remont ABF
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 497
- Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
TAZ, wiec da rade zrobic za mniej niz 5 tysi
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 13:17 przez imperfectCell, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
TAZ pisze:A gdzieś ty takie coś wyczytał ?? Robić robiłem, ale nie modziłem. Ze swoim miałem wystarczająco przejść. Remont też robiłem kapitalny ze szlifami i nowymi tłokami. Ja i tak kupiłem części po cenach nie dostępnych dla większości ludzi z forum. Szlify też gdyby nie kumpel to miałbym sporo droższe. Ja się w full remoncie z wymianą wszystkiego co się dało zapłaciłem 3500zł, robota składania moja.sieski pisze:jeszcze male pytanie do kolegi TAZ bo juez niejednego abf-a robil zapewnie jak go zmodzic zeby wybila magiczna 2..w kucychach ???
Tanio wyszlo
Moj KR (do zaturbienia) kosztował tyle:
1. Kute korby nowe wraz ze śrubami ARP - 1500
2. Nowe tłoki oryginal od S2 (kupione wielkim fuksem z wyprzedaży) - 1200
3. Panewki korbowodowe z 2,5 TDI (ASO) - 280
4. Panewki główne z KS ( 100)
5. Kółko rozrzadu na walekwydechowy - 150 (ASO)
6. Kółko rozrządu na wał korbowy - 90 (ASO)
7. Kółko na wałek pośredni pompy oleju -130 (ASO)
8. Pompa wody z obudową - 180 (Ruville)
9. Komplet uszczelek ( absolutnie wszystkich włącznie z głowicową metalową pod turbo) - 780 (część brana w ASO część z zamiennika, w zależności od jakości dostępnych części )
10. Pasek rozrządu wraz z napinaczem -80 (SKF +Gates)
11. Porting głowicy, nowe uszczelniacze, nowe prowadnice, pełna regeneracja z planowaniem - 1300
12. Zawory wydechowe pod turbo chłodzone sodem - 300 (Używki)
13. Piaskowanie i malowanie bloku w proszek - 100
14. Szlif na 2 nadwymiar wraz z planowaniem bloku - 270
15. Śruby ARP do głowicy - 400
16. Panweki wałka pośredniego - 60 (ASO)
17. Komplet nowych popychaczy - 320 (INA)
Reasumując - słupek silnika z nową pompą wody i kompletnym rozrządem zamknąłem kwotą 7240 PLN.
Taniej da sie to zrobić tylko wtedy gdy ma sie jakieś kosmiczne zniżki w IC lub innym sklepie. Niestety te zniżki rzadko działają na topowe części (takie jakich ja używalem)
Pozdrawiam każdego kto robi remonty za 2000 PLN
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 15:45 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
-
- Użytkownik
- Posty: 497
- Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
tak tylko Twoj silnik jak sam napisales jest pod T. jezeli ktos nie zaklada T to po co mu kute kroby etc. nie da sie tego zrobic za 2 tysie ale nawpeno za mniej niz 5 jezeli dobrze sie pokombinuje i cokolwiek tknie samemu. Bo oddac komus zeby zrobil a potem napisac WYREMONTOWALEM swoj silnik to nie sztuka
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Nie wiem czy zauwazyles ale napisalem tylko cenę części. O robociźnie nie ma ani słowa (bo robione wszystko własnoręcznie). Różnica między ssakiem a turbo jest tylko taka, ze zostają seryjne korbowody, nie ma kosztu zaworów sodowych i koszt uszczelek można podzielić przez 2. Reszta kosztów zostaje. W porządnym remoncie nie sposób się zmieścić w kwocie poniżej 5k. Składanie silnika na uzywanych tłokach i bez szlifu to tylko półśrodek, który zemści się na 100%.imperfectCell pisze:tak tylko Twoj silnik jak sam napisales jest pod T. jezeli ktos nie zaklada T to po co mu kute kroby etc. nie da sie tego zrobic za 2 tysie ale nawpeno za mniej niz 5 jezeli dobrze sie pokombinuje i cokolwiek tknie samemu. Bo oddac komus zeby zrobil a potem napisac WYREMONTOWALEM swoj silnik to nie sztuka
Powinniśmy odróżnić odświeżanie silnika od jego remontu. Jedno drugiemu nierówne. Trwałości pierwszego i drugiego rozwiązania nie ma nawet co porownywać.
Jeśli znasz metodę na wyremontowanie 16V za mniejszą kwotę to się nią podziel. Tylko bez rozwiązań typu "uszczelniacz wałka zostawiam używany bo na razie jest ok". Bo wtedy to nie jest remont tylko "dziechcenie".
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 20:29 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Dziwne podejście autora tematu pyta za ile wyremontuje silnik a potem pisze że da się taniej, albo remontujesz silnik albo go uszczelniasz tylko bo planowanie głowicy to nie remont, piszą tu osoby które mają nie małe doświadczenie z silnikami a ty chyb starasz się udowodnić że przepłacili
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
RasPL pisze:Dziwne podejście autora tematu pyta za ile wyremontuje silnik a potem pisze że da się taniej, albo remontujesz silnik albo go uszczelniasz tylko bo planowanie głowicy to nie remont, piszą tu osoby które mają nie małe doświadczenie z silnikami a ty chyb starasz się udowodnić że przepłacili
niepytalem o koszta tylko o czesci i ich jakos zebyl gowna nie kupil pisali ze 5 tys koszt co mnie nie interesuje ale zrobie to taniej taka moja mala uwaga i nic nie udowadniam ... a z kolega tazem no moze troszke sie pomylilem z tematem ale skladal juz niejeden silnik i wie co i jak... a kszty to tylko taki skutk uboczny ale dobrze wiedziec mniej wiecej w jakich cenach to oscyluje. wice niewiem z kad ci sie wziela taka wypowiedz bo w temacie niema nic o kosztach .... a patrzac na godzine postu widac ze kolega byl w pobaletowym szle i chyba nie przeczytal tematu lub niedowidzial
[ Dodano: 25 Kwi 2010 10:46 ]
co do ic to ziomek mi ogarnia czesci za 50% ceny wiec gitara gra wipisales mi tu niemala liste heheh i tak daze do dalszych pytan napisales ze dales panewki od tdi ... bardziej wytrzymalsze ok czyli takie lepiej zalozyc ...? o takie odpowiedzi bardzie chodzi co moge zastosowac np leprze piescienie tak jak to u kolegi w bmw w is zalozylismy od 2,5l bo lepiej sie spisuja jestm swizynka w takich tematach wszystko robie samemu i sie ucze pozdrawiambugalon pisze:TAZ pisze:A gdzieś ty takie coś wyczytał ?? Robić robiłem, ale nie modziłem. Ze swoim miałem wystarczająco przejść. Remont też robiłem kapitalny ze szlifami i nowymi tłokami. Ja i tak kupiłem części po cenach nie dostępnych dla większości ludzi z forum. Szlify też gdyby nie kumpel to miałbym sporo droższe. Ja się w full remoncie z wymianą wszystkiego co się dało zapłaciłem 3500zł, robota składania moja.sieski pisze:jeszcze male pytanie do kolegi TAZ bo juez niejednego abf-a robil zapewnie jak go zmodzic zeby wybila magiczna 2..w kucychach ???
Tanio wyszlo
Moj KR (do zaturbienia) kosztował tyle:
1. Kute korby nowe wraz ze śrubami ARP - 1500
2. Nowe tłoki oryginal od S2 (kupione wielkim fuksem z wyprzedaży) - 1200
3. Panewki korbowodowe z 2,5 TDI (ASO) - 280
4. Panewki główne z KS ( 100)
5. Kółko rozrzadu na walekwydechowy - 150 (ASO)
6. Kółko rozrządu na wał korbowy - 90 (ASO)
7. Kółko na wałek pośredni pompy oleju -130 (ASO)
8. Pompa wody z obudową - 180 (Ruville)
9. Komplet uszczelek ( absolutnie wszystkich włącznie z głowicową metalową pod turbo) - 780 (część brana w ASO część z zamiennika, w zależności od jakości dostępnych części )
10. Pasek rozrządu wraz z napinaczem -80 (SKF +Gates)
11. Porting głowicy, nowe uszczelniacze, nowe prowadnice, pełna regeneracja z planowaniem - 1300
12. Zawory wydechowe pod turbo chłodzone sodem - 300 (Używki)
13. Piaskowanie i malowanie bloku w proszek - 100
14. Szlif na 2 nadwymiar wraz z planowaniem bloku - 270
15. Śruby ARP do głowicy - 400
16. Panweki wałka pośredniego - 60 (ASO)
17. Komplet nowych popychaczy - 320 (INA)
Reasumując - słupek silnika z nową pompą wody i kompletnym rozrządem zamknąłem kwotą 7240 PLN.
Taniej da sie to zrobić tylko wtedy gdy ma sie jakieś kosmiczne zniżki w IC lub innym sklepie. Niestety te zniżki rzadko działają na topowe części (takie jakich ja używalem)
Pozdrawiam każdego kto robi remonty za 2000 PLN
Ostatnio zmieniony ndz kwie 25, 2010 09:59 przez sieski, łącznie zmieniany 3 razy.
W 50% zniżki to nigdy nie uwierzę bo znajomy, od którego biorę części ma tam tylko 30% bo bierze miesięcznie towaru na nieco ponad 40000zł do warsztatu. Tłoki u szlifierza NURAL idzie kupić z pierścieniami za 160zł sztuka, problem polega na tym, że są nominalne i trzeba tulejować blok. Jak masz układy to za 600zł ci ktoś wstawi dobre tuleje i je wyszlifuje i wyhonuje. Szlif wału kompletny na jedynkę to koszt po znajomości 150zł. Panewki z TDi to sputery, zniosą większe obciążenia na siebie o ile ktoś nie zamieni ich miejscami. Koszt powiedzmy od 160% ceny zwykłych panewek dedykowanych. Wałek pośredni od razu trzeba szlifować i dawać nowe panewki, tu najbardziej cierpi ciśnienie oleju bo tędy najwięcej oleju ucieka. Pierścienie to już indywidualne podejście. Mnie Polska PRIMA jeszcze nie zawiodła.
dzeki TAZ za male wyjasnienia a co do tych cen to co mam ci powiedziec ze niekupuje tego na fakture tak jak zapewne ty to robisz.... a moj kolega ma lepkie rece wynosi mi co chce za 50% wiec tak wyglada moja znizka w IC :green_fuck: 30% w ic dla pracownikow ;p
Ostatnio zmieniony ndz kwie 25, 2010 11:30 przez sieski, łącznie zmieniany 2 razy.
Z takim podejściem można mieć całego Golfa ABF-a za "chwilę strachu" Poza tym zastanów się po co zakładałeś ten temat aby się chwalić skąd i za ile masz części i się śmiać z innych że masz najtaniej czy po to aby się dowiedzieć co włożyć w ten silnik tzn jakiej firmy części.sieski pisze:dzeki TAZ za male wyjasnienia a co do tych cen to co mam ci powiedziec ze niekupuje tego na fakture tak jak zapewne ty to robisz.... a moj kolega ma lepkie rece wynosi mi co chce za 50% wiec tak wyglada moja znizka w IC :green_fuck: 30% w ic dla pracownikow ;p
Ostatnio zmieniony ndz kwie 25, 2010 12:10 przez fill89, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój MK2 ABF
viewtopic.php?f=87&t=499866
viewtopic.php?f=87&t=499866
SKORO TAK TWIERDZISZ TO POKAZ JAK TO SIE ROBI BO JA NIEWIEM NIEPOCZEBNIE KUPOWALEM ... A ZAKLADALEM TEMAT PLANKTONIE ZEBY SIE DOWIEDZIEC NA CO MAM WZROCIC UWAGE I JAKIE KLAMOTY UZYC A ROZMOWA NA TEMAT KOSZTOW SAMA Z SIEBIE WYNIKNELA I ZNIZKI TEZ CHCIALEM SIE DOWIEDZIEC O CZESCIACH A TU LUDZIE MI O CENACH JAKIE BENDE MUSIAL PONIESC NIEWIEM CHCA MNIE ODSTRASZYC .... I JAK BYS PRZECZYTAL CALY TEMAT ZE ZROBUMIENIEM TO BYS NIEPISAL TAKICH BZDUR..fill89 pisze:Z takim podejściem można mieć całego Golfa ABF-a za "chwilę strachu" Poza tym zastanów się po co zakładałeś ten temat aby się chwalić skąd i za ile masz części i się śmiać z innych że masz najtaniej czy po to aby się dowiedzieć co włożyć w ten silnik tzn jakiej firmy części.sieski pisze:dzeki TAZ za male wyjasnienia a co do tych cen to co mam ci powiedziec ze niekupuje tego na fakture tak jak zapewne ty to robisz.... a moj kolega ma lepkie rece wynosi mi co chce za 50% wiec tak wyglada moja znizka w IC :green_fuck: 30% w ic dla pracownikow ;p
sieski, sam poczytaj bo bzdury to Ty tutaj piszesz i niestety rano szedłem do pracy, w każdym poście piszesz że drogo i da się taniej ja znam realia kupna nie wiem kto co kradnie i za ile sprzedaje, uruchom etkę tam sa numery cześci spisz na kartkę przekaż koledze i niech Ci "załatwia" może nawet za flachę wszystko przyniesie
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
jak kolega te remonty będzie robił, jak polszczyzną sie posługuję to ten abf jeździć nie będzie.sieski pisze:MOZE I PRZYNIESIE ;P ALE MI CHODZI O FIRMY CZESCI A NIE CENE A WY TU O CENACH ITD... BOLI CIE TO ZE MAM ZNIZKI... FORUM JEST ZEBY SOBIE PPOMAGAC I JAK BYS NAPISAL ZE POTRZEBUJESZ TO I TO NAPEWNO BYM SIE POSTARAL CI TO OGARNAC NO SORY ALE NIEWIEM OCO WAM LUDZIE BIEGA ...
Chcesz zrobić remont i 200km i zrobić to w dużo mniej niż 5kzł. nie realne.
Same wałki dobre pluś kółko rozrządu do nich to ok 2800zł!
Uszczelki, rozrząd i pompa wody to kolejne przynajmniej 600zł.
Wydech hmmmm kolektor od 500zł do 3500zł, reszta wydechu troche taniej.
Dolot z dobrym filtrem to koszt ok 300-600zł
A gdzie do tego, robota głowicy, wału, panewek, pierścieci, szlify bloku i glowicy i jeszcze masa innych części o których nie masz pojęcia.
Jak chcesz zrobić remont i podnieść odrazu moc do ok 200 na wolnossącym, to szykuj przynajmnije z 7000zł. Takie moje zdanie i nie mów, że da się taniej bo sam jestem na etapie zbierania gratów to zrobienia 18x km w moim abfi-e i nie myślę nawet o ściąganiu głowicy a wydajełm już ok 3500zł.
Więc proszę cię, najpierw się trochę wyedukuj, później uzbieraj walizkę kasy, a na koniec zadawaj pytania co i jak i zabieraj się do pracy.
ps. abf po remoncie i zrobiony na 200km za mniej niż 5000zł (porządnie zrobiony) to ja go kupuje od ręki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości