Wydech ABF i wszystko o nim
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Wydech ABF i wszystko o nim
Witam,w moim autku zaczyna sie kończyć srodkowy tlumik.cena jego jest troche duza ale w sobote bede jechal do fachowca od "wydechów".zaproponowal mi zrobienie z kwasowki calego wydechu od katalizatora praktycznie w cenie dobrego firmowego srodkowego tlumika.niepytajcie czemu tak tanio ale na forum niemoge napisac dlaczego.czyli zrobi mi dwa tlumiki i rure.teraz tak,jak powinien wyglądac wydech od srodka?niechce aby wydech chodził tak abym musial jezdzic z termosem kawy i zatyczkami do uszu.moze ciut ciut glosniej ale niezaduzo.wolalbym coś niecos wiedziec jadąc tam niz zrobi mi przelotowy wydech i powie ze tak ma być.jaka powinna być konstrukcja wewnątrz tlumika?oczywiscie chyba bez tych fruwających pakułów czy jak sie to zwie.widzialem jego foty zrobionych juz wydechow i zajefajnie to wyglada,widac ma pojecie.aha mysle o wywaleniu kata i wstawieniu w srodek rury.i co na to powie sonda?
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 12:47 przez Duber, łącznie zmieniany 4 razy.
U siebie zrobiłem tak: Zamiast kata przelot, potem tłumik środkowy z kwasówki, dobrze wyciszjący, nie wiem gdzie był robiony kupiłem z autem a nastepnie końcowy przelot.
Jak zrobiłem na początku bez środkowego to było bardzoooooooo głośno, dżwięk jak porządna wyścigówa, było mnie słychać na km i jakby auto straciło doła, wiec wsadziłem go z powrotem. Może to tylko moje odczucie.
Jak bym teraz znowu robił to bym chyba kata zostawił. W ABF-ie jest duży, wiec myśle że on kucy nie zabiera, może tylko silnik ma lżej, takie to moje kikla słów
A i jeszcze jedno, czym ten Twój mechanik będzie spawał kwasówke, TIG-o??
Jak zrobiłem na początku bez środkowego to było bardzoooooooo głośno, dżwięk jak porządna wyścigówa, było mnie słychać na km i jakby auto straciło doła, wiec wsadziłem go z powrotem. Może to tylko moje odczucie.
Jak bym teraz znowu robił to bym chyba kata zostawił. W ABF-ie jest duży, wiec myśle że on kucy nie zabiera, może tylko silnik ma lżej, takie to moje kikla słów
A i jeszcze jedno, czym ten Twój mechanik będzie spawał kwasówke, TIG-o??
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 19:46 przez marol_10, łącznie zmieniany 1 raz.
raczej tak.marol_10 pisze: TIG
szkoda,niemasz go pokrojonego aby srodek było widaćmarol_10 pisze: środkowy z kwasówki, dobrze wyciszjący, nie wiem gdzie był robiony
[ Dodano: Czw Maj 14, 2009 19:49 ]
a jesli nie to migomatem czy jak sie to tam pisze.bo jest to i to.on fachowiec od spawaniamarol_10 pisze: TIG
- emilson
- Gadatliwa bestia
- Posty: 928
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
- Lokalizacja: lubliniec
- Kontakt:
ja jednak stawialbym na spawy tigiem...nierdzewka migiem i zwyklym drutem? nie zda to egzaminu pracuje w firmie ktora robi z nierdzewki i kwasowy rozne badziewia balustrady itp i tylko Tigiem odpowiednio robi sie przetop aby dobrze to trzymalo oczywiscie drutem nierdzewnym wtapiajac...
ja robilem wydech do abfa :
kolektor 421 bez katalizatora rura 56 fi puszczona na srodkowy tlumik...kupiony zwykly tylko sobie go poroscilnalem w srodek wpuscilem rure wygieta na litere S 56 mm i koncowy ala TDi tez przerobilem go sobie z wlotem na 56 mm zakonczony dwururka....
wydech pracuje w sam raz nie za glosno nie za cicho odzywa sie dopiero jak wkreca sie na obroty...i ja jestem zadowolony
ja robilem wydech do abfa :
kolektor 421 bez katalizatora rura 56 fi puszczona na srodkowy tlumik...kupiony zwykly tylko sobie go poroscilnalem w srodek wpuscilem rure wygieta na litere S 56 mm i koncowy ala TDi tez przerobilem go sobie z wlotem na 56 mm zakonczony dwururka....
wydech pracuje w sam raz nie za glosno nie za cicho odzywa sie dopiero jak wkreca sie na obroty...i ja jestem zadowolony
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 20:08 przez emilson, łącznie zmieniany 1 raz.
never ending story
emilson, czyli w srodkowym tylko S jest zadnych otworów i wygluszenia?
dzis gadałem w firmie z gośćiem od metaloznawstwa i stwierdzil ze kwasówka sie nienadaje na wydech,ok wytrzymuje ok 700-800stC ale własnie spawy puszcza jak wydech bedzie rozgrzany i wjade w kałurze.nagle ochlodzenie zle wplywa na spawy kwasówki..hm.
tzn?emilson pisze:tez przerobilem
dzis gadałem w firmie z gośćiem od metaloznawstwa i stwierdzil ze kwasówka sie nienadaje na wydech,ok wytrzymuje ok 700-800stC ale własnie spawy puszcza jak wydech bedzie rozgrzany i wjade w kałurze.nagle ochlodzenie zle wplywa na spawy kwasówki..hm.
- emilson
- Gadatliwa bestia
- Posty: 928
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
- Lokalizacja: lubliniec
- Kontakt:
w esioku sa dwie dziury a wygluszen nie robilem fajnie chodzi nie glosno dla mnie idealnie
przerobilem wlot na 56 mm w srodku juz mi sie nie chcialo go wybebeszac, auto przyjechalo od GTo stwierdzilem ze poziom glosnosci jest idealny i juz nic nie zmienialem smigam juz tak na tym zestawie od marca i nic sie nie dzieje
a to dlaczego wydechy robia z kwasowki w kazdej firmie??
lepiej kwasowka ,nierdzewka niz zeliwny heh jak cos pisz na pw
przerobilem wlot na 56 mm w srodku juz mi sie nie chcialo go wybebeszac, auto przyjechalo od GTo stwierdzilem ze poziom glosnosci jest idealny i juz nic nie zmienialem smigam juz tak na tym zestawie od marca i nic sie nie dzieje
a to dlaczego wydechy robia z kwasowki w kazdej firmie??
lepiej kwasowka ,nierdzewka niz zeliwny heh jak cos pisz na pw
never ending story
- emilson
- Gadatliwa bestia
- Posty: 928
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
- Lokalizacja: lubliniec
- Kontakt:
moze wiedza z lat PRLU nie no zart widocznie cos w tym musi byc jesli taka teoria wystepuje no ale chyba nikt nie narzeka na wydechy z kwasa...bynajmniej ja nie slyszalem a druga sprawa musialbys wjechac w konkretna wode aby przykrylo tak wydech zeby pekly spawy....no i upalac abfa non stop od 5 tys do odcinki
z wydechem moze cos wymodze :)jutro pogadam z chlopakami
z wydechem moze cos wymodze :)jutro pogadam z chlopakami
never ending story
tu sie zgodze bo facet swoje lata maemilson pisze:moze wiedza z lat PRLU
twierdzil ze pochlapanie starczy,ale...emilson pisze:wode aby przykrylo
powiem tak,opowiadal mi jak kiedys byl problem z czesciami do fiatow,koledzy jego w pracy jak szaleni robili sami sobie wydechy.byly piękne błyszczące ale za jakis czas na seryjne sie przesiadali,tak niby spawy niewytrzymywały.
- emilson
- Gadatliwa bestia
- Posty: 928
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
- Lokalizacja: lubliniec
- Kontakt:
zgodze sie ze nie wytrzymywaly jak byly spawane migiem....i zwyklym drutem...bo nie ma odpowiedniego przetopu i nie trzyma sie spaw...dobry tig(prad odpowiedni ustawic ) drut z nierdzewy i nic nie pusci
pozatym kiedys to tylko elektroda byla jak mnie historia nie oklamuje
pozatym kiedys to tylko elektroda byla jak mnie historia nie oklamuje
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 22:12 przez emilson, łącznie zmieniany 1 raz.
never ending story
- Artur Gaska
- Ma gadane
- Posty: 188
- Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
- Lokalizacja: Nasielsk
Re: Wydech ABF
Ja całkiem niedawno przerabiałem temat wydechu! co do sondy to umiesc ja w rurze w tym samym miejscu co w seryjnym wydechu ( wyciac dziurke, wspawac pod kątem kawałek ściętej pod kątem rurki, a nastepnie do niej przyspawac nakretkę, zwroc uwage na odsadzenie sondy! ).duber pisze:Witam,w moim autku zaczyna sie kończyć srodkowy tlumik.cena jego jest troche duza ale w sobote bede jechal do fachowca od "wydechów".zaproponowal mi zrobienie z kwasowki calego wydechu od katalizatora praktycznie w cenie dobrego firmowego srodkowego tlumika.niepytajcie czemu tak tanio ale na forum niemoge napisac dlaczego.czyli zrobi mi dwa tlumiki i rure.teraz tak,jak powinien wyglądac wydech od srodka?niechce aby wydech chodził tak abym musial jezdzic z termosem kawy i zatyczkami do uszu.moze ciut ciut glosniej ale niezaduzo.wolalbym coś niecos wiedziec jadąc tam niz zrobi mi przelotowy wydech i powie ze tak ma być.jaka powinna być konstrukcja wewnątrz tlumika?oczywiscie chyba bez tych fruwających pakułów czy jak sie to zwie.widzialem jego foty zrobionych juz wydechow i zajefajnie to wyglada,widac ma pojecie.aha mysle o wywaleniu kata i wstawieniu w srodek rury.i co na to powie sonda?
Co do tłumików to usunąć katalizator, i wstawić dwa srodkowe dosyc spore przelotowe i koncowy przelotowy! Jak złozyłem wydech na jednym przelotowym bez kata to głowe urywało! Ja załozyłem jeszcze kolektor Suprsprinta i mam wrarzenie, ze w dolnym zakresie obrotów troszke go zmuliło, ale na wysokich kręci się jak szalony. Dodam, ze wydech składał mi Wojtek Lutomirski w el-tec wiec mysle, ze jest dobrze:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości