Olej do 16v po generalnym remoncie i docieranie na ostro...

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Olej do 16v po generalnym remoncie i docieranie na ostro...

Post autor: bandyta mk1love » pt sty 15, 2010 00:13

Witam, Panowie mam 9a, robię mu generalny remont z wyważaniem,odelżaniem po części wszystkich części układu korbowo-tłokowego i ogólnie będę go modził jak się tylko da żeby zapierniczał jak oszalały hehe

Problem jest tego typu że nie wiem jakiego oleju użyć...syntetyk? 5 w 40 czy jaki? Olej shell helix (będę go miał w miarę rozsądnych pieniądzach jakby co ;p )będzie dobry czy szukać sobie czegoś innego? Chcę żeby ten olej był jak najllepszy.

Słyszałem też o docieraniu na ostro - ponoć to niczym nie grozi, pytanie tylko czy do samej ,,docierki na ostro" potrzebuję taki sam olej jak ten docelowy (pytam ze względu na koszta bo jednak są spore) czy może być tak jak jednym z postów wyczytałem że dociera się na mineralnym a później jedzie się na syntetyku.

Rozwiejcie moje wątpliwości ;D


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt sty 15, 2010 09:20

Ja dotarłem ABFa po kapitalce na lotosie mineralnym. Jeździł ten olej aż 8km ze mną, potem wylewanie, miska w dół, mycie wnętrza benzyną ekstrakcyjną, składanie i zalanie 10W40 byle jakim na 200km. Po tym przebiegu mam w silniku 10W60. Co mogę dodać to to, że po 200km nalatanych i tak było widać nieco opiłków drobniutkich w oleju.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt sty 15, 2010 10:01

Ja mam inną metodykę niż Taz. Zaraz po złożeniu silnika zalewam go mineralnym lotosem. Uruchamiam auto i robię przejażdzkę 10-20km z różnymi obciążeniami (ale nie przekracająć 75% obciążenia silnika). Potem auto wraca na kanał, zlewam cały olej i wymieniam filtr oleju. Znów zalewam auto olejem mineralnym. Na nim przejeżdzam 2000-3000km. Znów zlewam, wymieniam filtr i zalewam już olejem docelowym. Te 2000-3000km pokonuję z różnymi obciążeniami i róznymi prędkosciami obrotowymi. Pełne obciążenia zaczynam stosować po przejechaniu okolo 1000 km. Przy każdej jeździe kontroluję cisnienie oleju mineralnego i jego temperaturę aby nie popłynął przy mocniejszych obciążeniach (nie przekraczam 110 stopni oleju).
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 10:04 przez bugalon, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » pt sty 15, 2010 19:33

TAZ, bugalon, a jaki olej docelowy polecacie do mocno dłubnietego 2,0 16v 9a N/A ? Po remoncie,wyważaniu itd oczywiście ;D Mówie tu nie tylko o cyferkach typu 10W60 ale także o marce tego oleju. Czy oleje shell helix są dobre? Może coś jest lepszego w tej cenie?

Ten lotos mineralny ma być jakiś konkretny czy ,,pierwszy lepszy z brzegu" ?


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » pt sty 15, 2010 20:28

http://allegro.pl/item881151661_motul_3 ... _fvat.html
Do mocno wysilonej jednostki ten olej robi robotę .



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » pt sty 15, 2010 21:02

CZIKOS, czyli mówisz, że motul 300v będzie najlepszy? Ma być o takich oznaczeniach jak podałeś czyli 10w40 czy jakiś inny?


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » pt sty 15, 2010 21:40

To zależy w jakich warunkach auto będzie eksploatowane ,ale do szybkiej jazdy na codzien uważam ze ta lepkość jest w porządku.
Chyba że upalasz na torze.



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » sob sty 16, 2010 00:23

CZIKOS, auto będzie jeździło mało...bo myślę że około 300-400 km miesięcznie max ;D
Spontanicznie wypad w bieszczady albo na jakiś zlocik.

Silnik bd odpalany i bd stał do osiągnięcia odpowiedniej temp a później bd powoli dogrzewany..potem faja do oporu ;D i gasimy w odwrotnej kolejności ;p czasem będzie tak że przypałouję go na jakimś zlocie czy jakiegoś ,,race'a" zrobie po torze ale to żadko tak jak mówie.

Auto ogółem będzie eksploatowane z zadbaniem o jego żywotnośc ale znowu nie zamierzam jeździć jak dziadek a wręcz przeciwnie :green_fuck:


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » sob sty 16, 2010 10:12

jeśli nie będziesz jeździł w zimie za wiele lej 10W60 byle pełny syntetyk. U mnie w 16V valvoline racing 10W60 robil świetną robotę.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » sob sty 16, 2010 20:55

bugalon, no valvoline racing jest sporo tańszy od motula bo 5 l kosztuje ~ 140 zł a MOTUL 300v ~ 200 zł za 4 l. Czyli do 16v valvoline mówisz że będzie a w sam raz?


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz sty 17, 2010 00:26

Byle nie max life bo mi on zjadł uszczelki pod korkiem i pod deklem. Ogólnie silnik go nie pije ale poci się na nim strasznie.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz sty 17, 2010 15:01

bandyta mk1love pisze:bugalon, no valvoline racing jest sporo tańszy od motula bo 5 l kosztuje ~ 140 zł a MOTUL 300v ~ 200 zł za 4 l. Czyli do 16v valvoline mówisz że będzie a w sam raz?
Nie jeździłem na motulu więc się nie wypowiadam. Ostatnio jak byłem na pomiarach wału u Świątka to chłopaki mówili mi że w ich rajdówce motul po prostu płynie. Mówili że przedstawiciele motula do nich przyjeżdzali w tej sprawie nawet. Teraz jeżdzą na castrolu jakimś. Nie wiem ile w tym prawdy, to tylko zasłyszane opinie.

Nie wiem czy mowimy o tym samym oleju. Ja za swoj Valvoline placę 45 PLN za litr i niedostępny jest on w innych opakowaniach niż litrowe. Acha, ja nie kupuję olejów na allegro, po prostu się boję.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Olej do 16v po generalnym remoncie i docieranie na ostro...

Post autor: Lucki » czw gru 30, 2010 01:19

Witam, ja powoli kończę remoncik 9a. I jak z tym docieraniem ? Jakis tani minerał i spokojnie 1k km. Później wymiana z filtrem na 10W50? A może 5w50?


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Olej do 16v po generalnym remoncie i docieranie na ostro...

Post autor: TAZ » pt gru 31, 2010 16:24

A nie lepiej 10W60 ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości