak by było G60 to czy to bd na tym Ecu mogło jeździć?



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

ABF + kompresor

Post autor: tirsone » śr sie 18, 2010 08:51

Nie sądzę, że wstawienie kompresora to mniejszym problem niż turbo... powiedziałbym, że wręcz przeciwnie...

Co do seryjnego ECU i silnika doładowanego to program musi/powinien być inny niż do N/A


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Re: ABF + kompresor

Post autor: siman20 » śr sie 18, 2010 09:06

tirsone pisze:Nie sądzę, że wstawienie kompresora to mniejszym problem niż turbo... powiedziałbym, że wręcz przeciwnie...
Czemu tak? możne więcej szczegółów?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

ABF + kompresor

Post autor: evolution » śr sie 18, 2010 11:00

te same przerobki silnika ukladu paliwowego, wystrojenie wymiana wydechu dorabianie lap kompresora itd, jedyna roznica miedzy kompresorem a turbo to wydech i element doladowujacy, a zrobienie auta na kompresorze znacznie ogranicza dalsze mozliwosci szybkiego podniesienia mocy


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

ABF + kompresor

Post autor: siman20 » śr sie 18, 2010 22:14

aha czyli mówicie ze jak już coś dmuchnąć w silnik to turbem? a co z walkami? i czy to na seryjnym kompie bd jeździć? czy wystarczy sam chip pod turbo? czy sam soft w oryginalny chip? a ma ktoś możne liste potrzebnych rzeczy żeby go uturbic? taki w miarę szczegółowy plan? zaczął już bym sobie zbierać graty.. :D



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

ABF + kompresor

Post autor: siman20 » śr sie 18, 2010 22:18

http://cgi.ebay.pl/Turbo-Krummer-1-8-2- ... beh%C3%B6r" onclick="window.open(this.href);return false;

co myślicie o tym kolektorze? taki by był dobry pod turbo czy lepiej jakoś prostszą konstrukcje? i jakie turbo można w to wsadzić? doradźcie



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

ABF + kompresor

Post autor: AD6 » śr sie 18, 2010 22:32

jeśli chcesz zamontować turbo t3/t4 to jest ok wszystko zależy co tam chcesz włożyć jak naprzykład turbo k24 k26 to możesz przerobić kolektor z audi s2 s4 a najlepiej oddaj auto komuś kto to umie zrobić bo widze że ty niewiele masz wiedzy na ten temat a szkoda silnika


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

ABF + kompresor

Post autor: AD6 » śr sie 18, 2010 22:34

i jeszcze jedno zapomnij o takim wyniku samym chipem

171ps i 210Nm


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Re: ABF + kompresor

Post autor: siman20 » śr sie 18, 2010 23:03

AD6 pisze: a najlepiej oddaj auto komuś kto to umie zrobić bo widze że ty niewiele masz wiedzy na ten temat a szkoda silnika
no dziwne żebym miał skoro pisze ten temat w taki a nie inny sposób? ale nie bawi mnie oddawanie auta komus zeby mi to zrobi i jeszcze najlepiej powiedzal nieptrz najlepiej pod maske bo jeszcze cos zepsujesz..ja to traktuje jako pasje lub hobby. takze sorry ale dla mnie cala frajda zeby zrobic to samemu. wiadomo ze nie wszystko bo sam tego nie wystroje ale tyle ile bd mogl sam niepoto tyle lat do szkoly chodzilem zeby teraz oddawac auto komus a samemu sie bawic rysorakami albo w NFS-ie tunigowac bryke. moze ty tak do tego podchodzisz ja inaczej.. a jak bym sluchal od poczatku takich debilnych rad typu nie znasz sie nie umiesz to bym do dzisiaj nawet kola nieumial zmieniać..



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Re: ABF + kompresor

Post autor: siman20 » śr sie 18, 2010 23:09

AD6 pisze:i jeszcze jedno zapomnij o takim wyniku samym chipem

171ps i 210Nm
Moim zdaniem nie wszyscy sie na tym forum z tobą zgodzą.. bo ponoć seria z fabryki tyle miała... przeszukaj forum bylo o tym pisane...



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

ABF + kompresor

Post autor: siman20 » śr sie 18, 2010 23:11

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=26410" onclick="window.open(this.href);return false;

a tu masz link jak bys niemogł znaleźć.....



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

ABF + kompresor

Post autor: AD6 » śr sie 18, 2010 23:26

Temat dobrze znam to są tylko pogłoski których nikt nigdy nie potwierdził sam mam ABF-a z sierpnia 92 r nr silnika 1180 3 tydzien produkcji silnika ABF moc na hamowni 152Km programem realnie mozesz zrobic w ABF-ie ok 10KM. 200Nm jeszcze sie nikomu nie udało przekroczyć samym programem a co dopiero 210 co do turbo lub kompresora z zerową wiedzą hmm próbuj do odważnych swiat należy :kac:
siman20 pisze:moze ty tak do tego podchodzisz ja inaczej..
wszystko poza blachą i lakierem robiłem zawsze sam w każdym moim aucie :-)


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Re: ABF + kompresor

Post autor: siman20 » śr sie 18, 2010 23:46

AD6 pisze:Temat dobrze znam to są tylko pogłoski których nikt nigdy nie potwierdził sam mam ABF-a z sierpnia 92 r nr silnika 1180 3 tydzien produkcji silnika ABF moc na hamowni 152Km programem realnie mozesz zrobic w ABF-ie ok 10KM. 200Nm jeszcze sie nikomu nie udało przekroczyć samym programem a co dopiero 210 co do turbo lub kompresora z zerową wiedzą hmm próbuj do odważnych swiat należy :kac:
z tym pierwszym sie nie bd klucil bo sam tego tez nie sprawdzałem, ale no nie zależy od rocznika tylko od ECU. i wiem ze ori simens 037 906 024 BE 5WP4 304 jest o niebo lepszy od ori simens 037 906 024 BE 5WP4 237. wiem bo mialem w swoim ABF-e najpierw 304 ale mi padl i teraz jeżdże na 237 i jest zamula tamten byl o niebo lepszy a spadek 10ps tak nie odczujesz tak drastycznie poza tym kolezka ma ibize Cupre Abf-a i z moim golfem co jest duzo cięższy poprostu niemiala szans. ale na hamowni nie bylem takze niewiem ile tam dokladnie bylo w każdym bać razie na pewno ponad te deklarowane 150ps przez producenta..

a co do zerowej wiedzy i turbo to wiesz narazie chcialem sie dowiedziec co trzeba kupic? a od kupowania do motowania i wystrajania to daleka droga.. a ty odrazu zjeb***ales zebym sie w glowe puknol ze sie nie znam ze mam jestem na forum nowicjusz to nie znaczy ze sie niezam.. ale nawet jesli sie nieznam to pytam a kto pyta nie bladzi wiec albo pomóż albo sie juz nie wpi***alaj w temat. bo to nie na tema co piszesz. niepytalem o to zebyscie ocenili stan mojej wiedzy na ten temat tylko doradzili co kupic zeby to zrobic itp. rozumiesz oco mi chodzi? czy cie to przerasta? moze sam masz zero wiedzy i nawet klocki zmieniasz u mechanika? a do mnie piszesz ze ja mam zerowa wiedze.. nawet jeli tak i na czymś sie trzeba nauczyc a ABf to chyba jedna z tańszych zabawek nie sadzisz?



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Re: ABF + kompresor

Post autor: siman20 » śr sie 18, 2010 23:50

AD6 pisze:
siman20 pisze:moze ty tak do tego podchodzisz ja inaczej..
wszystko poza blachą i lakierem robiłem zawsze sam w każdym moim aucie :-)
no to chyba powinieneś wiedzieć o co mi chodzi?????????



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości