Jaka najlepsza głowica do ABFa robionego na mocne NA?

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32803
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw cze 25, 2009 19:44

warto przekładac?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw cze 25, 2009 20:00

djtom pisze:warto przekładac?
moze lepiej kanal "rozwiercic"?hmmm

[ Dodano: Czw Cze 25, 2009 20:01 ]
moze to nastepny uklon aby zdlawic abf w stosunku do vr'a :chytry:



Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » czw cze 25, 2009 20:02

te glowy sa przeciete w roznych miejscach.................czy napewno jest az taka roznica ????


T4 Doka ACV 130ps..................

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw cze 25, 2009 21:04

punkvw pisze:te glowy sa przeciete w roznych miejscach.................czy napewno jest az taka roznica ????
Tak, jest az taka różnica. Rzeczywiscie są przecięte delikatnie nie w tym samym miejscu (moze kilka milimetrow przesunięcia jest - widac to po prowadnicy) ale to nie ma az takiego wielkiego znaczenia. Mam w tej chwili na półce i czapke z ABF i z KR. wystarczy zerknąć na kanały w jednej i drugiej aby golym okiem zauwazyć ogromną różnicę w kanałach ssących.

Moim zdaniem jak ktos nie chce robić portingu i nie jeździ na gazie to czapka z KR będzie zdecydowanie lepsza.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » czw cze 25, 2009 21:23

A na czym polega różnica, że głowica z ABFa jest lepsza pod porting???



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » czw cze 25, 2009 21:28

Nie chodzi o to że jest lepsza pod porting oby dwie są tak samo podatne na porting tylko głowica z KR lub i pękać między zaworami i od zaworów do gniazd świec a z ABF-a jest odporniejsza pod tym względem

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 21:34 przez AD6, łącznie zmieniany 2 razy.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw cze 25, 2009 23:35

A co to jest porting?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt cze 26, 2009 09:16

olozwirski pisze:A co to jest porting?

intake port - kanał ssący
exhaust port - kanał wydechowy

porting od w/w z angielskiego (potocznie zresztą) - kanałowanie (poszerzanie kanałów)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt cze 26, 2009 15:56

bugalon pisze:
olozwirski pisze:A co to jest porting?
intake port - kanał ssący
exhaust port - kanał wydechowy
porting od w/w z angielskiego (potocznie zresztą) - kanałowanie (poszerzanie kanałów)
Ale calych kanalow czy tylko ich czesci? A samo wyrownywanie kanalow pod uszczelke bez ruszania gniazd sie jakos nazywa?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » sob cze 27, 2009 10:10

olozwirski pisze:
bugalon pisze:
olozwirski pisze:A co to jest porting?
intake port - kanał ssący
exhaust port - kanał wydechowy
porting od w/w z angielskiego (potocznie zresztą) - kanałowanie (poszerzanie kanałów)
Ale calych kanalow czy tylko ich czesci? A samo wyrownywanie kanalow pod uszczelke bez ruszania gniazd sie jakos nazywa?
Definicji tego slowa nie ma bo jest to potoczne zastosowanie. Tak samo jak "tuning" co oznacza strojenie (dostrajanie) z angielskiego a przeciez pod pojęciem tuningu rozumiemy wszystkie zabiegi zwiększające moc auta a nawet zabiegi wizualne.

Wg mnie porting to kompletna obróbka kanalow od miejsca połączenia kolektora z głowicą do samych zaworów (włącznie z obróbką gniazd jeśli ktoś sobie życzy itd.). Wynika to ze znaczenia słowa port (kanał).

Tyle z amatorskiego językoznawstwa i tworzenia własnej teorii na potrzeby wyjaśnien :) Jak w zyciu jest to sami wiecie :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości