kr na tlokach z 9a (odprezenie silnika)

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Paweł18

kr na tlokach z 9a (odprezenie silnika)

Post autor: Paweł18 » sob kwie 11, 2009 15:57

Witam Kolegów.
Jak to jest z tym odprężaniem kr lub pl-ki tłokami od 9a. Wyczytałem ze dość sporo będzie odprężony wtedy silnik gdzieś około 8 z kawałkiem będzie miał. Do silnika bede dmuchał 1.2 bara wiec ciśnienie juz trochę spore, a silnik bedzie dosc mocno odprezony czy nie bedzie strat na mocy silnika. Stopień sprężania będzie mniejszy co sie z tym niesie. Czy podczas wymiany tloków na te z 9a trzeba wymieniac równiez korby, wal czy nie. Co do tloków to kupic nowe z pierscieniami czy dorwac uzywane od silnika 9a. Które rozwiazanie bedzie lepsze. Dół silnika też najprawdopodobniej przejdzie szlif pod nowe panewki. Moje kolejne pytanie to czy dostane np nad wymiarowe tloki do silnika kr ( nie chodzi o kute). Mozecie dac namiary na sklep w którym dostane tloki to kr lub 9a nad wymiarowe. Bardzo byłbym wdzięczny za podpowiedz co i jak zrobic zeby odprezyc silniczek. Moze zebrac z tloka troche materialu. Kute tloki kosztuja troche do usa nie mam dostepu,a tam podobno za 500dolców mozna dostac. Bede wdzieczny za pomoc Pozdrawiam



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob kwie 11, 2009 17:37

takich tematów już było dziesiątki, co do sklepów to np IC



Paweł18

Post autor: Paweł18 » sob kwie 11, 2009 19:13

nie znalazlem zadnego na temat. Wiec jak mozecie to podeslijcie linki to bede wdzieczny



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn kwie 13, 2009 09:32

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1704672

Tu masz opisane, 2 minuty mi zajęło znalezienie tego.

Ja powiem tak, kupiłem kompletnego KRa, Po kupnie kilku używek zakupiłem komplet nowych tłoków z audi s2 2,2T na pierwszy nadwymiar i na tym będę składał.

Jeśli masz dobry blok silnika 1,8 (nie ma potrzeby tulejowania lub szlifu) to mam za 450 złociszy komplet cycek tłoków z audi s2, które odprężą Ci motor. Nawet jak masz blok do szlifu to bardziej opłaci Ci się robić tulejowanie i dać te tłoki z s2 niż kupować kute ze stanów albo nadwymiarowe nowe.
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 09:35 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Paweł18

Post autor: Paweł18 » pn kwie 13, 2009 11:43

dzieki. Najprawdopodobniej pl która posiadam chodzila na gazie. Silnik ma widoczny próg golym okiem. Wiec tak jak mówisz zastosowac tloki z s2(s4) lub tak jak niektórzy pisza na forum rozwiert na tlok z 9a plus do tego plan bloku o jakies 1 do 1.5 mm wtedy uzyskam od 8 do 1 lub 8.5 do 1 wiec akurat pod turbo wtedy wyjdzie. Wiem o tym ze 1.8 16 mozna zlozyc na tlokach z s2 lub s4 wtedy mamy potencjal okolo 300koni bezpieczny i nie martwimy sie. Doladowanie tez spore zniosa te tloki z eski wiec 1.2 bara te co chce dmuchac to spokojnie wytrzymaly by. Tak samo tloki z 9a wytrzymaja doladowanie okolo 1 bara wiec tez mozna je zastosowac. Gdy bym rozwiercal kr to wydatek okolo 400zl niecale, na tloki od 9a wiec tez by bylo wporzadku. Tylko teraz mnie zastanawia jaka wytrzymalosc maja tloki od 9a. Czy 300koni z niosą. Tylko jak dlugo. Czy znacie kogos kto dmuchal w kr lub 9a na seryjnych tlokach cisnienia od 0.8 bara w góre. Ile wytrzymaja bez obaw tloki. Jak nie wytrzymaja 1.4 bara max to bede tylejowal pl i tloki z eski. A co z korbowodami czy wytrzymaja takie cisnienie nie pogna sie moc 300koni. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 11:48 przez Paweł18, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn kwie 13, 2009 16:03

Tłoki nie są problememw żadnym przypadku (bez względu na to czy to tłok z s2 czy z 9A). Seryjne z 9A wytrzymają nawet 400 koni pod warunkiem ze tuner tak ustali sklad mieszanki, że EGT nie będzie za wysokie. Elementem krytycznym jest zawsze korbowód. To one gną się lub pękają w pierwszej kolejności. Ciężko powiedzieć gdzie jest granica wytrzymałości korbowodu. Wszystko zależy od charakterystyki doładowania. Jak dmuchniesz z samego dołu 1,5 bara to korby prawdopodobnie nie wytrzymają, ale jak to 1,5 bara dasz w gornym zakresie obrotow to nie będzie to juz takie niebezpieczne. Korbowód z s2 jest najmocniejszym seryjnym korbowodem, co nie oznacza ze seryjne korby po obróbce nie wytrzymają więcej. Wypoleruj korbowody, pousuwaj z nich zbędne ostre krawędzie (wprowadz maksymalnie dużo zaookrągleń), na koniec wykuluj je i będą służyć naprawdę długo i wytrzymają naprawdę konkretne ciśnienia.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Paweł18

Post autor: Paweł18 » pn kwie 13, 2009 20:18

Witam dzieki. Czy korbowody mozna komus dac do obróbki nie znam sie a inny zrobi to lepiej kto sie zna. O korbty to ja sie nie martwilem tylko o tloki. Co do tloków to mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie jednak szlif na tlok z 9a(nie wiem czy nowy kupic czy dobra uzywke) i po tym zabiegu jeszcze zplanowac blok o 1 mm do 1.5 mm i wyjdzie stopien sprezania 8do1 lub 8.5do1. Czy takie 8.5do1 bedzie dobre do turbo perzy doladowaniu 1 bara JAk mozesz to odpisz



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn kwie 13, 2009 20:40

Paweł18 pisze:Witam dzieki. Czy korbowody mozna komus dac do obróbki nie znam sie a inny zrobi to lepiej kto sie zna. O korbty to ja sie nie martwilem tylko o tloki. Co do tloków to mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie jednak szlif na tlok z 9a(nie wiem czy nowy kupic czy dobra uzywke) i po tym zabiegu jeszcze zplanowac blok o 1 mm do 1.5 mm i wyjdzie stopien sprezania 8do1 lub 8.5do1. Czy takie 8.5do1 bedzie dobre do turbo perzy doladowaniu 1 bara JAk mozesz to odpisz
Korbowody można komuś oddać kto się na tym zna. Reklamy nie będę robił, spytaj toffica, on Ci poda namiar jeśli oczywiscie będzie na tyle zyczliwy. 8:1 czy 8,5:1 bedzie dobre do cisnien które chcesz dmuchać. Ja jednak osobiście uważam, że to za duże odprężenie. Pamiętaj im kompresja mniejsza tym silnik bardziej paliwożerny i słabszy. Fakt - jest bezpieczniej pod kątem spalania stukowego, ale nie ma co przesadzać. Podpowiem - w audi s2 seryjny stopień sprężania 9,2:1 pozwala pompować 1,5 bara w motor. Stopień sprężania 9,5:1 w silnikach 1,8T grupy VAG pozwala pompować 1,3 bara w motor. (trzeba pamiętać, że bar barowi nierówny, ale to możesz zawsze doczytać na forum)

Reasumując - po zadawanych pytaniach myślę, że jeszcze sporo musisz się nauczyć. Odradzam Ci grzebanie przy silniku samemu (składanie itd). Zastanów się czy nie lepiej oddać to komuś kto się na tym zna i ogarnie wszystko od początku do końca.

Polecam jeszcze lekturę całego tematu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1019
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 20:48 przez bugalon, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Paweł18

Post autor: Paweł18 » pn kwie 13, 2009 21:06

akurat dany temat czytalem. Po prostu pytam sie o kwestie które chcialbym do konca wyjasnic( które daja mi zagwostke). Co do silnika to bedzie pomagal mi znajomy mechanik w skladaniu który ma warsztat i robi remonty czesto. Wiec musze uzyskac stopien sprezania 9.2:1. Wiec chyba bede musial wiecej niz 1.5 mm z planować blok silnika. Na to wychodzi ze okolo 2 mm trzeba by bylo z planować blok silnika i wyjdzie ponad 9 sprezanie i wtedy bedzie bardzo dobre. Co do szlifu to silnik oddam z tlokami do firmy która to dobrze robi. Korby tez oddam komus kto sie zna. Ze zlozeniem motorowni nie bedzie problemu. Sam osobiscie 2 razy skladalem silnik 1.6 i 1.3 wiec wiem jak to ma byc zrobione pod okiem fachowca. Duzo rzeczy dowiedziałem sie tu na forum jak i innych forach które bardzo mi sie przydaja. Dzieki wielkie za informacje. Wiec tylko jeszcze pare potrzebnych informacji znajde w intrnecie i pomalu bedzie mozna silnik rozbierac do szlifu. Pozdrawiam Jak czegos nieznajde to sie odezwe do ciebie jak mozna. Wielkie dzieki tobie
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 21:09 przez Paweł18, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn kwie 13, 2009 21:41

Policz dokladnie ile trzeba zebrać z bloku, nie strzelaj z tymi milimetrami. Pamiętaj, zbierać możesz też z głowicy. Liczy się wielkośc całej komory. Narmierne zbieranie bloku też nie jest dobre. Przy 8:1 nic się nie stanie wielkiego, przynajmniej przyszłościowo odprężony silnik będzie. Ja osobiscie najpierw bym zbierał z głowicy, dopiero potem z bloku.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Paweł18

Post autor: Paweł18 » pn kwie 13, 2009 22:16

Oczywiscie ze policzy to sie wszystko. Wiem ze przy zlozeniu silnika na tlokach od 9a wychodzi 7do 1 wiec mysle ze jak by bylo te 8 czy nawet 8.5 do 1 to nic sie nie stanie. Wyczytalem iz po zebraniu 1 mm uzyskamy stopien 8,1 : 1. Poprostu silnik bedzie potrzebowal wiecej mieszanki tak jak wspomniałeś. W przyszlosci moze i bym zastosowal kute tloki i korby lecz pod warunkiem ze ten silnik padnie i seria nie wytrzyma 280 koni te co chce uzyskac. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob kwie 18, 2009 21:09 przez Paweł18, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » sob kwie 18, 2009 21:10

Witam ja mam troche inne pytanie. Ile wytrzymaja korbowody po obróbce z silnika 9a oraz tloki z 9a seria. Czy zniosą doladowanie 1 bar. Tak jak kolega pisze czyli kompresorem. Wiec doladowanie bedzie prawie od samego dolu. Czy nie zaszkodzi dla silnika. Podzespoły wytrzymaja.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz kwie 19, 2009 12:20

mendrek pisze:Witam ja mam troche inne pytanie. Ile wytrzymaja korbowody po obróbce z silnika 9a oraz tloki z 9a seria. Czy zniosą doladowanie 1 bar. Tak jak kolega pisze czyli kompresorem. Wiec doladowanie bedzie prawie od samego dolu. Czy nie zaszkodzi dla silnika. Podzespoły wytrzymaja.
Seryjne korby 9A bez przeróbki wytrzymają 1 bar z kompresora, tłoków dotyczy to samo. Doładowanie z kompresora ma charakter liniowy, dlatego nie ma większego zagrożenia.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » pn kwie 20, 2009 16:41

Ok zrozumiałem. Mam jeszcze takie pytanie jakich osiagów mozna sie spodziewac na takim doladowaniu silnika 9a. Doladowanie silnika bedzie od0.9 do 1.2 bara. Moc w granicach 300koni bedzie. Co do podzespołów mysle ze na poczatek wytrzymaja bo zaczne od mniejszego doladowania. Co do korbowodów to zostana poddane obrówce , a tloki to beda seryjne. Silnik odprezony bedzie. Mysle ze do 9.0 do 1 lub troszke mniej. Silnik w przyszlosci pewnie otrzyma kute graty zeby wytrzymal troche wieksze przebiegi. Na poczatek zaczniemy od 0.9 potem na 1.2 skoczymy i tak zostanie. Co sadzicie czy te 1.2 bara nie rozwali mi silnika przy odprężeniu 9.0-1 bedzie dana przekladka metalowa która mi odprezy silnik.
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 17:57 przez mendrek, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości