Olej w wodzie!

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Olej w wodzie!

Post autor: Marszall » śr mar 31, 2010 01:01

Witam. Otóż sprawa zaczeła sie następująco:
dziś wieczorem jeździłem sobie po mieście (pare mocniejszych przyspieszeń) w pewnym momęcie zaczeła miamigac kontrolka od aku i przygasały swiatła, hmm dziwne, zatrzymałem sie pod kumpa garażem, maska w górę a tam pękł przewód wodny nieopodal pompy i woda/płyn sikały na alternator.
Niestety woda ta była z olejem. Jakoże dzień wcześniej wymeniłem chłodniczkę oleju (niewiadomego pochodzenia)odrazu podejżenie padło na nią. I faktycznie okazała sie trafiona bo gdy włożyłem ja do wody i podałem ciśnienie na krućce wodne to ida pęcheżyki z otworów olejowych.
Ok chłodniczkę wymieniłem, poodkrecałem krućce wodne aby przepłukac układ, dobre pare minut podawałem wode ze szlaufa aż przestanie lećoieć szlam. Poskładałm bla bhp zalałem nowy olej filtr.
I ok, do puki nie złapie temperatury, ze zbiorniczka wyrównawczego wychodzą "nowe" pęcheże szlamu a po paru chwilach woda zaczyna sie gotować. Wygląda że termostat na chłodniece puszcza.
A co najlepsze robiłem pare takich prób i oleju nie ubyło a szłam wychodzi!

Nie wiem co to moze być może jakies sugestie?


POPRAWKA chłodniczka oleju jest szczelna zarówno na obiegu olejowym jak i wodnym:/
Ostatnio zmieniony śr mar 31, 2010 09:43 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr mar 31, 2010 15:24

Musisz jeszcze kilka razy przepłukać układ. To nie jest takie proste.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » śr mar 31, 2010 17:12

no ok, można przyjąc że jest szlam w układnie (oleju ubyło ponad litr) i przez jakieś przykorkowanie zrobił sie zator i woda sie gotuje...teoretycznie. Ale skoro chłodniczka jest dobra to którędy poszedłolej do wody?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » śr mar 31, 2010 18:04

nie poszedł tylko zapewne siedział tam cały czas.
Po prostu nie da się wypłukać szlaufem lejąć wodę do układu dokładnie.
Powinieneś zalać jakimś środkiem myjącym - ja np. zalewałem wodą z ludwikiem, nagrzewałem samochód, spuszczałem, czekałem aż ostygnie i zalewałem ponownie woda z ludwikiem i tak z 10 razy minimum, na koniec zalałem wodą, pojeździłem 2 dni, spuściłem jeszcze raz, i zalałem czystym świeżym płynem i miałem spokuj z olejem w wodzie:)



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » śr mar 31, 2010 20:47

ok chyba wszystko wyjaśnione

1. woda sie gotowała bo nie zdążył się otworzyć termostat a ona już złapała tęperaturę na otwartym korku
2. oleju najwyraźniej nie przybywało tylko wyganiało zgromadzony szlam (sporo oleju uciekło a swoją drogą najlepszy sposób na wywalenie szlamu to wtedy gdy woda sie gotuje
3. chłodniczka najprawdopodobniej jednak była trafiona i chociaz na ciśnieniu nie było widac nieszczelności to przy temp. oleju 100 st. mogło się coś rozszczelnić
4. narazie oleju nie ubywa a wody i ciśnienia nie przybywa więc chyba wszystko ok
5. płukanie zostawiam samo sobie, wypłukałem zbiornik wyrównawczy i poczekam aż zgromadzi sie nowy syf, bo jednak jakby nie było olej zawsze pojdzie do góry bo lżejszy.


pojeździmy zobaczymy :bigok:


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw kwie 01, 2010 08:28

5. płukanie zostawiam samo sobie, wypłukałem zbiornik wyrównawczy i poczekam aż zgromadzi sie nowy syf, bo jednak jakby nie było olej zawsze pojdzie do góry bo lżejszy.
nie zostawiaj samemu sobie tylko płucz jak najszybciej, bo później będziesz płakał, że ci węże gumowe szlak trafia i nie wiesz od czego!. Olej działa na gumę zabójczo, u mnie węże po 6 miesiącach stania z olejem pękały z częstotliwością 2 na tydzień. W końcu doszedłem do tego, że wymieniłem wszystkie a w międzyczasie jeszcze bok chłodnicy plastikowy szlak trafił, zrobił się kruchy jak króliczek cukrowy na święta wielkanocne:) nie jest niczym ciężkim płukanie układu, tylko aby to zrobić dobrze jest to czasochłonne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości