Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: spawacz » pt lut 04, 2011 17:19

bedzie pasowal , chlopie czytaj ze zrozumieniem . wszystkie 16V 1.8 i 2.0 glowicami mozna dowolnie migrowac. Wiec kup jaki kolwiek blok z 16V z pojemosci w/w i ciesz sie z jazdy.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: Marszall » pt lut 04, 2011 19:29

soory ale kolega dobrze wspomniał skoro blok ma z audi to silnik idzie wzdłuż, trzeba sie przyjżeć jak jest mocowana podstawa filtra oleju bo z tego co pamiętam w ACE a to jest to samo co 9A filtr oleju idzie pod ukosem


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: Kubus20 » pt lut 04, 2011 19:48

A u mnie leży PL'ka cała, tylko bez wałków :bigok:
Może nie warto kombinować z 6A, bo masz do mnie niedaleko...



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2357
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: bugalon » sob lut 05, 2011 00:16

Czytaj kolego ze zrozumieniem, swojej pompy z PL nie możesz przełożyć, przekładasz tylko smok pompy i miskę olejową. Reszta zostaje nietknięta, walisz na to swoją głowicę i będzie działać. Nie wiem o co chodzi z tą podstawą filtra oleju ale jeśli 6A jest bliźniacze do 9A (a z tego co wiem jest) to z podstawą nie powinno być żadnych problemów (ja mialem u siebie 9A i nie bylo zadnych klopotow)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: spawacz » sob lut 05, 2011 10:17

Podstawa musi byc z VW 16V, bo tamta z Audi jest po ukosie i wychodzi prosto w skrzynie biegow akurat w miejsce rozrusznika - reszty chyba nie musze tlumaczyc, a propos przelozenia nawet smoka nie musisz ruszac tylko miska to osobiscie sprawdzalem wkladajc 9a z Coorka do B3 i dziala wszystko bezproblemowo.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

HORNET S
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 04, 2011 10:11
Lokalizacja: Częstochowa

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: HORNET S » sob lut 05, 2011 18:14

Panowie, na prawde nie znam się na tym, napiszcie mi czy 6a wpasuje w ta skrzynie czy nie, bo są różne komentarze.. Wtoledo 1l jes silnik w poprzek, w audi wzdłuż budy, nie zwróciłem uwagi jak jest skrzynia w tym modelu :(



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2357
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: bugalon » ndz lut 06, 2011 10:06

K...wa Hornet czy ty czytać umiesz? TAK K...WA PASUJE i w skrzynie i pod głowicę. Detale do zmiany to miska, smok ze zbierakiem fali (tak spawacz trzeba zmienić koniecznie smok) i podstawa filtra oleju. Gdzie Ty widzisz różne opinie? Dyskutujemy o tym czy trzeba zmienić podstawkę czy nie. Trzeba, a dlaczego to można zobaczyć tutaj:

Obrazek


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: spawacz » ndz lut 06, 2011 10:55

Koledze to zdjecie nic nie da, bo on zielony jak trawa na wiosne . Bulgaton 1 proste pytanie do ciebie , czy wkladakles kiedys silnik z VW do audi lub odwrotnie? Bo ja widze ze nie , bo znalbys sprawe i miski i podstawy. Jak mowie ze ku... tylko miska + podstawa nie wiem skad ci sie tam smok wziął zapytaj uzytkownika stahu on ci powtwierdzi.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: toffic » ndz lut 06, 2011 12:50

Bugalon ma racje, trzeba zmienić smok, no chyba że masz szczęścia więcej niż rozumu i pewną bardzo nietypową miske :helm:



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: spawacz » ndz lut 06, 2011 14:21

Nie wiem, ja mialem 9A z Korasa poszedl on do audi B3 i tylko miska zostala zmieniona i jakos wszystko zapasowalo. Nietypowa miska??? Hmm byla z Paska B2 TD bo ma splytw :helm: , ale to ta sama miska co org. B3 nawet pomiezylem w tym miejscu gdzie smok jest.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2357
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: bugalon » ndz lut 06, 2011 17:32

Spawacz a patrzyles jak wyglada glebokość jednej i drugiej miski? Patrzyłeś w którym miejscu jest smok w audi i dlaczego łapacz fali ma akurat taki kształt a nie inny? Jak chcesz zatrzeć motor to proszę bardzo, smoka i łapacza fali przekladać nie musisz. Jeśli w audi b3 nie zatarliscie motoru to chyba tylko jakimś cudem. Pewnie drajwer nie używa pedału przyspieszenia w pełnym zakresie i jeździ głównie po płaskim terenie.

Wystarczy że postawisz obie miski obok siebie, popatrzysz na smoki razem z łapaczami fali, chwilę pomyślisz starając się zrozumieć zasadę działania i będzie wszystko jasne. Toffic ma rację, smok i łapacz trzeba przełożyć.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: spawacz » pn lut 07, 2011 09:32

No przeciez ci napisalem ze pomierzylem, wlasnie tam gdzie smok. Osobiscie temu audikowi w piec dawalem 2H i nic nie nie dzialo. Tam juz dla twojej wiedzy w audi łapacza nie ma, przynajmiej w tej nie bylo, w Corku owszem jest.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: kkk13 » wt lut 08, 2011 16:06

Pany, zaczerpnięte z http://www.doppel-wobber.de" onclick="window.open(this.href);return false; :

Kennbuchstabe ABF , 9A *
eingebaut 08.92-12.98 , 08.88-07.91
Zyl./Ven. 4/16 , 4/16
Hubraum ccm 1.984 , 1.984
Leistung kW/PS 110/150 , 98/134
bei 1/min 6000 , 5800
Drehmoment bei 1/min 180/4800 , 186/4400
Bohrung mm 82,5 , 82,5
Hub mm 92,8 , 92,8
Verdichtung 10,5
ROZ mind. 95
Zündfolge 1 - 3 - 4 - 2
Einspritzung Digifant , KE-Motronic
Infos


Czy możecie wytłumaczyć co to znaczy 'niski' a 'wysoki' blok przy pojemności 1984 i gdzie są różnice ABF vs. 9A ?
Bo ja widze że skok i średnica tłoka jest podobna, jeśli nie taka sama.. Gdzie tu 'pies pogrzebany' ?
Inna długość korbowodów (159mm vs.144mm) a wały takie same, o takich samych wykorbieniach ?
I jeszcze jedno pytanie - co to jest ACE i gdzie występował ?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: toffic » wt lut 08, 2011 18:52

niski a wysoki to właśnie pochodna długości korby: żeby sie zmieściła do silnika to zrobili bloki o różnej wysokości, ACE to silnik z Audi, często np w 80



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 3 gości