Wałki catcams + regulowane kółko w ABF, Co z tego wyjdzie.

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wałki catcams + regulowane kółko w ABF, Co z tego wyjdzie.

Post autor: Marioo » pn mar 08, 2010 10:28

Witam
Jak w temacie Mam plan zamontowania na seryjny silnik wałków catcams model 7661210 to są wałki 266/262+ regulowane kółko rozrządu, wystroić to i ciekaw jestem ile może z tego wyjść. Silnik mam seryjny, na hamowni wypluł 150,8 wiec seria w dolnej granicy (patrząc na to, że te silniki seryjne miały niektóre nawet ponad 160km). Czy na takim setupie uda się wyciągnąć z silnika okolice 170-175km, chodzi też o to, aby silnika za bardzo nie wysilić i aby nadawał się do codziennej jazdy no i najważniejsze czy taki setup pozwoli na to aby silnik był bez awaryjny - do tej pory taki jest i nie chciał bym tego popsuć.
Stan silnika oceniam na bardzo dobry, jeździ na 10w40, oleju nie ubywa praktycznie wcale. Wycieków żadnych brak.
Proszę o opinie czy warto się w to pchać. Czy te wałki są ok.
Wałki nowe kosztują 2300 + kółko 600 + strojenie ?
Właśnie gdzie stroić, kto zrobi to dobrze i za jaką kasę. Jestem z wawy i raczej nie chce mi się jeździć gdzieś w polskę tego stroić.
Mam nadzieję, że otrzymam odpowiedź na moje pytania.

[ Dodano: Pon Mar 08, 2010 11:11 ]
Dodatkowe pytanie, co sądzicie o regulowanym kole rozrządu od świątka, wiem, że wałki od niego to loteria, ale jak z kołami, różnica w cenie 250zł od tych co oferuje catcams, Więc czy warto dopłacać te 250zł?
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 19:45 przez Marioo, łącznie zmieniany 1 raz.



Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » pn mar 08, 2010 15:42

Przy takich wałkach nie ma większego sensu montować kółka regulacyjnego.175 KM raczej nie złapiesz tymi wałkami i wystrojeniem.Zamiast kółka dorzuciłbym trochę kasy i kupiłbym kolektor wydechowy.Pobawić się jeszcze z dolotem i 175 KM jest w zasięgu.
Ps.Zamiana wałków na ostrzejsze spowoduje że stracisz równiutką pracę na wolnych.Mnie to nie przeszkadza :grin:



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pn mar 08, 2010 15:49

Mateusz74 pisze:Przy takich wałkach nie ma większego sensu montować kółka regulacyjnego.175 KM raczej nie złapiesz tymi wałkami i wystrojeniem.Zamiast kółka dorzuciłbym trochę kasy i kupiłbym kolektor wydechowy.Pobawić się jeszcze z dolotem i 175 KM jest w zasięgu.
Ps.Zamiana wałków na ostrzejsze spowoduje że stracisz równiutką pracę na wolnych.Mnie to nie przeszkadza :grin:
Tylko, że wszyscy do okoła mówią, że abf-a po zmianie wałków żeby wystroić trzeba mieć regulowane kółko :goof: dlatego o nim piszę.
W dolocie mam tylko wkładkę filtra zmienioną;(
Ty robiłeś jakieś zmiany u siebie?



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » pn mar 08, 2010 22:16

Marioo pisze:catcams model 7661210 to są wałki 266/262
Marioo pisze:Wałki nowe kosztują 2300
Lepiej dożuć pare groszy i kup SCHRICK-a 276/276 i bedziesz zadowolony. Dotego jak mówisz regulowane kółko, dobrze wystroić a wynik bedzie lepszy niz te 175KM.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213

Lukasz1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:08
Lokalizacja: Cambridge
Kontakt:

Post autor: Lukasz1985 » pn mar 08, 2010 22:18

Powiem Ci ze tez kiedys myslalem o takich modyfikacjach ale posluchalem dobrej rady i zamiast walkow zrobilem glowice ,wydech 2,5 cala i program do tego.Moc w tym momecie to okolice 190 koni.Na razie nie mam wykresu ale to sie zmieni niedlugo:)


VW Bora TDI-sold

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » wt mar 09, 2010 01:28

Marioo, szkoda zabawy dawaj lepsze wałki w niczym nie będą przeszkadzały nawet w codziennej jeździe.. co do koła to mile widziane ale jak nie będzie to trudno
ABF w mk3 nigdy nie będzie jakoś super jeździł takze nie wystrasz sie jak efekty będą nieco mniejsze niz twoje oczekiwania...
co do awaryjności to przy jakimkolwiek grzebaniu ona sie zwiąksza tutaj dobre wystrojenia bedzie kluczowe...
Lukasz1985 pisze:Powiem Ci ze tez kiedys myslalem o takich modyfikacjach ale posluchalem dobrej rady i zamiast walkow zrobilem glowice ,wydech 2,5 cala i program do tego.Moc w tym momecie to okolice 190 koni.Na razie nie mam wykresu ale to sie zmieni niedlugo:)
gratulacje czekamy na wykres :goof:


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt mar 09, 2010 09:54

Głowicą, wydechem i programem 190km to byłby wynik. Ale pokaż wykres bo jak na razie to są tylko słowa.
ok. Więc będę szukał schricków, czy jest jakieś przedstawicielstwo w polsce?
Czy warto kupić używane wałki schricka? Czy ja jako laik jestem w stanie w jakiś sensowny sposób ocenić czy one się by do czegoś nadawały?
Czyli co kółko sobie darować w końcu czy nie? :chytry:
Jeżeli kółka nie będzie to będzie kolektor 4-2-1 - teraz tylko pytanie jaki, szukać supersprinta? czy może coś tańszego nowego, np. ze sklepu mapeta?
przemoGTI pisze:ABF w mk3 nigdy nie będzie jakoś super jeździł takze nie wystrasz sie jak efekty będą nieco mniejsze niz twoje oczekiwania...
Oczekiwań nie mam jakoś bardzo wygórowanych, chcę poprawić fabrykę plus delikatne mody, chcę tym samochodem jeździć na co dzień, ale w razie gdy potrzeba to mieć czym przycisnąć przy jakimś wyprzedzaniu czy coś podobnego.
Miałem vr-a, jeździł trochę lepiej i mi wystarczało.
W tej chwili nie stać mnie na uturbienie. znajdą się tacy co powiedzą, że to co opisałem wyjdzie mnie np. 5k zł. a uturbić nie wiele więcej. Ale mi właśnie chodzi o to, żebym mógł wsiąść w ten samochód i pojechać np. na wakacje 1500km, a uturbionym za 5 czy 6k abf-em mogło by to być mało bezpieczne.

Czyli podsumowując szukam wałków schricka 276/276, do tego

wersja 1: kółko regulowane
wersja 2: kolektor 4-2-1

i na koniec po wyborze wersji strojenie i mogę liczyć na dobry przyrost mocy.
ewentualnie jak środków starczy to wersję bym połączył:)
Dolotu i wydechu nie będę już ruszał, zostaje tak jak jest, nie chcę aby było jakoś mega głośno a aucie, przypuszczam, że to co jest będzie ok.
Czy na takim setupie (pełnym z kółkiem i kolektorem) mogę liczyć na 180+?

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 08:56 ]
ps. co z tym kółkiem od świątka? nadaje się to do czegoś, porównując ceny nowych jest to dobra cena?
Czy może też rozglądać się za używanym? Takie kółka się mocno z używają?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt mar 09, 2010 10:02

Kółko możesz wziąć od świątka, nie spełnia ono jakichś wielkich wymagań, nie pracuje jako element trący więc nie będzie problemu raczej. Wałki odradzam.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt mar 09, 2010 10:08

bugalon pisze:Kółko możesz wziąć od świątka, nie spełnia ono jakichś wielkich wymagań, nie pracuje jako element trący więc nie będzie problemu raczej. Wałki odradzam.
Na wałki od świątka nawet nie zwracam uwagi.
Wszędzie gdzie czytam piszą, że są słabe i mało wytrzymałe.
1 na 20 osób pisze, że jest zadowolony. Reszta pisze, że wytrzymują od 1kkm do 10kkm i trzeba je wysyłać na reklamację bo są wytarte krzywki. Masakra jakaś.
No dobra czyli zostajemy przy kółku od świątka na tą chwilę.
Kolektor wydechowy, sprzedawany przez mapeta producent TA Technix, co o tym sądzicie?
No i wałki, chyba najtrudniejsze do znalezienia, szczególnie jak się mało niemiecki zna, a tam tego chyba najwięcej:(



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » wt mar 09, 2010 10:55

Co do kółka przy ostrych wałkach 276/276 konieczne jest kółko do dobrego w dobrego wystrojenia, przy wałkach 262/262 można się oby bez kółka przy strojenia, ma tak zrobione Mateusz74. Co do kolektora jeśli chcesz Ta Technix, to musisz go poprawić, żeby był sens go zakładać, albo poskładać na grubym kolektorze i grubej dwururce z ABFa. Supersprint niestety jest drogi.

Tu masz parę wykresów pomodzonych ABFów:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=105

Co do wałków Schricka i kółka regulowane to może załatwić z Niemiec użytkownik z allegro Ladro1
http://allegro.pl/show_user.php?search=ladro1



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt mar 09, 2010 10:58

taki wałek załóż http://s004.radikal.ru/i205/1002/e3/7415e8dadb83.jpg :green_fuck:
a tak na poważnie: jak ma jechać dobrze to 276, producenta wybierz sobie sam



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt mar 09, 2010 12:44

yahoo_p pisze:Supersprint niestety jest drogi.
No właśnie i tu się pojawia problem:(
Nie chcę wydać 10k na mody. Ale chcę mieć jakiś efekt, dlatego szukam kompromisów.
Oczywiście oszczędność tylko na tym na czym można oszczędzać.
Nie zamierzam zbierać silnika z drogi :crazy:
Co znaczy poprawić Kolektor TA? Jaki inny byś polecił (oprócz supersprinta), który można w miarę łatwo dostać i będzie wykonany zadowalająco?
Dzięki za odpowiedzi

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 12:38 ]
Napisałem do Ladro1 z allegro wspomnianego przez yahoo_p,
o to odpowiedź:
Witam

Schricka nie sprowadzam tylko wałki DBilas dynamics.Ponoć są lepsze niż
schrick.Niemiec z którym współpracuje już dawno nie handluje schrickiem
tylko wałkami DBilas.Nie ma problemu ze sprowadzeniem koła czy
wałków,tylko że wałki do ABFa kosztują ok 600eu bo już wielu się o nie
pytało.Koło regulowane ok 100eu.

Więc schricka nie ma jest tylko dbilas, 100eu za koło regulowane to ok 50zł więcej niż za kółko świątka, więc może warto,
yahoo_p, z tego co czytałem w twoim temacie to masz kółko tej firmy, jak z jakością?
Wałki także znajdzie się ktoś kto powie, że są lepsze niż schrick?

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 12:42 ]
znalazłem na ebay.de wałki dbilas 272/272 do 16v za 655eu, więc koleś podał lepszą cenę.
W przeliczeniu na dzień dzisiejszy wychodzi cena podobna jak za catcams 266/262

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 12:50 ]
A schricki na ebayu 635eu 276/276 więc tańsze. hmmmmmmmm i co o tym myśleć.........

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 14:34 ]
Używając tłumacza :) wysłałem zapytanie do kolesia z niemiec w sprawie wałków z tej aukcji
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... AQ:DE:1123
Wałki są nowe, twierdzi, że ori. Wysyłka do polski 22eu, czyli łącznie ok 660eu za nowe wałki 276/276 schricka, przynajmniej tak rozumiem z aukcji, chyba, że sprzedawany jest jeden wałek :goof:
Może mi ktoś to potwierdzić, czy wszystko z tą aukcją jest ok? Czy sprzedawany jest komplet 2 wałków 276?
Jeżeli wszystko jest ok to chyba niezła cena, wyjdzie ok 2500zł z przesyłką, przy dzisiejszej cenie euro.

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 16:29 ]
Odpisał mi człowiek z niemiec:)
Wałki są oczywiście w zestawie.
regulowane kółko schrick 95eu - co przy obecnej cenie euro 3,88 daje 366zł, więc niech świątek się schowa ze swoim za 350zł:D
Całość
Wałki schrick 276/276 639eu
regulowane kólko schrick 95eu
wysyłka 22eu
=756eu (2983zł)

teraz niech się ktoś wypowie czy da się kupić to gdzieś taniej, do tego przydało by się ten kolektor wydechowy, supersprinta znaleźć nie mogę, więc jedyne rozwiązanie to albo TA albo zostawić serię.
Patrząc na to ile kosztuje TA to koszt części wyjdzie ok 4k
Do tego łańcuszek rozrządu nowy, nowy kompletny rozrząd, uszczelka pod kolektor, i pewnie jeszcze jakieś się pierdoły znajdą do wymiany to w częściach ok 5k, robocizna, po znajomości ok 200zł za wszystko:)
Ile będzie kosztowało wystrojenie tego? i czy jakieś propozycję co do strojenia w wawie albo okolicach?



Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » wt mar 09, 2010 19:18

Powiem tak.Oglądałem u Yacha jakie schrick robi krzywki.Porównując je z wałkami od świątka, schrick jest lepszy.Nie chodzi mi bynajmniej o długość otwarcia zaworów ale o to że krzywka jest węższa co powoduje mniejsze tarcie na popychaczu.Świątek robi szersze i myślę że odporność na ścieranie ma tu kluczowe znaczenie.Choć powtórzę po raz kolejny.Nigdy nie przejechałem się na Świątku.Co do kasy.Tuning N/A nie jest tani.Wymiana wałków ciągnie kasę.Bez programu,dobrego wydechu i modyfikacji dolotu szału nie będzie.Ja nawet nie liczyłem ile władowałem w silnik ale jak ma to porządnie chodzić to 7 tys.będzie mało.Możesz mniej wydać ale musisz mieć farta na używane klamoty.A teraz dobra wiadomość.Jak już kiedyś Yachu pisał N/A ma to do siebie że nie musisz od razu kupować wszystkiego i na raz montować tak jak przy turbieniu wiec koszty rozkładają się w czasie :grin: .



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » wt mar 09, 2010 20:09

Ja brałem od Ladro kółko regulowane dBilasa i jestem zadowolony. Wtedy pisał, że schricka też może załątwić. No widocznie się zmieniło. Swiątek robi kółka regulowane cieżkie stalowe i przez to mogę być gorsze wyniki. Co do schricka co znalazłeś cena nowych wychodzi około 600 euro jak zawsze widziałem, co przy dzisiejszym kursie daję dobrą cenę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości