Wyważanie układu korbowo-tłokowego
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Wyważanie układu korbowo-tłokowego
Zastanawiam się nad rozbiórką silnika ponieważ silnik podczas pracy ma nadmierne drgania i wszystko wskazuje na to że układ korbowy ma bicie silnik miał obróconą panewkę korbową okazało się też że wał lekko skręcił się wzdłużnie wszystko zostało naprawione przez szlifowanie czopów głównych i korbowych niestety nikt nie pomyślał o wyważeniu wywarzanie wału wiadomo wał z zamachem dociskiem i kołami od strony rozrządu idzie na specjalistyczną maszynę do wyważenia płacę i jest ok. ale nurtuje mnie pytanie co z tłokami i korbowodami je też można wyważyć i teraz moje pytanie czy do ich wyważenie też jest potrzebny specjalistyczny sprzęt czy wygląda to w ten sposób że biorę wagę jubilerską kładę po kolei każdy zestaw (złożony tłok z korbą sworzniem pierścieniami) i jeśli są różnice między poszczególnymi zestawami wyrównuje je do podobnej wagi przez zebranie materiału ze stopki korbowodu ??
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Waga jubilerska i szlifierka wystarczą.
Ważysz i dostosowujesz wagę (przez zbieranie materiału w odpowiednich miejscach) do najlżejszego elementu w następującej kolejności:
1. Stopki korbowodów (zbierasz z podstawy stopki)
2. Górne części korbowodów (zbierasz z główki w miejscu z nadlewem)
3. Tłoki ze sworzniami (miejsce zbieranie zalezy do tego jaki to tłok)
4. Kompletujesz całość (tłok+korba+stopka+śruby stopki+sworzeń+panewki+pierscienie+klipsy) jeszcze raz odważając komplety. Jeśli masy kompletów się różnią podmieniasz pierscienie/panewki/sruby,klipsy tak aby uzyskać takie same masy w każdym komplecie.
Ważysz i dostosowujesz wagę (przez zbieranie materiału w odpowiednich miejscach) do najlżejszego elementu w następującej kolejności:
1. Stopki korbowodów (zbierasz z podstawy stopki)
2. Górne części korbowodów (zbierasz z główki w miejscu z nadlewem)
3. Tłoki ze sworzniami (miejsce zbieranie zalezy do tego jaki to tłok)
4. Kompletujesz całość (tłok+korba+stopka+śruby stopki+sworzeń+panewki+pierscienie+klipsy) jeszcze raz odważając komplety. Jeśli masy kompletów się różnią podmieniasz pierscienie/panewki/sruby,klipsy tak aby uzyskać takie same masy w każdym komplecie.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
wielkie dzięki jasno i na temat
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości