Dolot ABF

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Dolot ABF

Post autor: Drogojad » wt maja 26, 2009 16:07

mam u siebie taki dolot
Obrazek
i powiem ze to nie jest "samoróba" naprawde czuć różnice na moje wyczucie amatora około 7-10 max% polecam
Kto robi
Pan Lech Węglarski Nowy Sącz
cena jak zwykle do uzgodnienia



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt maja 26, 2009 21:25

Drogojad pisze:i powiem ze to nie jest "samoróba" naprawde czuć różnice na moje wyczucie amatora około 7-10 max% polecam
co to znaczy 7-10%? mierzone na hamowni?
Bo dolot jak dolot ale dla mnie wiarygodne jest tylko to co pokaże hamownia...

poza tym reklamy to chyba nie w tym dziale : ) chyba, że dopiszesz pytanie w stylu: Jakie macie doloty/doświadczenia z nimi... : )

pzdr


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt maja 26, 2009 21:44

zawsze sie zastanawialem czy dajac caly dolot jest duza roznica niz dając na ori rure dolotową sam stozek.bo w czym roznica ze nie plastykowe?tylko metalowe?zresztą na temat stozkow mozna ksiazke napisac(czy lepiej)napewno głosniej i wrazenia ze lepiej idzie



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » wt maja 26, 2009 23:30

Węglarski robi niezłe układy, wykorzystując strumienice dolotową(nie mylić ze strumienicami ala allegro) powoduje wyrównanie odpowiedniego zakresu obrotów na mozliwe płaski, kosztem ok 2-3% mocy można uzyskac ok 13% momentu obrotowego(w odpowiednim zakresie), szkoda że nie byłeś na hamownii przed i po, wiem że napewno działają, widziałem wykres kiedyś seja z 55 kucyków było coś 61 Koni, a moment wzrósł z 70 Nm na 84 Nm, tylko że najwięcej w 8v można zyskać, ciekawe jak w 16v.........hmmm
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 02:27 przez LCQ, łącznie zmieniany 2 razy.


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » śr maja 27, 2009 09:20

duber pisze:zawsze sie zastanawialem czy dajac caly dolot jest duza roznica niz dając na ori rure dolotową sam stozek.bo w czym roznica ze nie plastykowe
metalowe lepsze i to spawane sekcjami dlatego ze na krzywce 90 stopni rura spawana sekcjami ma wiekszą przepustowosc niz rura gięta no chyba ze sie myle
tirsone pisze:co to znaczy 7-10%? mierzone na hamowni?
Bo dolot jak dolot ale dla mnie wiarygodne jest tylko to co pokaże hamownia...
masz racje ale 7-10% to sa moje obiektywne odczucia mozesz wierzyc lub nie
tirsone pisze:poza tym reklamy to chyba nie w tym dziale : )
a Pan Lechu okazał sie bardzo miłym Kolegą wiec postanowiłem mu zrobić rekalme za free :-)



LCQ, zgadzam sie z twoją wypowiedzią tylko ciekawe jak jest z 16v :helm:
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 21:17 przez Drogojad, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Artur Gaska
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
Lokalizacja: Nasielsk

dolt

Post autor: Artur Gaska » sob maja 30, 2009 18:07

Ciekawy jestem efektów z hamowni? Tak na marginesie gdy robiłem wydech w el-tec pytałem rownież o dolot i Pan Wojtek powiedział, ze roznie to jest z tymi ABFami poniewaz miał takie które dobrze ragowały na nowy dolot, ale i takie gdzie sie pogarszalo i tych było wiecej, dlatego zrezygnowałem z robienia dolotu.

Jesli mozna wiedziec to ile za taka przyjemosc trzeba zapłacic? Z fotki wynika ze to chyba jakas zwykła rura malowana, nie kwasowka? no i estetyka tego jest kiepska, a spawacz chyba byl na ostrym kacu i nic na klina sobie nie zapodał i lapki mu sie trzesły:)



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz maja 31, 2009 12:26

Artur Gaska pisze:spawacz chyba byl na ostrym kacu i nic na klina sobie nie zapodał i lapki mu sie trzesły:)
to fakt,te spawy :grin:



Edition-Man
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 11:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Edition-Man » sob cze 06, 2009 00:56

Dzien Dobry wam wszystkim!

Ja sie zastanawiam dlaczego wy te rure wlotu powietsza spawaliscie, pszecies Firma Bonrath ma te rury do ABF w swojim sertymencie jusz gotowe.
Ja jestem po studjach technicznych i musze wam powiedziec ze to jest obojetne cza rura jest na kanty spawana, czy jest kszywiona.
jesli hodzi o otwarty filter powietsza, to jest tak ze motor wtedy troche lepiej hodzi na wysokiich obrotach bo jego maxymalny moment obrotowy troszecze wedruje na wszsze obroty, za to jest na niszszych obrotach troszeczke slabszy.

Pozdrawiam
Adam



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » ndz cze 07, 2009 22:55

Edition-Man pisze:Ja jestem po studjach technicznych i musze wam powiedziec ze to jest obojetne cza rura jest na kanty spawana, czy jest kszywiona.
a na maturze z języka polskiego przedstawiłes zaświadczenie o dyslekcji i miałes z głowy maturę?
Popracuj troszke nad ortografią bo oczy bolą jak czytam twoje posty



jackol68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt cze 09, 2009 12:34
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Post autor: jackol68 » wt cze 09, 2009 16:32

Drogojad pisze: P.s jak sie udam na hamownie to wrzuce skana narazie szkoda mi kasy na hamowanie moze w przyszłym miesiącu sie podejme u mnie w okolicy 1 hamownia w Gorlicach i to lipna podobno
Zastanów się co piszesz, hamowni majer-tech używają najlepsi Polscy tunerzy, tylko dlaczego na nią pojechałeś skoro niby lipna?
Wklejam Twój pomiar. Obrazek



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt cze 09, 2009 19:04

Borys, kolega Edition-Man, jest z niemiec,mieszka tam juz kilkanascie lat stad...



Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » wt cze 09, 2009 19:56

jackol68 pisze:dlaczego na nią pojechałeś skoro niby lipna?
bo była najblizej no i tanio jest za pomiar

sugerowałem sie wypowiedziami kilku osób z okolicy (mówili ze lipna)
byłem sprawdziłem na własnej skórze dla mnie ok
jak widac na wykresie wlepionym przez jackol68 mój abf nie trzyma serii przed modami miał ze 140KM niestety 201 przebiegu na blacie a realnie kto wie

ps. trzeba było wlepić wykres co wyszło 800KM :panna:
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 19:57 przez Drogojad, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt cze 09, 2009 22:12

sprawdz czy masz dobrze ustawiony rozrząd w ABF-ie pomylisz o jeden ząbek i jest ok 140KM


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » wt cze 09, 2009 22:45

AD6 pisze:sprawdz czy masz dobrze ustawiony rozrząd w ABF-ie pomylisz o jeden ząbek i jest ok 140KM
dzięki zerkne na rozrząd moze przestawiony dobrze by było :crazy: ale bardziej prawdopodobne ze motor juz ma swoje przelatane



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości