Szarpie po nagrzaniu ABF oraz dymi na czarno!

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

S.W.A.P21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 21, 2009 10:17
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Szarpie po nagrzaniu ABF oraz dymi na czarno!

Post autor: S.W.A.P21 » pt mar 05, 2010 20:58

Witam! Mam pewien problem odnosnie mojego mk2 ABF a mianowicie jakis czas po swapie samochód zacząl dymić na czarno na zimnym silniku jaka moze byc temu przyczyna? za duze cisnienie na wtryskach czy może lambda??? Niedawno równiez miałem lekkie spięcie w związku z czym spaleniu ulegly weze paliwa oraz czujnik zasysanego powietrza w dolocie, po czym wymieniłem cały węzyk paliwa na 8mm a poczatkowo był chyba 5mm co dało efekt nie trzymania wolnych obrotów oraz szarpania po nagrzaniu. Niewiem co z tym zrobić doradzcie prosze!


(Oo===vw===oO)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » sob mar 06, 2010 10:57

Jaką masz pompę paliwa? Zacznij od vaga. Zerknij jakie temperatury pokazuje czujnik temperatury płynu a jakie czujnik w dolocie.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

S.W.A.P21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 21, 2009 10:17
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Post autor: S.W.A.P21 » sob mar 06, 2010 11:31

pompe mam ori z ABF-a, niestety nie mam wtyczki podpięcia pod kompa a czujnik temp. dolotu sie stopił. Czy to może być również przyczyna braku tego czujnika? Ale chyba nie bo juz tak kiedyś jeżdziłem bez niego i nic nie było.


(Oo===vw===oO)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob mar 06, 2010 11:40

Nie chcę cię za bardzo martwić ale skoro popaliły się przewody od czujnika to i zwarcie w kompie mogło powstać.



S.W.A.P21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 21, 2009 10:17
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Post autor: S.W.A.P21 » sob mar 06, 2010 15:13

więc co sterownok do wymiany???


(Oo===vw===oO)

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » sob mar 06, 2010 16:23

zacznij od sondy sprawdź czy działa
potem spróbuj zreanimować ten czujnik z dolotu.. można tu wpiąć inny temperatury np z mk2 jak nie masz ori..
a na końcu bym sie brał za sterownik
moim zdaniem zmiana wężyka na większy nie ma tu żadnego wpływu


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

S.W.A.P21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 21, 2009 10:17
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Post autor: S.W.A.P21 » sob mar 06, 2010 19:35

jeZeli chodzi o wężyk to po zainstalowaniu 8mm auto nie chciało zapalić dopiero gdy wstawiłem zwężke na 5mm odpaliło. myśle że może jest nieodpowiednie ciśnienie paliwa! ale jeżeli chodzi o ori wężyki z ABF-a to chyba miały 8mm. więc sam nie wiem! Może wstawić taki jak były początkowo 5mm???


(Oo===vw===oO)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz mar 07, 2010 16:57

Słuchaj, auto jest ewidentnie zalane paliwem. Na zimnym silniku sonda lambda nie pracuje więc to nie jej wina. Jeśli problem jest - to jest on na pewno w czujnikach. Najważniejszy jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Sprawdź czy z nim wszystko ok (wkręcony w głowicę jest od strony skrzyni biegow). Czujnik z dolotu powinieneś sobie jakiś załatwić, zreanimować wiązkę i podpiąć go jak należy. Podcisnienie do regulatora cisnienia paliwa masz poprowadzone? Nie jest przerwane gdzies?
Ostatnio zmieniony ndz mar 07, 2010 16:58 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

S.W.A.P21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 21, 2009 10:17
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Post autor: S.W.A.P21 » wt mar 16, 2010 09:29

podciśnienie jest dobrze podpięte. czujnik temp. jest nowy czujnik zasysanego powietrza jest juz nowy, i dalej nic! już sam nie wiem.


(Oo===vw===oO)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 16, 2010 09:33

Pod VAGa podpinałeś auto ?? Trzeba to zrobić choćby dla zobaczenia błędów jakie wyskakują. Tylko nie interpretuj ich sam :helm:



S.W.A.P21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 21, 2009 10:17
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Post autor: S.W.A.P21 » wt mar 16, 2010 09:40

nie mam gniazda przy wiązce nie było :crazy:


(Oo===vw===oO)

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » wt mar 16, 2010 12:43

to sobie poprowadz je sam



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość