Jak wzbogacić dawkę na wysokich obrotach w KE-Jetronicu???
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Jak wzbogacić dawkę na wysokich obrotach w KE-Jetronicu???
Witam,
sprawa dotyczy mojej hybrydy czyli szestnastki poskładanej z paru szestnastek.
Setup jest taki:
- blok od 9A (2.0)
- głowica KR (1.8 szersze kanały)
- wałki ABF
- kolektor wydechowy ABF rurowy po '95
- kolektor ssący KR 50mm
- układ wtryskowy KE-Jetronic PL (1.8 16v 129PS) :/
Chodzi o to że wszystko ładnie poustawiane a na wysokich obrotach brakuje mu paliwa powyżej 6 może 6,5 tyś obr. mocno zubaża a jak wiadomo 16v ma największy momęt prawie na odcince. I fajnie pięknie auto ciągnie aby pod samym k0ońcem zacząć mulić.
Regulator ciśnienia paliwa (starowany głownie przez sondę i switch na przepustnicy nie jest w stanie na tyle podnieść ciśnienia aby nie brakowało paliwa.
Krecenie samą śrubką od dawki tez się nie sprawdza bo owszem dostaje więcej na wysokich obr. ale na wolnych go zalewa (dawka jest poza zakresem regulacji nastawnika)
Nie wiem czy da sie to jakoś skutecznie podkręcic czy poprostu ten układ jest za mało wydajny.
Dodam że narazie chciałbym to zrobić na jetronicu wiem że Digi załatwiło by sprawe ale chciałbym aby chodziło i na mechanicznym.
Pozdrawiam
[ Dodano: 02 Kwi 2010 07:50 ]
Eksperymentował moze ktoś z podniesieniem ciśnienia na nastawniku?
W jaki sposób sie to robi?
sprawa dotyczy mojej hybrydy czyli szestnastki poskładanej z paru szestnastek.
Setup jest taki:
- blok od 9A (2.0)
- głowica KR (1.8 szersze kanały)
- wałki ABF
- kolektor wydechowy ABF rurowy po '95
- kolektor ssący KR 50mm
- układ wtryskowy KE-Jetronic PL (1.8 16v 129PS) :/
Chodzi o to że wszystko ładnie poustawiane a na wysokich obrotach brakuje mu paliwa powyżej 6 może 6,5 tyś obr. mocno zubaża a jak wiadomo 16v ma największy momęt prawie na odcince. I fajnie pięknie auto ciągnie aby pod samym k0ońcem zacząć mulić.
Regulator ciśnienia paliwa (starowany głownie przez sondę i switch na przepustnicy nie jest w stanie na tyle podnieść ciśnienia aby nie brakowało paliwa.
Krecenie samą śrubką od dawki tez się nie sprawdza bo owszem dostaje więcej na wysokich obr. ale na wolnych go zalewa (dawka jest poza zakresem regulacji nastawnika)
Nie wiem czy da sie to jakoś skutecznie podkręcic czy poprostu ten układ jest za mało wydajny.
Dodam że narazie chciałbym to zrobić na jetronicu wiem że Digi załatwiło by sprawe ale chciałbym aby chodziło i na mechanicznym.
Pozdrawiam
[ Dodano: 02 Kwi 2010 07:50 ]
Eksperymentował moze ktoś z podniesieniem ciśnienia na nastawniku?
W jaki sposób sie to robi?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
w jaki sposób?
kręcąc sróbką w nastawniku ciśnienia? Ile obrotów na początek?
[ Dodano: 03 Kwi 2010 11:40 ]
Rozważam tez opcje "przylania" mu poprzez wtryskiwacz rozruchowy podpięty odpowiednio pod switch pełnego obciązenia.
kręcąc sróbką w nastawniku ciśnienia? Ile obrotów na początek?
[ Dodano: 03 Kwi 2010 11:40 ]
Rozważam tez opcje "przylania" mu poprzez wtryskiwacz rozruchowy podpięty odpowiednio pod switch pełnego obciązenia.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Najprostszą metodą jest odpalanie wtryskiwacza rozruchowego przy w pełni otwartej przepustnicy. Schematy do tego znajdziesz w workshopie. Silniki KR (te silniki z krancowka pelnego obciążenia - bo byly takie ktore mialy tylko krańcówkę zamknięcia przepustnicy) w tej sposób mają rozwiązanie wzbogacanie mieszanki.Marszall pisze:w jaki sposób?
kręcąc sróbką w nastawniku ciśnienia? Ile obrotów na początek?
[ Dodano: 03 Kwi 2010 11:40 ]
Rozważam tez opcje "przylania" mu poprzez wtryskiwacz rozruchowy podpięty odpowiednio pod switch pełnego obciązenia.
Nie pamiętam jak to bylo w PLce ale chyba inaczej z tego co pamiętam.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
W PL wzbogacenie mieszanki przy pełnym obciązeniu (odpowiada za to switch na przepuscie) realizowane jest prze nastawnik ciśnienia paliwa który poprostu podnosi ciśnienie w ten sposób zwiększa ilośc paliwa dostarczanego do cylindrów.
Niestety w moim przypadku to nie wystarcza
Więc myśle sobie aby wykożystac switch pełnego otwarcia i podłączyc pod niego wtryskiwacz rozruchowy.
Pytanie tylko czy zdoła on na tyle podlać aby nie zabrakło paliwka prawie przy odcince a z drugiej strony czy nie zaleje silnika???
[ Dodano: 03 Kwi 2010 19:55 ]
No i mam odpowiedź
Najbardziej skutecznym sposobem na wzbogacenie dawki prawie na odcince jest otwarcie wtryskiwacza rozruchowego,
za pomocą takiego ustrojstwa:
na krutko zrobionego włącznika wtrysku rozruchowego i miernika udało mi sie ustalić żę po otwarciu silnik ma bogato do samej odcinki i ciągnie jak głupi
Najbardziej jednak zastanawiają mnie dwie kwestie
1. w którym momęcie zrobić załączenie wtryskiwacza, czy identycznie z czasem działania orginalnego switcha (gdzies od połowy otwarcie II przepustnicy) czy dopiero na max otwarciu wykożystując kolejny switch. A moze przestawić orginalny switch aż do końca???
W czasie jaz próbnych nie odczułem żadnych skutków ubocznych gdy włączałem wtrysk z chwilą wcisniecia w opór pedału gazu (np. przy 2,5 tyś. obr.)
2. druga sprawa to pytanie czy nie za dużo dostaje paliwa i moze nie jest ono całkowicie spalane a w efekcie idzie do oleju. Nie chciałbym zatrzeć motorni.
Niestety w moim przypadku to nie wystarcza
Więc myśle sobie aby wykożystac switch pełnego otwarcia i podłączyc pod niego wtryskiwacz rozruchowy.
Pytanie tylko czy zdoła on na tyle podlać aby nie zabrakło paliwka prawie przy odcince a z drugiej strony czy nie zaleje silnika???
[ Dodano: 03 Kwi 2010 19:55 ]
No i mam odpowiedź
Najbardziej skutecznym sposobem na wzbogacenie dawki prawie na odcince jest otwarcie wtryskiwacza rozruchowego,
za pomocą takiego ustrojstwa:
na krutko zrobionego włącznika wtrysku rozruchowego i miernika udało mi sie ustalić żę po otwarciu silnik ma bogato do samej odcinki i ciągnie jak głupi
Najbardziej jednak zastanawiają mnie dwie kwestie
1. w którym momęcie zrobić załączenie wtryskiwacza, czy identycznie z czasem działania orginalnego switcha (gdzies od połowy otwarcie II przepustnicy) czy dopiero na max otwarciu wykożystując kolejny switch. A moze przestawić orginalny switch aż do końca???
W czasie jaz próbnych nie odczułem żadnych skutków ubocznych gdy włączałem wtrysk z chwilą wcisniecia w opór pedału gazu (np. przy 2,5 tyś. obr.)
2. druga sprawa to pytanie czy nie za dużo dostaje paliwa i moze nie jest ono całkowicie spalane a w efekcie idzie do oleju. Nie chciałbym zatrzeć motorni.
Ostatnio zmieniony sob kwie 03, 2010 19:55 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
W elektronikę zbytnio nie chce mi sie bawić bo aż na tyle się na tym nie znam.
Za to wtrysk rozruchowy skutecznie wzbogaca, pytanie jednak najważniejsze w którym momęci8e zrobić jego otwarcie skoro do 6 tyś. ke-jetronic z wzbogaceniem sobie skutecznie radzi, to wychodziło by na to że powinien się otwierać praktycznie na samym końcu.
Za to wtrysk rozruchowy skutecznie wzbogaca, pytanie jednak najważniejsze w którym momęci8e zrobić jego otwarcie skoro do 6 tyś. ke-jetronic z wzbogaceniem sobie skutecznie radzi, to wychodziło by na to że powinien się otwierać praktycznie na samym końcu.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Zrób włączanie przy zamknięciu krańcówki pełnego obciążenia i będzie dobrze. Nie nakombinujesz się za wiele a efekt osiągniesz. Krańcówkę ustaw tak aby działałą powyżej 90% otwarcia przepustnicy. Tak jest zrobione we seryjnych nowszych KRkach. Patent stosowany przez fabrykę więc musi być dobry. Motoru nie zatrzesz, bądz spokojny. Jedyne czym mozesz sie martwić to katalizator ale jeśli go nie masz, to o problemie zapomnij
Najbardziej profesjonalnie jest tak jak toffic pisze. Zmienić soft i podlać troche u gory paliwem. Zakładam jednak ze to będzie troche za trudne dla przecietnego zjadacza chleba
Najbardziej profesjonalnie jest tak jak toffic pisze. Zmienić soft i podlać troche u gory paliwem. Zakładam jednak ze to będzie troche za trudne dla przecietnego zjadacza chleba
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 00:47 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Dokładnie jak piszesz, efek daje napewno ale właśnie orginalnie krańcówka pełnego otwarcia załącza sie już jak druga przepustnica jest w połowie.
To co przestawić ją aby było na końcu czy dać kolejną krańcówkę tylko od wtryskiwacza?
Np. na przepustnicy od 9A pełne obciązenie działa praktycznie na samym końcu a w PL dużo wcześniej.
Wsumie tak sobie dumam że jak otworze wtryskiwacz wcześniej to poprostu bedzie troche więcej palił.
To co przestawić ją aby było na końcu czy dać kolejną krańcówkę tylko od wtryskiwacza?
Np. na przepustnicy od 9A pełne obciązenie działa praktycznie na samym końcu a w PL dużo wcześniej.
Wsumie tak sobie dumam że jak otworze wtryskiwacz wcześniej to poprostu bedzie troche więcej palił.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Ja zawsze ustawiam krańcówkę pełnego obciążenia tak, żeby działała przy progu 90-95% otwarcia przepustnicy. Tobie proponuję to samo. Nie dodawaj nowej krańcówki bo to bez sensu. To podlewanie i tak nie będzie Ci potrzebne jeśli nie będziesz deptał pedału w podłogęMarszall pisze:Dokładnie jak piszesz, efek daje napewno ale właśnie orginalnie krańcówka pełnego otwarcia załącza sie już jak druga przepustnica jest w połowie.
To co przestawić ją aby było na końcu czy dać kolejną krańcówkę tylko od wtryskiwacza?
Np. na przepustnicy od 9A pełne obciązenie działa praktycznie na samym końcu a w PL dużo wcześniej.
Wsumie tak sobie dumam że jak otworze wtryskiwacz wcześniej to poprostu bedzie troche więcej palił.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
no tak tylko że jak zostawie orginalną krańcówe to albo bedzie się załączać dużo wcześniej jak to ma miejsce teraz, albo trzeba bedzie ją przestawic na sam koniec a silnik PL pewnie nie bez powodu miało twarcie dużo wcześniej i niewiadomo jak się bedize jeździć?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Przestaw otwarcie na sam koniec. To tylko 2 śrubki i chwila roboty. Zobaczysz, że nie ma żadnej różnicy przy normalnej jeździe. Jak coś Ci nie będzie pasować zawsze możesz bez problemu wrócić do seryjnych ustawień.Marszall pisze:no tak tylko że jak zostawie orginalną krańcówe to albo bedzie się załączać dużo wcześniej jak to ma miejsce teraz, albo trzeba bedzie ją przestawic na sam koniec a silnik PL pewnie nie bez powodu miało twarcie dużo wcześniej i niewiadomo jak się bedize jeździć?
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
TRUEbugalon pisze:Przestaw otwarcie na sam koniec. To tylko 2 śrubki i chwila roboty. Zobaczysz, że nie ma żadnej różnicy przy normalnej jeździe. Jak coś Ci nie będzie pasować zawsze możesz bez problemu wrócić do seryjnych ustawień.
[ Dodano: 06 Kwi 2010 23:42 ]
Niestety nie da się tak przesunąć krańcówki w PL aby otwierała się później, jedyny sposób to wycięcie krzywki załaczającej. Ale że nie chciałem psuć ustawień fabrycznych to teraz są dwie krańcówki jedna na drugiej przy czym tą drugą steruje odpowiednio nadcięta krzywka a pierwsza jest standard.
[ Dodano: 09 Kwi 2010 07:12 ]
Zrobiłęm to w końcu tak jak mówiłem druga krańcówka położona na pierwszej steruję tylko wtryskiwaczem rozruchowym na max otwarciu, zrealizowane to jest na 2 przekaźnikach a efekt daje taki że ciągnie do odcinki
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości