ABF w MK1 - krok po kroku
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
ABF w MK1 - krok po kroku
Witam,
jest to troszeczkę cross-post ale chyba w bardziej odpowiednim to tego miejscu
Posiadam VW Golfa MK1 Cabrio z silniczkiem 1.8 8v z mechanicznym wtryskiem- nominalnie powinien mieć coś koło 115KM (jako bonus samochód, przez jednego z poprzednich właścicieli, został wyposażony we wtrysk podtlenku LPG, który w pierwszej kolejności z niego zostanie usunięty).
Jednym z wariantów jakie rozważam przy modyfikacji auta jest przeszczep serducha ABF. Czy mógłbym prosić, któregoś z bardziej doświadczonych forumowiczów o dokładny opis step-by-step całej procedury? Co muszę kupić z jakiego auta, co dospawać a co dorobić aby taka operacja zakończyła się sukcesem?
Co mnie najbardziej interesuje:
- czy będę musiał spawać łapy pod silnik
- jak z układem chłodzenia
- jak odprowadzić od silnika spaliny
- czy będzie pasowało standardowe doprowadzenie świeżego powietrza?
- czy muszę wymieniać skrzynię? jak tak to co lepiej AGC CDA?
- jak rozwiązać sprawę oddania napędu na koła? Półosie, zwrotnice?
- jak wygląda sprawa elektryki tego silnika?
Za wszelkie podpowiedzi będę niezmiernie wdzięczny i pozdrawiam,
expart.
jest to troszeczkę cross-post ale chyba w bardziej odpowiednim to tego miejscu
Posiadam VW Golfa MK1 Cabrio z silniczkiem 1.8 8v z mechanicznym wtryskiem- nominalnie powinien mieć coś koło 115KM (jako bonus samochód, przez jednego z poprzednich właścicieli, został wyposażony we wtrysk podtlenku LPG, który w pierwszej kolejności z niego zostanie usunięty).
Jednym z wariantów jakie rozważam przy modyfikacji auta jest przeszczep serducha ABF. Czy mógłbym prosić, któregoś z bardziej doświadczonych forumowiczów o dokładny opis step-by-step całej procedury? Co muszę kupić z jakiego auta, co dospawać a co dorobić aby taka operacja zakończyła się sukcesem?
Co mnie najbardziej interesuje:
- czy będę musiał spawać łapy pod silnik
- jak z układem chłodzenia
- jak odprowadzić od silnika spaliny
- czy będzie pasowało standardowe doprowadzenie świeżego powietrza?
- czy muszę wymieniać skrzynię? jak tak to co lepiej AGC CDA?
- jak rozwiązać sprawę oddania napędu na koła? Półosie, zwrotnice?
- jak wygląda sprawa elektryki tego silnika?
Za wszelkie podpowiedzi będę niezmiernie wdzięczny i pozdrawiam,
expart.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 12:20 przez expart, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Nikt nie opisze tego krok po kroku, dlatego że:
1. Nikt kto to robił nie ma na tyle czasu żeby bawić się w bycie powieściopisarzem
2. Jest tyle szczegółów że nawet najstarsi swapownicy nie zapamiętają ich wszystkich
3. Odpowiedzi na Twoje pytania leżą w szukajce i lepiej żebyś Ty poświęcił swój czas na odnalezienie wątków z potrzebnymi Ci informacjami niż ktoś miałby tracić swój czas aby podać Ci wszystko na tacy.
Odpowiedzi na Twoje pytania już padły ale jeszcze je powtórzę, żeby jednak wnieść coś do wątku.
- nie będziesz musiał spawać łap o ile zostawisz swoją starą skrzynię
- układ chłodzenia zostaje z silnika który masz teraz
- kolektorem typu baran do mk1 oettinger (16V), możesz też dać standardowy kolektor z 16V ale wyrzećbić elastometr z dwururką, bo taka od mk2/mk3 nie podejdzie. wydech minimum 55 mm (tyle dawala fabryka
- dolot z ABFa będzie pasował o ile umiescisz puszkę filtra (własnoręcznej konstrukcji) na podłużnicy pasazera. Teraz masz ją po przeciwnej stronie.
- nie musisz wymieniać skrzyni.
- jeśli zostawisz skrzynię to nie dotykasz półosi i zwrotnic
- sprawa wygląda dobrze (a o co konkretnie pytasz?)
1. Nikt kto to robił nie ma na tyle czasu żeby bawić się w bycie powieściopisarzem
2. Jest tyle szczegółów że nawet najstarsi swapownicy nie zapamiętają ich wszystkich
3. Odpowiedzi na Twoje pytania leżą w szukajce i lepiej żebyś Ty poświęcił swój czas na odnalezienie wątków z potrzebnymi Ci informacjami niż ktoś miałby tracić swój czas aby podać Ci wszystko na tacy.
Odpowiedzi na Twoje pytania już padły ale jeszcze je powtórzę, żeby jednak wnieść coś do wątku.
- nie będziesz musiał spawać łap o ile zostawisz swoją starą skrzynię
- układ chłodzenia zostaje z silnika który masz teraz
- kolektorem typu baran do mk1 oettinger (16V), możesz też dać standardowy kolektor z 16V ale wyrzećbić elastometr z dwururką, bo taka od mk2/mk3 nie podejdzie. wydech minimum 55 mm (tyle dawala fabryka
- dolot z ABFa będzie pasował o ile umiescisz puszkę filtra (własnoręcznej konstrukcji) na podłużnicy pasazera. Teraz masz ją po przeciwnej stronie.
- nie musisz wymieniać skrzyni.
- jeśli zostawisz skrzynię to nie dotykasz półosi i zwrotnic
- sprawa wygląda dobrze (a o co konkretnie pytasz?)
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
expart, swapowanie 16v do mk1 to najprostrze swapowanie jakie moze byc, i kr i abf pasuje fajnie, mozna nawet stwierdzic ze prawie plug&play a info na temat takiego swapa znajdziesz bez problemu na forum, bo było to opisywane 1578razy:)
Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!
Raczej chciałem samemu to zebrać do kupy opierając się na odpowiedziach, które padną w tym wątku, nie oczekiwałem pełnego opisu od początku do końca od nikogo. Myślałem, że edytując pierwszy post, dokumentując zmiany na fotografiach opiszę przygody całkowitego newbe.bugalon pisze:Nikt nie opisze tego krok po kroku, dlatego że:
1. Nikt kto to robił nie ma na tyle czasu żeby bawić się w bycie powieściopisarzem
Dlatego pomyślałem, że zebranie ich w jednym wątku będzie przydatne..bugalon pisze: 2. Jest tyle szczegółów że nawet najstarsi swapownicy nie zapamiętają ich wszystkich
Spędziłem wiele godzin przegladając to forum oraz inne źródła i niestety nie udało mi się znaleźć spójnej informacji.bugalon pisze: 3. Odpowiedzi na Twoje pytania leżą w szukajce i lepiej żebyś Ty poświęcił swój czas na odnalezienie wątków z potrzebnymi Ci informacjami niż ktoś miałby tracić swój czas aby podać Ci wszystko na tacy.
- stara skrzynia jest podobno w słabym stanie, jeśli bym się decydował na wymianę to która ze skrzyń będzie łatwiejsza to uruchomienia w tym autku ACG czy CDA? Wiem, że skrzynia z cięgłami sprawi mniej problemu ale niestety nie wiem, która to która (adres podawany na forum vwgolf.pl/skrzynie.html nie działa).bugalon pisze: Odpowiedzi na Twoje pytania już padły ale jeszcze je powtórzę, żeby jednak wnieść coś do wątku.
- nie będziesz musiał spawać łap o ile zostawisz swoją starą skrzynię
- czyli będę poszukiwał chłodnicy identycznej do tej, którą mam (ta jest zasmarkana)bugalon pisze:- układ chłodzenia zostaje z silnika który masz teraz
- rozumiem, poszukam barankabugalon pisze:- kolektorem typu baran do mk1 oettinger (16V), możesz też dać standardowy kolektor z 16V ale wyrzećbić elastometr z dwururką, bo taka od mk2/mk3 nie podejdzie. wydech minimum 55 mm (tyle dawala fabryka)
- w tej chwili nie za bardzo rozumiem ale mam nadzieję, że sprawa się wyjaśni jak zobaczę komorę silnika oraz nowe serduchobugalon pisze:- dolot z ABFa będzie pasował o ile umiescisz puszkę filtra (własnoręcznej konstrukcji) na podłużnicy pasazera. Teraz masz ją po przeciwnej stronie.
- czy ta skrzynia (pod warunkiem, że byłaby w dobrym stanie) przeniesie 150KM? Co z ewentualnym podnoszeniem mocy silnika w takim przypadku? Czy będzie pasowało standardowe sprzęgło?bugalon pisze:- nie musisz wymieniać skrzyni.
- co jeśli zmienię skrzynię na ACG/CDA?bugalon pisze:- jeśli zostawisz skrzynię to nie dotykasz półosi i zwrotnic
- rozumiem, że biorę oryginalną elektrykę od swapowanego silnika? Czy będę coś musiał zmieniać w programach?bugalon pisze:- sprawa wygląda dobrze (a o co konkretnie pytasz?)
Dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość,
expart.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Nie ma spójnej informacji na temat swapa, bo nikt nie dokumentował tego krok po kroku. Każdy problem ktory sie pojawiał był na tym forum poruszany i odpowiedź została udzielona. Jeśli chcesz zebrać wszystko w tym jednym spójnym wątku to bardzo ładnie z Twojej strony. Poszukaj tych informacji po innych postach i zamieść tutaj. Na pewno przyda się wszystkim.
Skrzynia, która jest seryjnie jest skrzynią na mechaniczne sprzęgło (linka). Przenosi moc spokojnie do 200 PS ale musi być w dobrym stanie no i odpowiednie sprzęgło musi być (nowe). Skrzynia CDA jest skrzynią na sprzęgło hydrauliczne i wiąże się to z kilkoma zmianami. Na pierwszej stronie masz wątek, który odpowiada dokladnie temu co trzeba zrobić (jak pogodzić fabryczne hydro z linką).
Pamiętaj, że zainstalowanie skrzyni na hydraulikę w mk1 wymaga spawania łap mocujących. To też znajdziesz w szukajce.
Elektryka nie będzie pasować jak klocki lego. Trzeba będzie zrobić podłączenie do skrzynki bezpieczników tej która jest w mk1 i dodatkowo zrobić porządek z immo o ile sterownik będzie je posiadal. Zmiana programu w sterowniku nie jest potrzebna.
Skrzynia, która jest seryjnie jest skrzynią na mechaniczne sprzęgło (linka). Przenosi moc spokojnie do 200 PS ale musi być w dobrym stanie no i odpowiednie sprzęgło musi być (nowe). Skrzynia CDA jest skrzynią na sprzęgło hydrauliczne i wiąże się to z kilkoma zmianami. Na pierwszej stronie masz wątek, który odpowiada dokladnie temu co trzeba zrobić (jak pogodzić fabryczne hydro z linką).
Pamiętaj, że zainstalowanie skrzyni na hydraulikę w mk1 wymaga spawania łap mocujących. To też znajdziesz w szukajce.
Elektryka nie będzie pasować jak klocki lego. Trzeba będzie zrobić podłączenie do skrzynki bezpieczników tej która jest w mk1 i dodatkowo zrobić porządek z immo o ile sterownik będzie je posiadal. Zmiana programu w sterowniku nie jest potrzebna.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
łapy będą pasować z mk1 - mocowanie skrzyni zakładasz ze swojego starego silnika,tylnia poduszke tak samo ,przednia też , tą z pod rozrządu również
chłodnica Twoja może być wszystko powinno pasić, ewentualnie możęsz kombinować z wężem do chłodnicy bo jest ciut przesunieta chłodnica w oryginalnym mocowaniu mk1 niz w nowszych modelach ,ale to żaden problem
wydech hmm zostawiasz seryjny kolektor z nowego silnika ( gorna cześć) ; tuż pod portkami na kolektorze 16v obcinasz i dopasowywujesz ze starego kolektora rurki, i spawasz
puszka filtra od abf-a pewnie tak jak i w pl i kr jest ciut za wysoka i by się Tobie klapa nie zamykała więc najlepiej będzie ją od dołu podciąc tym samym dając lepsze "oddychanie" (chyba o tym nawet kiedyś GTO pisał)
z tego co pamietam to półosie w mk1 są krótsze niż w mk2 i mk3 dlatego ja zastosowałem półosie z mk1 ale przetaczałem wielokliny od strony przegubów zewnętrznych na zabezpieczenia bo są w innym miejscu
co do elektryki to najlepiej puścić wiązke z silnika do kabiny wydrukować sobie rozpiske i lutowac po kolei,sprawa w sumie łatwa
chłodnica Twoja może być wszystko powinno pasić, ewentualnie możęsz kombinować z wężem do chłodnicy bo jest ciut przesunieta chłodnica w oryginalnym mocowaniu mk1 niz w nowszych modelach ,ale to żaden problem
wydech hmm zostawiasz seryjny kolektor z nowego silnika ( gorna cześć) ; tuż pod portkami na kolektorze 16v obcinasz i dopasowywujesz ze starego kolektora rurki, i spawasz
puszka filtra od abf-a pewnie tak jak i w pl i kr jest ciut za wysoka i by się Tobie klapa nie zamykała więc najlepiej będzie ją od dołu podciąc tym samym dając lepsze "oddychanie" (chyba o tym nawet kiedyś GTO pisał)
z tego co pamietam to półosie w mk1 są krótsze niż w mk2 i mk3 dlatego ja zastosowałem półosie z mk1 ale przetaczałem wielokliny od strony przegubów zewnętrznych na zabezpieczenia bo są w innym miejscu
co do elektryki to najlepiej puścić wiązke z silnika do kabiny wydrukować sobie rozpiske i lutowac po kolei,sprawa w sumie łatwa
VW Golf mk1 1.8 dx
VW Golf mk1 1.1
VW Golf mk1 1.6 td - próba z 1.8 16v g60 - umarł projekt ale wszystkie części leżą :)
VW Golf mk2 1.3 -dawca ...
VW Golf mk2 1.6 - 1.6 td - a teraz 1.9 TDI w trakcie
VW Golf mk1 1.1
VW Golf mk1 1.6 td - próba z 1.8 16v g60 - umarł projekt ale wszystkie części leżą :)
VW Golf mk2 1.3 -dawca ...
VW Golf mk2 1.6 - 1.6 td - a teraz 1.9 TDI w trakcie
Czyli nie będę potrzebował spawać łap do budy? Jestem na etapie dogadywania się z Niemcem z tej aukcji: http://tnij.com/5qdPb - twierdzi on, że łapy są potrzebne z tym, że te, które on sprzedaje nie będą do końca pasowały - AGC ma trochę inne mocowanie niż 02A (02A ma mocowanie na 3 śruby AGC ma na dwie).tunfan pisze:łapy będą pasować z mk1 - mocowanie skrzyni zakładasz ze swojego starego silnika,tylnia poduszke tak samo ,przednia też , tą z pod rozrządu również
Czyli, przy pomocy zestawu mały spawacz TIG'a i paru rurek z kwasówki temat do ogarnięcia w jedno popołudnie? Jakiej średnicy rurki robić?tunfan pisze: wydech hmm zostawiasz seryjny kolektor z nowego silnika ( gorna cześć) ; tuż pod portkami na kolektorze 16v obcinasz i dopasowywujesz ze starego kolektora rurki, i spawasz
Chyba zostawię kolektor dolotowy a całą resztę wyrzeźbię.tunfan pisze: puszka filtra od abf-a pewnie tak jak i w pl i kr jest ciut za wysoka i by się Tobie klapa nie zamykała więc najlepiej będzie ją od dołu podciąc tym samym dając lepsze "oddychanie" (chyba o tym nawet kiedyś GTO pisał)
Tego tematu jeszcze nie ogarniam ale chyba z przyswajaniem poczekam aż nowy silnik będzie siedział na swoim miejscu.tunfan pisze: z tego co pamietam to półosie w mk1 są krótsze niż w mk2 i mk3 dlatego ja zastosowałem półosie z mk1 ale przetaczałem wielokliny od strony przegubów zewnętrznych na zabezpieczenia bo są w innym miejscu
Temat lubię i wydaje mi się, że bez większego problemu powinienem ogarnąć.tunfan pisze: co do elektryki to najlepiej puścić wiązke z silnika do kabiny wydrukować sobie rozpiske i lutowac po kolei,sprawa w sumie łatwa
Dzięki za podpowiedzi.
W weekend zacznę trochę uzupełniać pierwszy post.
Czyli nie będę potrzebował spawać łap do budy? Jestem na etapie dogadywania się z Niemcem z tej aukcji: http://tnij.com/5qdPb - twierdzi on, że łapy są potrzebne z tym, że te, które on sprzedaje nie będą do końca pasowały - AGC ma trochę inne mocowanie niż 02A (02A ma mocowanie na 3 śruby AGC ma na dwie).
powiem tak , ja przy kilku przeżutkach do mk 1 zazwyczaj stosowałem łapy z silnika z mk1 , jesli to jest pojemnosc 1.6 w gore to łapy mocowania na kascie golfa bedą pasić, jesli chodzi o reszte to nie wiem czmu mialo by nie pasowac, tylnia łapa na wsporniku spod podłuznicy mocowana co dufra na skrzyni, skrzynia na ramieniu metalowym łapana do kasty tuż pod akumem, lawa łapa tzn mocowanie pod rozrzadem pasuje cacyś, w niektórych 1,8 jest tam blacha zaslepiająca otwór w bloku np w PG, wystarczy zdjąc blache i zalozyc łape dobrze uszczelniajac nowym oringiem i silikonem, przednia poduszka to taka sama jak w mk1, taka nietypowa bo wkladana w niazdo i mocowana w miejscu seryjnej z abf'a, mozna a nawet przy takiej mocy jak abf'a lekko zmodyfikowaclape i podciac belke przednia obspawac ja i zrobi "ala ławe" pod poduszke przednia z ABF'a ( ja bede teraz to przerabiał bo w KRce stykało ale przy połączeniu PG i KR boje sie ze cos strzeli
Czyli, przy pomocy zestawu mały spawacz TIG'a i paru rurek z kwasówki temat do ogarnięcia w jedno popołudnie? Jakiej średnicy rurki robić?
Chyba zostawię kolektor dolotowy a całą resztę wyrzeźbię.
16v maja chyba wszystkie 55 mm wydech ale mozesz smialo wieksza srednice zamontowac, co do kwasówki
hmm jesli chcesz polowe kolektora z kwasowki robic to chyba potrzebna będzie tobie gientarka zeby podgiac rury przy przejsciu z pionu od silnika do poziomu pod auto, chyba ze zastosujesz kolanka hamburskie, moim zdaniem to troche szkoda bawic sie kwasowki zeby robic tylko polowe kolektora, moim zdaniem zrob tak jak było pisane a z czasem sobie zmienisz na kolektor dedykowany do mk1 z 16 v , koszt kolektora z TA TECHNIX to jest chyba coś koło 800 pln ale dokłądnie sprawdzic trzeba
Tego tematu jeszcze nie ogarniam ale chyba z przyswajaniem poczekam aż nowy silnik będzie siedział na swoim miejscu.
ja włąsnie mam pewien pomysł na hybryde pół osi jednak potrzebuje wymiarów pomiedzy wewnetrznymi cześciami zwrotnic u siebie juz nie zmierze bo wszystko zdemontowane a na dodatek w domu siedze bo anginy sie nabawiłem
Temat lubię i wydaje mi się, że bez większego problemu powinienem ogarnąć.
nie taki diabeł straszny jak go maluja, z elektryka sie obawiałem ale poszło latwiej niz sadziłem
Dzięki za podpowiedzi.
W weekend zacznę trochę uzupełniać pierwszy post.[/quote]
powiem tak , ja przy kilku przeżutkach do mk 1 zazwyczaj stosowałem łapy z silnika z mk1 , jesli to jest pojemnosc 1.6 w gore to łapy mocowania na kascie golfa bedą pasić, jesli chodzi o reszte to nie wiem czmu mialo by nie pasowac, tylnia łapa na wsporniku spod podłuznicy mocowana co dufra na skrzyni, skrzynia na ramieniu metalowym łapana do kasty tuż pod akumem, lawa łapa tzn mocowanie pod rozrzadem pasuje cacyś, w niektórych 1,8 jest tam blacha zaslepiająca otwór w bloku np w PG, wystarczy zdjąc blache i zalozyc łape dobrze uszczelniajac nowym oringiem i silikonem, przednia poduszka to taka sama jak w mk1, taka nietypowa bo wkladana w niazdo i mocowana w miejscu seryjnej z abf'a, mozna a nawet przy takiej mocy jak abf'a lekko zmodyfikowaclape i podciac belke przednia obspawac ja i zrobi "ala ławe" pod poduszke przednia z ABF'a ( ja bede teraz to przerabiał bo w KRce stykało ale przy połączeniu PG i KR boje sie ze cos strzeli
Czyli, przy pomocy zestawu mały spawacz TIG'a i paru rurek z kwasówki temat do ogarnięcia w jedno popołudnie? Jakiej średnicy rurki robić?
Chyba zostawię kolektor dolotowy a całą resztę wyrzeźbię.
16v maja chyba wszystkie 55 mm wydech ale mozesz smialo wieksza srednice zamontowac, co do kwasówki
hmm jesli chcesz polowe kolektora z kwasowki robic to chyba potrzebna będzie tobie gientarka zeby podgiac rury przy przejsciu z pionu od silnika do poziomu pod auto, chyba ze zastosujesz kolanka hamburskie, moim zdaniem to troche szkoda bawic sie kwasowki zeby robic tylko polowe kolektora, moim zdaniem zrob tak jak było pisane a z czasem sobie zmienisz na kolektor dedykowany do mk1 z 16 v , koszt kolektora z TA TECHNIX to jest chyba coś koło 800 pln ale dokłądnie sprawdzic trzeba
Tego tematu jeszcze nie ogarniam ale chyba z przyswajaniem poczekam aż nowy silnik będzie siedział na swoim miejscu.
ja włąsnie mam pewien pomysł na hybryde pół osi jednak potrzebuje wymiarów pomiedzy wewnetrznymi cześciami zwrotnic u siebie juz nie zmierze bo wszystko zdemontowane a na dodatek w domu siedze bo anginy sie nabawiłem
Temat lubię i wydaje mi się, że bez większego problemu powinienem ogarnąć.
nie taki diabeł straszny jak go maluja, z elektryka sie obawiałem ale poszło latwiej niz sadziłem
Dzięki za podpowiedzi.
W weekend zacznę trochę uzupełniać pierwszy post.[/quote]
VW Golf mk1 1.8 dx
VW Golf mk1 1.1
VW Golf mk1 1.6 td - próba z 1.8 16v g60 - umarł projekt ale wszystkie części leżą :)
VW Golf mk2 1.3 -dawca ...
VW Golf mk2 1.6 - 1.6 td - a teraz 1.9 TDI w trakcie
VW Golf mk1 1.1
VW Golf mk1 1.6 td - próba z 1.8 16v g60 - umarł projekt ale wszystkie części leżą :)
VW Golf mk2 1.3 -dawca ...
VW Golf mk2 1.6 - 1.6 td - a teraz 1.9 TDI w trakcie
Z góry przepraszam za cross-posta:
Mały update:
Silnik ABF ze skrzynią AGC leżą obok autka - yahoo_p Ty masz te źródła
Kompletuję części, na ebay kupiłem łapy pod silnik/skrzynię, na allegro zawieszenie KW inox, od kolegi forumowicza poliuretany.
Jak pojawią się resztki silnika - zaczną się przymiarki.
Zbieram się do zakupu kółeczek - wymiar 215/35R17 żaden kult niestety.
Problem mam z rozwiązanien hamulców, na ebay znalazłem adaptery http://tnij.com/adaptery ewentualnie cały zestaw: http://tnij.com/zestaw286 - czy to jest to czym powinienem się interesować? Na tylną oś nie mam w ogóle pomysłu. Ta sama sytuacja z półosiami - słyszałem, że najlepiej jest po prostu dorobić nowe.
Szukam brązowej tapicerki.
Po weekendzie powinny być jakieś zdjęcia, największy problem jest w tym, że robię samochodzik zdalnie
Mały update:
Silnik ABF ze skrzynią AGC leżą obok autka - yahoo_p Ty masz te źródła
Kompletuję części, na ebay kupiłem łapy pod silnik/skrzynię, na allegro zawieszenie KW inox, od kolegi forumowicza poliuretany.
Jak pojawią się resztki silnika - zaczną się przymiarki.
Zbieram się do zakupu kółeczek - wymiar 215/35R17 żaden kult niestety.
Problem mam z rozwiązanien hamulców, na ebay znalazłem adaptery http://tnij.com/adaptery ewentualnie cały zestaw: http://tnij.com/zestaw286 - czy to jest to czym powinienem się interesować? Na tylną oś nie mam w ogóle pomysłu. Ta sama sytuacja z półosiami - słyszałem, że najlepiej jest po prostu dorobić nowe.
Szukam brązowej tapicerki.
Po weekendzie powinny być jakieś zdjęcia, największy problem jest w tym, że robię samochodzik zdalnie
jak chcesz to mam zaciski od golfa GTI mk3 na tarcze 280 plus tarcze firmy ABS nowe ,
a adaptery to kup tutaj http://www.allegro.pl/item682767396_682767396.html
i będzie trzy razy taniej
a adaptery to kup tutaj http://www.allegro.pl/item682767396_682767396.html
i będzie trzy razy taniej
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Nie jest zły, jest dobry ale wymaga sporo więcej pracy i nakładów (kaseta, wysprzęglik, spawanie łap) Jeśli chcesz się bawić to pakuj skrzynię 02A na pewno jest trwalsza. Ja jednak chyba bym sie w to osobiscie nie bawil tylko zapodałbym porzadną 020. Mniej kombinowania a efekt niewiele gorszy.expart pisze:Wyczytałem w paru miejscach, że lepiej już przejść na linki i hydraulikę, to jest zły pomysł?toffic pisze:A po co ci skrzynka na linki??expart pisze:Silnik ABF ze skrzynią AGC leżą obok autka
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Skrzynię AGC już mam, reszta szpargałów też jest albo już jedzie.. Szukanie teraz skrzynki 020 w dobrym stanie chyba mnie trochę przerasta..bugalon pisze:Nie jest zły, jest dobry ale wymaga sporo więcej pracy i nakładów (kaseta, wysprzęglik, spawanie łap) Jeśli chcesz się bawić to pakuj skrzynię 02A na pewno jest trwalsza. Ja jednak chyba bym sie w to osobiscie nie bawil tylko zapodałbym porzadną 020. Mniej kombinowania a efekt niewiele gorszy.expart pisze:Wyczytałem w paru miejscach, że lepiej już przejść na linki i hydraulikę, to jest zły pomysł?toffic pisze: A po co ci skrzynka na linki??
EDIT: Czy jeśli kupię sobie taką http://tnij.com/BWv9U kompletną belkę od golfa MK3 GTI to będzie to sensowny zestaw na dawcę na tylne hamulce do mojego autka? / co ślepemu po oczach.. 5 srób czyli odpada..
Jakiego rozwiązania szukać na tył?
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 12:48 przez expart, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość