Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: Marszall » ndz sty 12, 2014 17:19

Ja mysle że różnica miedzy dwoma wydechowymi a wałkami ABF jest na tyle mała że nie warto siew to pakować. Napewno jest taniej. Jakupiłem ACE na głowicy z ABF wiec napewno nie bede nic rzeźbił
ABF'oskie mają wyższe otwarcie a KR 2xEX pełniejsze krzywki


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: toffic » ndz sty 12, 2014 17:35

Marszall pisze:Ja mysle że różnica miedzy dwoma wydechowymi a wałkami ABF jest na tyle mała że nie warto siew to pakować.
Różnica jest dość duża i odczuwalna bo czasootwarcie dla tych wałków znacznie się różni co dobrze widać na wykresach więc nie wprowadzaj innych w błąd, cena wałka wydechowego nawet z robocizną ustawienia przez kogoś "kumatego" też jest mniejsza niż ceny rynkowe wałków z ABFa



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Re: Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: RasPL » ndz sty 12, 2014 22:13

toffic pisze:
Marszall pisze:Ja mysle że różnica miedzy dwoma wydechowymi a wałkami ABF jest na tyle mała że nie warto siew to pakować.
Różnica jest dość duża i odczuwalna bo czasootwarcie dla tych wałków znacznie się różni co dobrze widać na wykresach
dokładnie tak jest, dodatkowo znalazlem info ze walek z 9A o poczatku 051 jest najdluzszym, sprawdze swoje zbiory bo mam z kr,pl,9a moze jest tam takowy
toffic pisze:cena wałka wydechowego nawet z robocizną ustawienia przez kogoś "kumatego" też jest mniejsza niż ceny rynkowe wałków z ABFa
tymbardziej ze lludzie walki z takiego PL na smieci wyrzucaja, lub za 4-pak oddają, a z ABF chca chore pieniadze, wiec warto sie zastanowic
jedyne co dobre w ABF to to ze maja duzy wznios, ale na czasach traca wiecej. Gdzies tu widzialem ze ktos jeszcze pisał o tarciu wałka o głowice. Mi wychodziło ze dla głowicy z szerokimi kanalami potrzeba ssacego o wzniosie ponad 11.3 by ssacy zaczął trzeć o glowicę . Ale to nie problem bo mozna głowice podszlifowac.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

Re: Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: hubos21 » pn sty 13, 2014 01:30

Marszall pisze:Ja mysle że różnica miedzy dwoma wydechowymi a wałkami ABF jest na tyle mała że nie warto siew to pakować. Napewno jest taniej. Jakupiłem ACE na głowicy z ABF wiec napewno nie bede nic rzeźbił
ABF'oskie mają wyższe otwarcie a KR 2xEX pełniejsze krzywki
masz tam ke-motronika czy elektornikę?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: Marszall » sob lut 15, 2014 00:10

Jeszcze nic, bedzie elektronika ale tak BTW to i tak do turbo moga zostać te z ABF, prawda?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: toffic » sob lut 15, 2014 08:33

Przy fabrycznym ustawieniu nie



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: Marszall » pn lut 17, 2014 20:22

dlaczego? źle bedzie?
Mowa o ustawieniu względem siebie czy oba względem wału?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: RasPL » pn lut 17, 2014 21:15

i tak i tak


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: Marszall » śr lut 19, 2014 23:12

GTO ustawia wałki na znaki i bangla wiec o co kaman?
Jak sie szczepi wałki z ADR do 1.8T to też przecież na znakach, podobnie w przypadku AAN i 7A wiec skąd kłopot przy 16v?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: toffic » czw lut 20, 2014 00:18

To, że coś działa nie jest dowodem, że nie może działać lepiej



Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: hubos21 » czw lut 20, 2014 22:07

ja się nie znam za bardzo ale po coś robią regulowane zębatki na wałki do 16V:)



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: Marszall » pt lut 21, 2014 01:31

To co lepiej dac wydechowy zamiast ssacego, a wydech zostawic ori ABF czy oba wydechy zapodac z KR?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

GTI-8v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sie 27, 2013 15:35

Re: Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: GTI-8v » sob wrz 05, 2015 23:23

Witam

Posiadam Kapitalnie zrobiony remont silnika 9a. Wszystko ori i nowe.
+ posiadam nową głowicę KR po portingu.

Czy tak jak czytałem lepiej jest jak wsadze głowice Kr do 9a ? i wałki ABF ?



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Silniki 6a/9a/ACE/ABF róznice

Post autor: RasPL » ndz wrz 06, 2015 08:46

Tak


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości