Wyważanie układu korbowo-tłokowego

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Wyważanie układu korbowo-tłokowego

Post autor: AD6 » ndz maja 10, 2009 10:34

Zastanawiam się nad rozbiórką silnika ponieważ silnik podczas pracy ma nadmierne drgania i wszystko wskazuje na to że układ korbowy ma bicie silnik miał obróconą panewkę korbową okazało się też że wał lekko skręcił się wzdłużnie wszystko zostało naprawione przez szlifowanie czopów głównych i korbowych niestety nikt nie pomyślał o wyważeniu :-( wywarzanie wału wiadomo wał z zamachem dociskiem i kołami od strony rozrządu idzie na specjalistyczną maszynę do wyważenia płacę i jest ok. ale nurtuje mnie pytanie co z tłokami i korbowodami je też można wyważyć i teraz moje pytanie czy do ich wyważenie też jest potrzebny specjalistyczny sprzęt czy wygląda to w ten sposób że biorę wagę jubilerską kładę po kolei każdy zestaw (złożony tłok z korbą sworzniem pierścieniami) i jeśli są różnice między poszczególnymi zestawami wyrównuje je do podobnej wagi przez zebranie materiału ze stopki korbowodu ??


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn maja 11, 2009 09:48

Waga jubilerska i szlifierka wystarczą.

Ważysz i dostosowujesz wagę (przez zbieranie materiału w odpowiednich miejscach) do najlżejszego elementu w następującej kolejności:

1. Stopki korbowodów (zbierasz z podstawy stopki)
2. Górne części korbowodów (zbierasz z główki w miejscu z nadlewem)
3. Tłoki ze sworzniami (miejsce zbieranie zalezy do tego jaki to tłok)
4. Kompletujesz całość (tłok+korba+stopka+śruby stopki+sworzeń+panewki+pierscienie+klipsy) jeszcze raz odważając komplety. Jeśli masy kompletów się różnią podmieniasz pierscienie/panewki/sruby,klipsy tak aby uzyskać takie same masy w każdym komplecie.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pn maja 11, 2009 15:36

wielkie dzięki jasno i na temat :-)


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości