Smary do składania silnika

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Smary do składania silnika

Post autor: bugalon » wt wrz 29, 2009 10:55

Składam silnik na wszystkich nowych gratach z tłokami na drugi nadwymiar włącznie. Założenie jest takie, że motor postoi jeszcze z rok zanim zostanie odpalony po raz pierwszy. Nie chce zeby do tego czasu wał w środku podkorodował a tym bardziej płaszczyzna cylindrów (świeżo zresztą rozwiercana). Czego użyc do zabezpieczenia elementów metalowych przy założeniu ze przy pierwszym starcie muszą spłynąć do miski olejowej razem z olejem.

Słyszałem o jakichś smarach specjalnych ale kompletnie nie wiem co to. Nie chce ryzykować kilkunastu tysięcy wydanych na silnik dlatego nie chce wrzucać tam towotu ani innych wynalazków nie przeznaczonych do tego.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt wrz 29, 2009 11:45

sa smary do skladania silnikow do kupienia np u dobrych szlifierzy
ja bym na twoim miejscu zlozyl silnik zalal go oliwa napelnil uklad olejenia,( krecac walkiem posrednim tylko) poskladal rozrzad poobracal pare razy silnikiem i tak pozostawil w suchym miejscu,, korozja go nie powinna dopasc :bigok:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt wrz 29, 2009 16:11

ja bym tylko jeszcze nie zakładał wałków rozrządu zeby zawory wszystkie były zamkniete no i świeczki pozakrecał



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt wrz 29, 2009 16:13

bugalon pisze:kilkunastu tysięcy wydanych na silnik
sory ze nie na temat ale co tyle kosztowalo co całe auto albo i wiecej?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt wrz 29, 2009 19:20

duber pisze:
bugalon pisze:kilkunastu tysięcy wydanych na silnik
sory ze nie na temat ale co tyle kosztowalo co całe auto albo i wiecej?
Tłoki nowe na 2 nadwymiar 2500, pompa oleju wzmocniona 800, pierscienie, sworzenie, panewki do głowek korbowodów, nowe śruby i nakręki do korbowodów 800, szlif cylindrow z honowaniem 400, komplet uszczeleke silnika (wraz z metalową pod głowicę) 750, zawory ssące 200 (używane w świetnym stanie), zawory wydechowe wypełniane sodem również używane i super 400, panewki korbowodowe 400,śruby głowicy 150, panewki głowne 200, porting głowicy w wersji hardcore - 800, prowadnice zaworów, uszczelniacze zaworów 400, komplet popychaczy hydraulicznych 450, komplet sprężynek z dodatkowymi podkładkami pod talerzyki zwiększającymi sztywność 350, kolektor ssący customowy 1000, wtryski nowe 440 800, przepustnica s2 wraz z systemem krańcówek adoptowanych z BMW 200, listwa wtryskowa z regulatorem 200, kolektor wydechowy customowy (przerabiany z s2) 350, turbina k24 w zasadzie nowa 1200, WG uzywany w super stanie 300.

To razem daje nam juz 12650 a jeszcze jest kupa innych rzeczy, których tutaj nie wymieniłem takich jak piaskowanie i malowanie bloku, panewki wałka pośredniego pompy oleju, kółka na wałki rozrządu itd.

Reasumując - jeśli robisz coś porządnie, po nowości i na częściach najwyższej jakości to właśnie tyle wychodzi.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt wrz 29, 2009 21:03

bugalon, nie trzeba bylo sie rozpisywac bo ziomusi tak powie ze sciemniasz z cena :P codziennie mam ze 2 ..3 co slyszac cene 15kpln za mocno okrojone z kosztow uturbienie motoru robia oczy pukaja sie w czolo i uzywaja mniej luba bardziej wyrafinowanych okreslen :P


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt wrz 29, 2009 21:16

evolution pisze:ze sciemniasz z cena
:chytry: za stary jestem i za dlugo tu siedze zeby tak napisać.samochód mam nie od dzis i wiem jakie ceny są glupich cześci a gdzie mody dopiero.ostatnio zmienialem synchronizator 2 biegu i wyszło 1050zl za robote.oczywiscie kazdy pokazal jak mowisz ale jak zaczełem wyliczac to zmarszczyli czola.więc...spoko.



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pt paź 09, 2009 08:07

evolution bardzo dobrze, że bugalon to napisał, bo niektórzy myślą, że za 4 tys. to uturbią na lux silnik. Ta wycena powinna być na głównej stronie lub w regulaminie forum, aby od razu niedowiarków uświadamiać ile profesjonalne mody kosztują. Wszystkie tańsze rozwiązania są tymczasowe (do czasu, aż coś pier....nie). Oszczędny płaci dwa razy :)
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 08:10 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość