ustawienie rozrządu na wałkach sportowych pomocy

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

ustawienie rozrządu na wałkach sportowych pomocy

Post autor: g-zone » pn kwie 06, 2009 00:00

chodzi o ustawienie właściwe wałków, takie jak ma być seryjnie(lub nie, nie wiem jak to ma się do sportowych), jak to zrobić, silnik ABF

dokładnie temat założyłem tutaj(przepraszam modów, ale tam nikt nie wie, licze na speców, którzy tutaj są najczęściej aktywni):

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=230759


dzięki koledzy :pub:
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 00:01 przez g-zone, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pn kwie 06, 2009 02:07

g-zone pisze:wczoraj kolega wymieniał sobie wałeczki na sportowe, wszystko robił dokładnie jak nalezy, ustawił krzywki tak samo jak były w seryjnych itd, auto po odpaleniu, zaczelo przebierac, nie pracuje rowno na jałowym biegu, czuć troche wieksza moc ale nie jest to wielka roznica, obroty skacza na jałowym dosyc sporo, czuc jakby sie przyduszal, zaraz pracuje dobrze i dalej sie dusi... nie wiem co robić, jakie pomysły?? co można było zpieprzyć przy tym, silniczek to znany ABF 16v 2.0
Powiedz nam jakie te wałki? Silnik na sportowych wałkach czasem wymaga podniesienia obrotów biegu jałowego. ABF z tego co już GTO pisał wymaga korekty softu. Jeżeli dał za duże wałki to może być tak że moc będzie dopiero gdzieś wysoko :helm:

Pozatym cuda to sie nie dzieją... ostre wałki mają to do siebie że pracuje troche inaczej na wolnych obrotach :P Paliwa musi być wiecej bo zasysa więcej dzięki takim wałkom - zmienia sie stosunek paliwo:powietrze.
Tak samo jakbyś odelżył koło zamachowe znacznie - wtedy silnik też musi mieć podniesione obroty biegu jałowego zeby wyrównać cykle.


18K4F inside... RWD car :)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn kwie 06, 2009 07:59

Najważniejsze pytanie to o czasy tych wałków. Jeśli są na poziomie 268 to nie powinno być kłopotów zeby seryjny soft to obsłużył (mowa o równomiernej pracy a nie o maksymalnym wykorzystniu potencjału).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » pn kwie 06, 2009 13:33

montowaliśmy 268 st, dwa pytania:

- gdzie znaleść właściwe ustawienie wałków na necie? (chcemy sprawdzić czy sa dobrze)

-czy na 276 st da się jezdzić bez wysterowania ecu?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt kwie 07, 2009 08:43

g-zone pisze:montowaliśmy 268 st, dwa pytania:

- gdzie znaleść właściwe ustawienie wałków na necie? (chcemy sprawdzić czy sa dobrze)

-czy na 276 st da się jezdzić bez wysterowania ecu?
Każdy producent wałków znaczy je w sposób podobny do oryginału (na kółkach łańcuszka). Są tam kropki, kreski lub inne podobne znaki, które mają się pokryć podczas ustawiania wałków względem siebie.

Na 276 da sie jezdzic, ale nie da sie wykorzystać pełnego potencjału i mogą byc kłopoty z wolnymi.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości