Składam sobie blok oparty o kute tłoki JE. Całość będzie latala w uturbionym motorze 2.0 16V VW. Pasowanie tłok-cylinder wybrane - 0.08 mm . Teraz jedynie głowię się nad pierścieniami a konkretnie luzami na zamkach.
Wg. JE ma to wyglądać tak :
Top ring -> bore ( 83.0mm czyli 3.2677" ) x 0.0050" = 0.016" ( 0.4mm )
Second ring -> bore ( 83.0mm czyli 3.2677" ) x 0.0055" = 0.016" ( 0.45mm )
Oil ring -> 0.015"( 0.38mm )
Seria wygląda tak :
Top ring -> 0.3-0.45mm
Second ring -> 0.3-0.45 mm
Oil ring -> 0.25-0.45mm
Czyli jak widać bardzo podobnie. Seryjny tłok ma 82.5mm a pasowanie jego w fabryce to 0.04-0.05mm
Tu jescze zrzut ekranu z pdf'a JE ( interesuja nas parametry podksresolne na czerwono )

Całość ma latać w aucie ktore jest daily driverem także proszę o radę co sądzicie o tych parametrach. Niestety ale kawalek mam do szanowych firm ktorym moglbym oddac calosc i zapomniec o tym. Także wolę się doinformować i w razie czego interweniować by pozniej nie byl fuckup. Aha podane przez JE paramtery są minimalnymi i dla top i second ring jest adnotacja "Min. gap per inch of bore".
Z góry dzięki za pomoc,
Kuba