Strona 1 z 6

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

: ndz sty 17, 2010 22:11
autor: jendrula
czy ktoś może mi powiedzieć jakie są mechaniczne różnice w ww silnikach i ewentualnie z jakich innych silników pasują częsci pnp aby zwiększyć moc ...

np. Dół 9a głowica KR z wałkami itd...

Re: Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

: ndz sty 17, 2010 22:33
autor: bugalon
jendrula pisze:czy ktoś może mi powiedzieć jakie są mechaniczne różnice w ww silnikach i ewentualnie z jakich innych silników pasują częsci pnp aby zwiększyć moc ...

np. Dół 9a głowica KR z wałkami itd...
6A to to samo co 9A tylko że 6A jest z audi i ma inny kolektor ssący. Wszystkie części pasują całkowicie zamiennie.

ABF to silnik na wysokim bloku. Głowice z wałkami pasują zamiennie (6A,9A,ABF). Wały pasują zamiennie. Korbowody i tłoki w ABF są inne niż w 6A/9A.

Silnika ACE nie znam, ale to chyba też rozwój silnika 9A. Z tego co wyczytałem na forach też jest to silnik na krótkim bloku tak jak 6A/9A. Jak z bebechami w środku nie wiem. Nigdy takiego nie rozbieralem.

Generalnie mozna przyjąć taką zasadę:

1. Głowice pasują całkowicie zamiennie pomiędzy wszystkimi silnikami 16v (KR/PL/9A/ABF itd)
2. Waly pasują zamiennie zgodnie z zasadami wał 2.0 do silnika 2.0. Jest jednak wyjątek. wały ze starszych silników nie podejdą do ABFa bo nie mają koła na zapłon 60-2. Wał z ABFa podejdzie do wszystkich pozostałych
3. Tłoki i korby pasują zamiennie zgodnie z zależnością - te z krotkich blokow - do krotkich bloków, to samo z długimi blokami.

: ndz sty 17, 2010 23:33
autor: jendrula
Super !!! :grin:
ciekawe jak się pozbiera różne graty np. Dół 9a góra ABF :bigok:
jaka jest różnica :D

: pn sty 18, 2010 18:10
autor: mustang877
jendrula pisze:ciekawe jak się pozbiera różne graty np. Dół 9a góra ABF
jaka jest różnica
największą różnice odczujesz przy wałkach z ABF+głowica z kolektorem KR

: ndz sty 24, 2010 20:48
autor: Marszall
Dla ciekawostki

U mienia:

- dół od 9A
- głowica KR
- wałki ABF
- kolektor ssacy KR 50 mm
- kolektor wydech ABF rurowy po '95
- układ wtryskowy KE-jetronic z PL

i powiem że jeździ to naprawde fajnie

Z audi A4 b6 1.9 tdi PD 170 KM szedłem łep w łep.

: ndz sty 24, 2010 21:17
autor: jendrula
a ja mam trochę obiekcje co do zmiany wałków na te z kr`a czy abf`a bo silnik buduje na 2 gażnikach weber 45 i kolektor mam bardzo krótki , praktycznie na wymieszanie się powietrza i paliwa jest 6 cm drogi do głowicy.

Więc żeby uniknąć słabego dołu silnika powinienem zostawić wałki z 9A czy dobrze kombinuje ??

: ndz sty 24, 2010 23:32
autor: bugalon
jendrula pisze:a ja mam trochę obiekcje co do zmiany wałków na te z kr`a czy abf`a bo silnik buduje na 2 gażnikach weber 45 i kolektor mam bardzo krótki , praktycznie na wymieszanie się powietrza i paliwa jest 6 cm drogi do głowicy.

Więc żeby uniknąć słabego dołu silnika powinienem zostawić wałki z 9A czy dobrze kombinuje ??
Źle kombinujesz. Porównaj sobie dół charakterystyki mocy 9A z tą z ABFa. Zobacz która jest lepsza i odnieś to do wałków.

: wt sty 26, 2010 09:52
autor: jendrula
no spoko jeżeli porównujemy 2 seryjne silniki to tak + dla ABF

no ale mój układ dolotowy jest w tym przypadku indywidualny i obawiam się o zatracenie oryginalnej charakterystyki właśnie w donych partiach ...

ale skoro mówisz że zakładać... heh może i faktycznie będe ich szukał i wtedy się zobaczy jak jest na tych a jak na serii ... thx za pomoc

: wt sty 26, 2010 16:50
autor: Terpis
Witam. Koledzy sorki ze sie wtrace ... moj problem polega na tym ze gdzie zamowie tylko uszczelke to nie jest ona prawidolowa. Posiadam GOLF'a III 2.0 16v ABF uszczelke ktora za kazdym razem mi oferuja jest nie dobra. Problem dotyczy tego ze uszczelka jest z wypustakmi gumowymi, a moja stara uszczelka nie posiada wypustkow i jest calkowicie plaska i do tego z aluminiowym wzmocnieniem czy jak to zwal. Pomozcie co wiecie na ten temat i doradzcie. :grrr:

Sorki ze nie na temat ale chwytam sie wszystkiego co moge bo juz jestem bezradny :(

: wt sty 26, 2010 18:21
autor: yahoo_p
Terpis pisze:Witam. Koledzy sorki ze sie wtrace ... moj problem polega na tym ze gdzie zamowie tylko uszczelke to nie jest ona prawidolowa. Posiadam GOLF'a III 2.0 16v ABF uszczelke ktora za kazdym razem mi oferuja jest nie dobra. Problem dotyczy tego ze uszczelka jest z wypustakmi gumowymi, a moja stara uszczelka nie posiada wypustkow i jest calkowicie plaska i do tego z aluminiowym wzmocnieniem czy jak to zwal. Pomozcie co wiecie na ten temat i doradzcie. :grrr:

Sorki ze nie na temat ale chwytam sie wszystkiego co moge bo juz jestem bezradny :(
Może byś napisał jaka uszczelka??? Tu nikt nie wróży z fusów... Masz dział techniczny jakby co.

: wt sty 26, 2010 18:31
autor: Terpis
yahoo_p pisze:
Terpis pisze:Witam. Koledzy sorki ze sie wtrace ... moj problem polega na tym ze gdzie zamowie tylko uszczelke to nie jest ona prawidolowa. Posiadam GOLF'a III 2.0 16v ABF uszczelke ktora za kazdym razem mi oferuja jest nie dobra. Problem dotyczy tego ze uszczelka jest z wypustakmi gumowymi, a moja stara uszczelka nie posiada wypustkow i jest calkowicie plaska i do tego z aluminiowym wzmocnieniem czy jak to zwal. Pomozcie co wiecie na ten temat i doradzcie. :grrr:

Sorki ze nie na temat ale chwytam sie wszystkiego co moge bo juz jestem bezradny :(
Może byś napisał jaka uszczelka??? Tu nikt nie wróży z fusów... Masz dział techniczny jakby co.
Oj przepraszam najmocniej Ciebie i pozostalych ...

Chodzi o uszczele pod pokrywe zaworow ???

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

: pt lut 04, 2011 01:18
autor: HORNET S
Wreszcie znalazłem odpowiedni temat, przeszukałem pół internetu. Powiecie mi Panowie jak krowie narowie tłumacząc jaki blok wpasuję w skrzynie i górę od PL? Mam obcięty budżet, obróconą panewkę w Toledo, blok do wymiany. Kupilem blok rzekomo od 16v nie sprawdzając numerów silnika. Okazało się, iż to jest 115 lub 109 konny PF z golfa pełny wtrysk jednak jest to 8V i vhyba nie będzie miał smarowania tłoków jak to jest w 16tkach. Mam okazje kupić tanio blok od 6A jednak nie wiem czy to będzie zespalać się z resztą od PL. Bardzo proszę Was o jakąkolwiek pomoc ponieważ od miesiąca śledze różne fora i nikt mi nie może odpowiedzieć jasno.

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

: pt lut 04, 2011 10:30
autor: bugalon
Blok 6A będzie całkowicie pasował pod głowicę z PL i skrzynię z PL. Trzeba będzie zmienić tylko kolektory, miskę olejową i ewentuanie smok na te które masz w PL (pompy z PLa nie zmieniaj, bo będzie za słaba do boku 2.0)

Re: Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

: pt lut 04, 2011 13:50
autor: HORNET S
W takim razie jeśli kupię kompletny blok bez górnej części od 6a i skrzyni (z misą, wał, tłoki, korby, pompa itp) spokojnie mogę wmontować? Czy wkładać moje bebechy?(w tym wypadku pompa itp)

Napisz w jaki sposób mam podmienić kolektor. Filtr w toledo jest po stronie pasażera przy lampie jak wiadomo a w audi się nie przyjrzałem. Napisz mi po prostu czy mój PL kolektor będzie pasował pod blok 6a, czy muszę wymienić kompletny wstawiając ten od Audi.

Ja tyle czasu szukam pomocy, auto już stoi 2 miesiące a w mojej okolicy mechanicy mówią ZACYTUJE: "ja takiego silnika nigdy nie widziałem, dwa wałki jakiś sportowy chyba pod turbo, a gdzie tu drugi wałek jest napędzany?" Sami widzicie jakich szpeców mamy w warsztatach.. A na dobry warsztat w Częstochowie mnie nie stać.

Moja wiedza na temat mechaniki opiera się tylko na tym, że sam potrafiłem wyjąć silnik z samochodu, znajomy w miarę możliwości pomoże mi przy skłądaniu, zwłaszcza rozrząd i ustawianie.

Cholernie dziękuję za pomoc, bo już na wszystkich forach pytałem i zero zainteresowania