Panewki i wałek pośredni - co z czym się ,,je" ?
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
Panewki i wałek pośredni - co z czym się ,,je" ?
Witam!
Dumałem ostatnio trochę (główniepo tym co napisał mi GTO) i z tego co mi się obiło o uszy czopy wałów korbowych (miejsca gdzie ,,zakłada" się panewki) są już w fabryce jakoś powierzchniowo utwardzane. Dodatkowo jak większość zapewne wie zużywają się właściwie panewki a nie czopy wału.
Zmierzam do tego,że wydaje mi się,że zestaw: nowa panewka + seryjny (nieobrabiany) czop wału więcej wytrzyma niż zestaw: szlifowane czopy wału + nadwymiarowe panewki!?
Czy zakładając,że wał jest w bdb stanie (bez rys,wżerów itd) gdy założę nominalne panewki na niego to to faktycznie pojeździ długo i dobrze?
Może ma ktoś zdj jak powinien wyglądać ,,niewyśmigany" wał ? I jak go dobrze pomierzyć,posprawdzać?
Zastanawia mnie też,czy pomimo faktu,że silniki vw od 1,5 do 2,0 (zarówno 8v jak i 16v) są takiej samej konstrukcji to panewki są różne dla różnych silników? Np. z 1,5 jb panewki dać do 2,0 16v?
I kolejna rzecz czy ktoś kiedyś próbował wsadzić wałek pośredni (ten napędzający pompę oleju i w 8v aparat zapłonowy a w niektórych silnikach nawet pompke paliwa) do silnika 16v tak żeby wszystko chodziło dobrze? Da się w ogóle coś takiego zmajstrować ?
(sam tego nie spr jeszcze bo nie mam czym odkręcić jednej śruby podpory wału - jeszcze u tokarza nie byłem ;D )
czekam na wszelkie informacje z Waszej strony Panowie ;D
Dumałem ostatnio trochę (główniepo tym co napisał mi GTO) i z tego co mi się obiło o uszy czopy wałów korbowych (miejsca gdzie ,,zakłada" się panewki) są już w fabryce jakoś powierzchniowo utwardzane. Dodatkowo jak większość zapewne wie zużywają się właściwie panewki a nie czopy wału.
Zmierzam do tego,że wydaje mi się,że zestaw: nowa panewka + seryjny (nieobrabiany) czop wału więcej wytrzyma niż zestaw: szlifowane czopy wału + nadwymiarowe panewki!?
Czy zakładając,że wał jest w bdb stanie (bez rys,wżerów itd) gdy założę nominalne panewki na niego to to faktycznie pojeździ długo i dobrze?
Może ma ktoś zdj jak powinien wyglądać ,,niewyśmigany" wał ? I jak go dobrze pomierzyć,posprawdzać?
Zastanawia mnie też,czy pomimo faktu,że silniki vw od 1,5 do 2,0 (zarówno 8v jak i 16v) są takiej samej konstrukcji to panewki są różne dla różnych silników? Np. z 1,5 jb panewki dać do 2,0 16v?
I kolejna rzecz czy ktoś kiedyś próbował wsadzić wałek pośredni (ten napędzający pompę oleju i w 8v aparat zapłonowy a w niektórych silnikach nawet pompke paliwa) do silnika 16v tak żeby wszystko chodziło dobrze? Da się w ogóle coś takiego zmajstrować ?
(sam tego nie spr jeszcze bo nie mam czym odkręcić jednej śruby podpory wału - jeszcze u tokarza nie byłem ;D )
czekam na wszelkie informacje z Waszej strony Panowie ;D
Nie rozumiem pierwszego wywodu. Po co szlifować czopy wału i dawać nadwymiarowe panewki? Jeśli wał masz super, to zakładaj nominalne panewki i będzie śmigać tak długo jak nowy. Wszystko przecież i tak pracuje w filmie olejowym.
Wygląd nie ma znaczenia, pomiary wszystko powiedzą. Mierz mikrometrem w kilku płaszczyznach. Zanotuj wyniki i dopiero wtedy sprawdzaj jakie powinienes mieć wartości
Panewki główne są takie same dla silników ktore wymieniles. Wchodzisz do sklepu i ten jeden zestaw jest stosowany we wszystkich silnikach. Panewki korbowodowe są inne.
Da sie zmajstrować coś takiego. Po prostu trzeba dobrać odpowiednią średnicę kółka napędzającego aparat.
Wygląd nie ma znaczenia, pomiary wszystko powiedzą. Mierz mikrometrem w kilku płaszczyznach. Zanotuj wyniki i dopiero wtedy sprawdzaj jakie powinienes mieć wartości
Panewki główne są takie same dla silników ktore wymieniles. Wchodzisz do sklepu i ten jeden zestaw jest stosowany we wszystkich silnikach. Panewki korbowodowe są inne.
Da sie zmajstrować coś takiego. Po prostu trzeba dobrać odpowiednią średnicę kółka napędzającego aparat.
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
bugalek, dzięki za odpowiedź.
Byłem dziś u chłopaków z auto-szlifu i stoczyli mi nasadkę więc wały bd wydzierał masowo ;D porozmawiałem,też z nimi i mam podrzucić im wały to pomierzą.
Silniki z jakich bd wydzierał wały to:
1,8 KR, 1,8 PF i 2,0 9a - mam nadzieję,że choć jeden wał będzie dobry i zaoszczędzi mi kasiurki ;D
bugalek, możesz mi powiedzieć coś apropo tych korbowodowych - w jakich silnikach były takie same a w jakich inne ?
Co możesz powiedzieć na temat panewek firmy GLYCO ? Są cokolwiek warte? Może jakieś lepsze?
Co do wałka tego pośredniego to myślałem,że jak wsadzę wałek z 1,8 pf i aparat z tego też silnika to będzie chodziło bo silniki niby wymiarami takie same...
Byłem dziś u chłopaków z auto-szlifu i stoczyli mi nasadkę więc wały bd wydzierał masowo ;D porozmawiałem,też z nimi i mam podrzucić im wały to pomierzą.
Silniki z jakich bd wydzierał wały to:
1,8 KR, 1,8 PF i 2,0 9a - mam nadzieję,że choć jeden wał będzie dobry i zaoszczędzi mi kasiurki ;D
bugalek, możesz mi powiedzieć coś apropo tych korbowodowych - w jakich silnikach były takie same a w jakich inne ?
Co możesz powiedzieć na temat panewek firmy GLYCO ? Są cokolwiek warte? Może jakieś lepsze?
Co do wałka tego pośredniego to myślałem,że jak wsadzę wałek z 1,8 pf i aparat z tego też silnika to będzie chodziło bo silniki niby wymiarami takie same...
Tu się niestety kolego nie zgodzę bo jak masz wał z rysami to nawet super dobre wymiary nie pomogą - tak przynajmniej logicznie myśląc by wychodziło ;pbugalek pisze: Wygląd nie ma znaczenia, pomiary wszystko powiedzą.
jak luz+tolerancja kształtu czopu nie jest przekroczona to takbandyta mk1love pisze:Zmierzam do tego,że wydaje mi się,że zestaw: nowa panewka + seryjny (nieobrabiany) czop wału więcej wytrzyma niż zestaw: szlifowane czopy wału + nadwymiarowe panewki!?
nie są DOKŁADNIE takiej samej konstrukcji i stąd wynikają różnice w panewkach, od JB nie spasują jak pamiętam do 16Vbandyta mk1love pisze:Zastanawia mnie też,czy pomimo faktu,że silniki vw od 1,5 do 2,0 (zarówno 8v jak i 16v) są takiej samej konstrukcji to panewki są różne dla różnych silników? Np. z 1,5 jb panewki dać do 2,0 16v?
odpowiem troche niekulturalnie- pytaniem: a po co???I kolejna rzecz czy ktoś kiedyś próbował wsadzić wałek pośredni (ten napędzający pompę oleju i w 8v aparat zapłonowy a w niektórych silnikach nawet pompke paliwa) do silnika 16v tak żeby wszystko chodziło dobrze? Da się w ogóle coś takiego zmajstrować ?
(sam tego nie spr jeszcze bo nie mam czym odkręcić jednej śruby podpory wału - jeszcze u tokarza nie byłem ;D )
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
toffic, jak zawsze pomocny ;D
Skoro z jb nie spasują to z innych 8v do 16v też nie spasują?
Co do wałka pośredniego to pytałem dlatego,że do gaźników trzeba kombinować sporo z aparatem zapłonowym i trzeba go kupic - po prostu jak nie ma dużo kombinacji to byłoby to prostsze a do tego tańsze rozwiązanie wsadzić aparat,który już mam niż bawić się z zakupem nowego.
Więc jak to jest toffic z adaptacją tego wałka pośredniego z 8v do 16-stki ;> ?
Skoro z jb nie spasują to z innych 8v do 16v też nie spasują?
Co do wałka pośredniego to pytałem dlatego,że do gaźników trzeba kombinować sporo z aparatem zapłonowym i trzeba go kupic - po prostu jak nie ma dużo kombinacji to byłoby to prostsze a do tego tańsze rozwiązanie wsadzić aparat,który już mam niż bawić się z zakupem nowego.
Więc jak to jest toffic z adaptacją tego wałka pośredniego z 8v do 16-stki ;> ?
odpuść sobie, koszt aparatu do 16V nie jest taki dużybandyta mk1love pisze:Co do wałka pośredniego to pytałem dlatego,że do gaźników trzeba kombinować sporo z aparatem zapłonowym i trzeba go kupic - po prostu jak nie ma dużo kombinacji to byłoby to prostsze a do tego tańsze rozwiązanie wsadzić aparat,który już mam niż bawić się z zakupem nowego.
Więc jak to jest toffic z adaptacją tego wałka pośredniego z 8v do 16-stki ;> ?
z niektórych 8V pasują ale nie wszystkichbandyta mk1love pisze:Skoro z jb nie spasują to z innych 8v do 16v też nie spasują?
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
Olo ja mam pomysłów na silnik 500 na minutę...w tym temacie mówię o 16v na gaźnikach. Wczoraj napisał do mnie kolega lukaszmut i dziś już wysłał do mnie aparat z 16v na podciśnienie więc problem mam w zasadzie już rozwiązany.
Jednakże,ciekaw jestem jaka jest szansa założenia aparatu z 1,8 8v do np KR'a ? - tak,żeby na przyszłość wiedzieć co-nieco
Jednakże,ciekaw jestem jaka jest szansa założenia aparatu z 1,8 8v do np KR'a ? - tak,żeby na przyszłość wiedzieć co-nieco
-
- Użytkownik
- Posty: 437
- Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
- Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości