KR zimny nie trzyma obr, ciepły nie ma mocy
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
KR zimny nie trzyma obr, ciepły nie ma mocy
Przeszukując dział 16v nie natknołem sie na taka dolegliwosc jaką ma moja swieżo zakupiona szesnastka KR(podobno KR bo jest to jakis swap a nie niewiem jak odróznic 9a,PL i KR). Mianowicie odpalam na zimnym temp zew dodatnia 5-10 st C odpalam naturalnie z delikatnym gazem ładnie zapala ale gdy puszcze pedał odrazu gasnie. moge trzymac nawet 10min i po puszczeniu gasnie. Idac dalej próbowałem kiedys w ten sposób wygrzac auto do temp 90st(temp płynu chłodniczego) i po jakis 15min mimo ze trzymałem gaz obroty spadały a mocniejsze wciskanie nic nie daje auto gasnie(raczej czuc paliwo ale tego nie jestem pewien bo w starym aucie zawsze czyms smierdzi)po odczekaniu 20-30min ide do auta i odpalam z delikatnym gazem wszystko jest jak trzeba obroty trzyma nie gasnie moc ma mozna smigac. Jeszcze zauwazyłem takie zachowanie ze gdy podczas tego nagrzewania podczas trzymania pedału gazu na obrotach 2tys gdy juz zaczeły spadac jedyna mozliwosci uratowania silnika od gasniecia jest szybkie delikatne pulsacyjne naciskanie na gaz wtedy nie zgasnie a gdy np depne mocniej na 3.5 tys i trzymam w tej samej pozycji to obroty powoli spadaja i gasnie.
teraz wersja nr 2 czyli zachowanie przy temp minusowej około -5 st C na zewnatrz
Odpalam z delikatnym gazem auto na lajcie zapala trzymam kilka sekund gaz mniejwiecej na obr 1500/min puszczam i auto chodzi nie gasnie(czyli tak jak by ssanie działało) skrobanie szyb i mozna jechac ALE na jałowym extra sie wkreca tak jak powinna(bynajmniej tak mi sie wydaje) ale podczas jazdy gdy juz bieg zapiety nie ma odejscia niby sie wkreci do tych 4tys ale napewno czuc ze nie ma mocy jednak ze do normalnej jazdy po miescie wystarcza i mozna tak jezdzic nic nie strzela nie szarpie nie gasnie
Gdzie szukac przyczny?przewody janmor(wiem lipa poprzedni własciciel twierdzi ze nie dawno wymieniał) swiece NGK wykrecałem wygladaja niezle, filtr paliwa widac ze nowy podobno miał tez wymienianą pompe paliwa.
teraz wersja nr 2 czyli zachowanie przy temp minusowej około -5 st C na zewnatrz
Odpalam z delikatnym gazem auto na lajcie zapala trzymam kilka sekund gaz mniejwiecej na obr 1500/min puszczam i auto chodzi nie gasnie(czyli tak jak by ssanie działało) skrobanie szyb i mozna jechac ALE na jałowym extra sie wkreca tak jak powinna(bynajmniej tak mi sie wydaje) ale podczas jazdy gdy juz bieg zapiety nie ma odejscia niby sie wkreci do tych 4tys ale napewno czuc ze nie ma mocy jednak ze do normalnej jazdy po miescie wystarcza i mozna tak jezdzic nic nie strzela nie szarpie nie gasnie
Gdzie szukac przyczny?przewody janmor(wiem lipa poprzedni własciciel twierdzi ze nie dawno wymieniał) swiece NGK wykrecałem wygladaja niezle, filtr paliwa widac ze nowy podobno miał tez wymienianą pompe paliwa.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251348&postdays=0&postorder=asc&start=0
Jak na moją niewielka wiedze gdyby uwalona była pompa to problem byłby ciagle a on przeciez raz jedzie a raz nie chce..ale moge sie mylic..bugalon pisze:Najpierw zacznij od sprawdzenia cisnienia paliwa. Przy pompie nikt nie grzebal?
jest to swap wiec musial ktos cos grzebac jak patrzyłem od spodu to nie ciekawie to wszystko wyglada przy pompie(wydaje mi sie ze tam sa jakies haus patenty ale nie mam okazji porównac tego z innym KR)bugalon pisze:Przy pompie nikt nie grzebal
osobiscie nic tam nie ruszam bo wiem ze to ciezki temat powiedz mi jak to ewentualnie spr czy owa klapa pracuje...bugalon pisze:Klapa rozdzielacza ładnie pracuje
zanim pojade do jakiegos kolwiek lepszego badz gorszego mechanika wolne najpierw wypytac na forum i ewentualnie sam cos podzialac:)
[ Dodano: 06 Mar 2010 11:27 ]
niestety moze to byc prawda ale puki co jestem dobrej myslitoffic pisze:wg mnie to sam za wiele niestety nie zdziałasz, pewnie połowa osprzętu nie działa i ktoś ustawił klape byle tylko jakoś chodził
[ Dodano: 06 Mar 2010 23:58 ]
Nagrałem kilka filmików dzis rano:
Silnik dopiero co odpalony trzyma jak widac jakies tam obroty ale co jakis czas spadaja, nie wkreca sie zbyt dobrze na jałowym:
http://www.youtube.com/user/jabolo17?fe ... jnKiIxRYWI
i w miare nagrzewania coraz czesciej obroty tak spadaja i wzrastaja:
http://www.youtube.com/user/jabolo17?fe ... kKxlMKrD8Y
http://www.youtube.com/user/jabolo17?fe ... 7A-B1zN1Fw
auto na zgaszone na jakies 20min i w droge. spokojna jazda jak widac auto sie nie wkreca ciezko mu osiagnac obroty. jazdna na drugim biegu dosc mozolne wkrecanie sie i w 17sek zmiana biegu i wszystko jest juz ok auto ciagnie ma moc.
http://www.youtube.com/user/jabolo17?fe ... NxHBRYwxJ0
i ciag dalszy kiedy to juz raczej jedzie jak powinen na 24 letnie auto
http://www.youtube.com/user/jabolo17?fe ... _wIAnH52HQ
wskazaniami predkoscimierza raczej bym sie nie sugerował bo odczucia jadac autem 100km/h sa trosze inne niz w innych autach:)
jakies sugestie?co to moze byc? pozniej jadac powiedzmy 10min normalnie czyli do 3.5 obr/min auto znow łapie "doła" i nie chce sie wkrecac male wymuszenie, zmiana biegu i znow jak reką odjoł- przyspiesza jak trzeba
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251348&postdays=0&postorder=asc&start=0
- Tomek Pirelli
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 21:58
- Lokalizacja: Ustroń
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 22:35
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości