Wydech ABF i wszystko o nim
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- maxgt
- Gadatliwa bestia
- Posty: 590
- Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: mk4 2.8 4m, lupo
- Silnik: BDE
- Kontakt:
Wydech ABF i wszystko o nim
z tego co wiem to stal kwasoodporna a stal nierdzewna to dwie różne stale, różny jest ich skład, a chodzi mi o zastosowanie jednej bądź drugiej do budowy układu wydechowego. Nie znając ich dokładnych właściwości pytam tu, która lepsza jest do budowy, nie chodzi mi o wygląd estetyczny ale o żywotność,wytrzymałość na temperaturę itp., z doświadczenia wiem, że kwach jest znacznie głośniejszy od zwykłej stali i gorzej się go spawa, a reszta?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_kwasoodporna
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_kwasoodporna
Wydech ABF i wszystko o nim
herbiasty, no niestety nie. Stal kwasoodporna ma inne właściwości niż stal nierdzewna. Taka ciekawostka, że stał nierdzewna może zardzewieć
Re: Wydech ABF i wszystko o nim
Potwierdzam, kupiłem kompletny wydech z Audi C3 2.5 TDI oryginalnie wykonany z nierdzewki na dawcę rur, kolanek i końcowego tłumika do mojej sroki. W momencie kupna nie zdawałem sobie sprawy że jest z nierdzewki, pokryty był cały rudą.majic pisze:
Taka ciekawostka, że stał nierdzewna może zardzewieć
Wydech ABF i wszystko o nim
Wtrące po raz kolejny, jak chcecie dobrze zrobić wydech do ABF to trzeba dać to do firmy która to dobrze wyliczy i dobrze zrobi w innym wypadku robienie wydechu do wolnossaka bedzie zmierzało do nie zepsucia, lub do wyciągniecia najlepszego brzmienia.
U siebie testowałem ta-technixa i fakt może był troche bardziej elastyczny ale naprawde troche ale za to było dużo głosniejszy. Mysle że za te pare stów gra nie warta świeczki. Wiec u mnie został ori kolektor i 3 przelotyna 55mm rurze, napewno nie jest gorzej niż seria a dźwięk glównie podoba sie tym obok których przejedzam. Jabym miał cos jeszcze robić to przerobiłbym orginalne portki na sztywno i z innym zejsciem 2w1
U siebie testowałem ta-technixa i fakt może był troche bardziej elastyczny ale naprawde troche ale za to było dużo głosniejszy. Mysle że za te pare stów gra nie warta świeczki. Wiec u mnie został ori kolektor i 3 przelotyna 55mm rurze, napewno nie jest gorzej niż seria a dźwięk glównie podoba sie tym obok których przejedzam. Jabym miał cos jeszcze robić to przerobiłbym orginalne portki na sztywno i z innym zejsciem 2w1
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- maxgt
- Gadatliwa bestia
- Posty: 590
- Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: mk4 2.8 4m, lupo
- Silnik: BDE
- Kontakt:
Wydech ABF i wszystko o nim
Marszall pisze:Wtrące po raz kolejny, jak chcecie dobrze zrobić wydech do ABF to trzeba dać to do firmy która to dobrze wyliczy i dobrze zrobi w innym wypadku robienie wydechu do wolnossaka bedzie zmierzało do nie zepsucia, lub do wyciągniecia najlepszego brzmienia.
sam sobie przeczysz;Marszall pisze: u mnie został ori kolektor i 3 przelotyna 55mm rurze, napewno nie jest gorzej niż seria
odczucia subiektywne a poparte wykresem często się mocno wymijają,Marszall pisze:jak chcecie dobrze zrobić wydech do ABF to trzeba dać to do firmy która to dobrze wyliczy
po za tym nigdzie nie napisałem jaki ten wydech ma być, tylko pytałem z czego go lepiej zrobić
Wydech ABF i wszystko o nim
A Ty umiesz czytać ze zrozumieniem?
nie robiłem dla osiągów a nie mówie też że mój wydech to szczyt możliwości układu wydechowego bo sie na tym nie znam.
Nie sądze tez że ktoś poda w tym wątku recepte na idealny układ do ABF'a. ja mówie co wyszło na orginalnych gratach z różnych samochodów.
ja do Ciebie sie nie czepiam, wtrącam swoje 3 grosze do wątku ale nie wiem dlaczego odnosisz to do swojej wypowiedzi
nie zepsułem sobie osiągów porównanie mam bo mam flmiki i przeciez cały czas jeżdze swoim autem wiec ztestowałem mnustwo wydechówMarszall pisze:w innym wypadku robienie wydechu do wolnossaka bedzie zmierzało do nie zepsucia
fajnie brzmi - mi i kolegom sie podobaMarszall pisze:lub do wyciągniecia najlepszego brzmienia
nie robiłem dla osiągów a nie mówie też że mój wydech to szczyt możliwości układu wydechowego bo sie na tym nie znam.
Nie sądze tez że ktoś poda w tym wątku recepte na idealny układ do ABF'a. ja mówie co wyszło na orginalnych gratach z różnych samochodów.
ja do Ciebie sie nie czepiam, wtrącam swoje 3 grosze do wątku ale nie wiem dlaczego odnosisz to do swojej wypowiedzi
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- toudi
- Forum Master
- Posty: 1493
- Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
- Lokalizacja: dabrowa gornicza
- Kontakt:
Re: Wydech ABF i wszystko o nim
ma ktos takie koncowe w abfie ??
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-fi-10 ... 92559.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ten mnie lepiej interesuje http://allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-mo ... 85356.html" onclick="window.open(this.href);return false; . srodkowy mam seryjna patelnie
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-fi-10 ... 92559.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ten mnie lepiej interesuje http://allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-mo ... 85356.html" onclick="window.open(this.href);return false; . srodkowy mam seryjna patelnie
[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]
- maxgt
- Gadatliwa bestia
- Posty: 590
- Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: mk4 2.8 4m, lupo
- Silnik: BDE
- Kontakt:
Wydech ABF i wszystko o nim
moim zdaniem tego rodzaju tłumiki do hondy bardziej się nadają niż do vw
Wydech ABF i wszystko o nim
Witam. Przerzuciłem już troche tematu odnośnie wydechu ale nadal nie wiem na co sie zdecydowac..
pacjent to 2.0 16v ABF w mk2. Aktualnie bez kata, pełen przelot 55mm i końcowy tłumik od 1.8 16v.
Nie chodzi to dobrze jeśli chodzi o jazde w mieście czy gdzieś dalej. Za bardzo zwraca dźwięk na siebie uwage.
Mam dwa pomysły ale nie wiem który wykonać:
1. ok 0,5m od przejściówki 2 na 1 wstawic strumienice lub okrągły tłumik środkowy (taki żeby się zmieścił w ten tunel)
2. za belką wstawić ori wydech środkowy od ABF czyli coś w rodzaju "patelni" ??
może ktoś ma jakiś lepszy pomysł.. ma to dobrze jechać, nie musi byc poprawy mocy (tym zajmę się na wiosnę) ale spadki też nie mile widziane bo jak narazie motor jest za bardzo odelżony chyba i nie idzie jak powinien.. dobrze by było żeby dobrze mruczał ale nie zbyt głośno żeby tak się ludzie nie gapili jak na wieśniaka w calibrze.. za wszelką pomoc wielkie dzięki i pozdrawiam
pacjent to 2.0 16v ABF w mk2. Aktualnie bez kata, pełen przelot 55mm i końcowy tłumik od 1.8 16v.
Nie chodzi to dobrze jeśli chodzi o jazde w mieście czy gdzieś dalej. Za bardzo zwraca dźwięk na siebie uwage.
Mam dwa pomysły ale nie wiem który wykonać:
1. ok 0,5m od przejściówki 2 na 1 wstawic strumienice lub okrągły tłumik środkowy (taki żeby się zmieścił w ten tunel)
2. za belką wstawić ori wydech środkowy od ABF czyli coś w rodzaju "patelni" ??
może ktoś ma jakiś lepszy pomysł.. ma to dobrze jechać, nie musi byc poprawy mocy (tym zajmę się na wiosnę) ale spadki też nie mile widziane bo jak narazie motor jest za bardzo odelżony chyba i nie idzie jak powinien.. dobrze by było żeby dobrze mruczał ale nie zbyt głośno żeby tak się ludzie nie gapili jak na wieśniaka w calibrze.. za wszelką pomoc wielkie dzięki i pozdrawiam
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Wydech ABF i wszystko o nim
Ja bym nie polecał bym strumienicy w kształcie wałka. Pierdzą one po prosu. Lepiej już płaską. Sama strumienica już sporo da.
Ja mam u siebie strumienice patelnie z g60 i tylny tłumik 16v/g60. I w miarę to chodzi.
Ja mam u siebie strumienice patelnie z g60 i tylny tłumik 16v/g60. I w miarę to chodzi.
Wydech ABF i wszystko o nim
Ja mam tak od portek wpada w pustego kata później rura fi 55 przez całe auto później patelnia od 1.8 KR końcowy ori mk2 16v do 3 tys chodzi cicho jak mysz po 3 jest
Mój Crayzolowy golf GT viewtopic.php?f=87&t=454903
MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146
Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW
ABF - Ale Będzie Frajda
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię
MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146
Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW
ABF - Ale Będzie Frajda
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię
Wydech ABF i wszystko o nim
ja dzisiaj zrobie cos takiego: zamiast kata wleci strumienica, pozniej rura fi55 i na samym koncu normalny wydech ori od KR takze zobaczymy.. jak co to sie kupi jeszcze patelnie i wsadzi
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;
Wydech ABF i wszystko o nim
Ja zaś polecam zastosować sam końcowy z Audi C4 2.5 TDI, w moim sciro mam sam końcowy z C3 2.5 TDI i jest cicho. Znajomy miał w swoim 16V środkowy i końcowy z 1.8 16V i miał głośno, wsadził za moją poradą tłumik końcowy z Audi 2.5 TDI z tym że z C4 bo chciał mieć podwójną końcówkę i się zrobiło cicho. Wydech ma średnicę 55 mm, tak więc powinien ci pasować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości