Kolektor pod Weber dcoe 40

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » pn mar 08, 2010 15:41

No GrizLLy przecie ja nikogo nie straszę. Samo ustawienie gaźników jak masz już wakuometry to pikuś w porównaniu do reszty potrzebnych modów.

Jedynie prostsze przy mikuni będzie zapewne wykonanie kolektora który potrzebować będzie w zasadzie tylko flansz z jednej strony.

Zastanawia mnie jak się ma miga to jaki gaz i jaki drut,gdzie i za ile kupić żeby spawać stal nierdzewną - chyba,że sam skuszę się na aluminium albo na chromowanie kolektora - zobaczymy jeszcze.


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
GrizLLy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 808
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 18:36
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: GrizLLy » pn mar 08, 2010 15:46

Ja narazie sie nastawiłem na długoterminowe kupowanie gratów, a co do kolektora to raczej poszukam odlewu profi, co nie zmienia faktu że jestem Ciekaw jak Tomka kolektor wyjdzie :)



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » ndz mar 14, 2010 01:46

GrizLLy pisze:Ktoś gdzieś jeszcze napisał że można z ori kolektora [dolnej czesci] od 16v wyrzeźbić kolektor pod webery, tnąc ok 3cm od głowicy kolektor pod odpowiednim kątem i przyspawując do niego flansze pod gaźniki
Jak dobrze pamietam to ori kolektor schodzi troche na lewą strone... :chytry:
bandyta mk1love pisze:Profesjonalnie gaźniki montuje się na takim czymś:

http://www.allegro.pl/ite...ellorto_40.html
Co dokładnie jest miedzy blachami? To jest "home made"? Bo ostatnio udało mi sie rozłupać alfe z "czterdziestkami" i miedzy gaźnikami a kolektorem były gumy grubości ~5mm i dopiero potem uszeczelki, myśle ze spełniało to to same zadanie, ale czy napewno?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
GrizLLy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 808
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 18:36
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: GrizLLy » ndz mar 14, 2010 19:03

Pewnie spełnia takie same zadania jak te flansze z allegro :) Tłumi drgania itede



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » pn mar 15, 2010 01:35

wojtek_sari, to co Ty widziałeś ma odizolować termicznie gaźniki - żeby się po prostu nie grzały.
Te krućce z allegro prócz tego co Ty widziałeś mają niwelować drgania itp.

p.s Za ile wydarłeś te gaźniki?;> Nie znalazło by się coś tam i dla mnie?;>


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn mar 15, 2010 23:13

bandyta mk1love pisze:Te krućce z allegro prócz tego co Ty widziałeś mają niwelować drgania itp.
ale czy na jakiejś innej zasadzie co te moje?
bandyta mk1love pisze:p.s Za ile wydarłeś te gaźniki?;> Nie znalazło by się coś tam i dla mnie?;>
Nie pytaj bo aż mi wstyd ;) Te zostawiam dla siebie, mam jeszcze jedne z urwanym kawałkiem ucha i te mogł bym pogonić, cykne fotke w weekend i podeśle, są to dellorto 40.


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » wt mar 16, 2010 02:00

wojtek_sari, to ślij - Bóg Ci w dzieciach wynagrodzi :D
Te z allegro są dłuższe od Twoich więc podejrzewam,że mają ,,lepszą amortyzację".
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 23:35 przez bandyta mk1love, łącznie zmieniany 1 raz.


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
Tomek Pirelli
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt mar 11, 2008 21:58
Lokalizacja: Ustroń
Kontakt:

Post autor: Tomek Pirelli » wt mar 16, 2010 23:04

No z kolektorem powoli mi to idzie :crazy:
dopiero mam wycięta blachę pod mocowanie do głowicy i mocowana gaźników...


Naprawa ,serwis Motocykli Cross-owych i
skuterów
Spawanie aluminium i plastików!!

Części samochodowe nowe i używane oraz części do skuterów,motocykli i quadów!

AEROGRAF!!!!!!!!!!

slonek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn mar 27, 2006 18:14
Lokalizacja: WWL

Post autor: slonek69 » śr mar 17, 2010 00:36

wojtek_sari, te Dellorto 40mm to DRLA czy DHLA bo jest jedna zasadnicza różnica, a 40mm to troszkę ubogo jak na możliwości głowic 16V.



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » śr mar 17, 2010 01:35

slonek69, te Tomka gaziory to DHLA a różnic znalazłbym trochę więcej niż jedna,poza tym nie widziałem jeszcze poprzecznie umieszczonej 16-stki z DRLA - te najszybciej w jakimś garbim można spotkać :bigok:

Co do tego,że 40-stki to za mało - masz rację ale na seryjne 9a działa tak samo jak jego seryjny osprzęt z nieco lepszą reakcją na gaz.

Prawda jest taka,że ludziska mówią,że dobrą 16-stkę nawet 45-mm weberem ciężko wykarmić..i mają rację ja np jakiś czas temu liczyłem przekrój pojedynczego kanału ssącego głowicy 16v (silnik 9a i z niego ta głowica) i wyszło po myślę dość dokładnych obliczeniach 14,46 cm kwadratowego (dokładnie 1445,82 mm kwadratowego).

Głowica była seryjna - po portingu ten wymiar zwiększyłby się i to myślę znacząco, no ale dywagujmy dalej na moich obliczeniach :green_fuck:

Żeby pojedyncza gardziel gaźnika miała taką samą ,,przepustowość",zwężka w nim musiałaby mieć 43 mm średnicy - więc już w tym momencie wychodzi na to,że 45 mm gaźniki to minimum z tym,że największa w tej ,,okolicy" seryjna zwęzka jest dostępna przy weberach 48 mm :green_fuck:

Patrząc bardziej fachowo na dobór gaźników - i opierając się głównie na literaturze dla dwulitrowego silnika (głównie chodzi o to jaki bd miał wał - a bardziej o to do jakich prędkości obrotowych będzie można go zakręcić ;D ) vw,który to chyba dla wszystkich jego odmian miał wał taki sam najodpowiedniejsze będą (wg książek oczywiście) zwęzki 36 mm w weberach 45 mm :bajer:

ale.........

40-stki też spełnią swoje zadanie ale nie wygenerują odpowiedniej mocy..choć będą nieco mniej palić niż 45-tki :green_fuck:


No i na końcu bardziej praktycznie :bigok:

- 2,0 16v 9a na dwóch poziomych dellorto dhla przy spokojnej jeździe pali tyle co silnik z jego seryjnym osprzętem - przy ciśnięciu generuje taką samą moc (nie mierzone ale takie same odczucia - choć może minimalnie potęgowane dźwiękiem gaźników)

- rajdowy golf mk1 1,6 8v EG jeździł na (wg ksiązek sporo przewymiarowanych ) gaźnikach 45 mm i generował moc ponad 180 koni :blush:


alem się spisał...ciekaw jestem czy komukolwiek się ta wiedza przyda w ogóle...


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
Tomek Pirelli
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt mar 11, 2008 21:58
Lokalizacja: Ustroń
Kontakt:

Post autor: Tomek Pirelli » śr mar 17, 2010 12:19

bandyta mk1love pisze: - rajdowy golf mk1 1,6 8v EG jeździł na (wg ksiązek sporo przewymiarowanych ) gaźnikach 45 mm i generował moc ponad 180 koni :blush:


Niewiem skąd bierzesz te info ale ktoś Cię w h... robi :jezor:
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 12:20 przez Tomek Pirelli, łącznie zmieniany 1 raz.


Naprawa ,serwis Motocykli Cross-owych i
skuterów
Spawanie aluminium i plastików!!

Części samochodowe nowe i używane oraz części do skuterów,motocykli i quadów!

AEROGRAF!!!!!!!!!!

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » śr mar 17, 2010 21:36

Tomek Pirelli, nikt mi tego nie mówił..gdzieś kiedyś coś takiego wyczytałem - popraw mnie to nie będę już nikomu nigdy sam powielał bzdur :bigok:

EDIT:

Tomek tak mi się właśnie teraz przypomniało,że to Ty mi mówiłeś,że silnik z rajdowego mk1 miał 172 konie a od Kacpra wiem,że na odelżonym wale ten silnik łapał ponad 180 koni ;p
Więc wychodzi,że w błędzie jestem tylko co do zasilania...
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 21:43 przez bandyta mk1love, łącznie zmieniany 1 raz.


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
Tomek Pirelli
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt mar 11, 2008 21:58
Lokalizacja: Ustroń
Kontakt:

Post autor: Tomek Pirelli » śr mar 17, 2010 22:11

Zależy jeszcze jaki wałek rozrządu założysz....172 miały na 306st. fabryka była zasilana z ITB ale na mechanicznym wtrysku... :bigok:


Naprawa ,serwis Motocykli Cross-owych i
skuterów
Spawanie aluminium i plastików!!

Części samochodowe nowe i używane oraz części do skuterów,motocykli i quadów!

AEROGRAF!!!!!!!!!!

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » czw mar 18, 2010 00:15

Tomek Pirelli, właśnie chwile temu byłem na youngtimerze i miałem tu pisać,że było ITB jakieś dziwne - patrzyłem na skany :bigok:

Powiedz mi czy wiesz już,czy można z gaźnikami albo z takim itb brać udział w wyścigach górskich itd ?


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości