Glowica 1,8 16v PL i Blok 2.0 8v 2e

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt mar 27, 2009 10:43

ManiekGLS pisze:po co aparat??po co kolektor wydechoy??skoro doly 2e i PL sa takie same
A co ma dol silnika do kolektora czy aparatu? Poza tym doly sa inne, wal, blok, korby, tloki i reszta jest inne! Moja rada, sprzedaj oba i kup cos mocniejszego.



Awatar użytkownika
ManiekGLS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 813
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 11:14
Lokalizacja: Krynica M(KLINIKA)
Kontakt:

Post autor: ManiekGLS » pt mar 27, 2009 22:07

Ale co uderza tloki w zawory??widze ze chyba jak nie sprobuje to nie bede widzial czy to wypali....


Obrazek
Klinika Krynica M-Modyfikacje,SWAP
Drive Slow But Low
Mk2 GTI viewtopic.php?p=2552931#2552931" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk1 GTI viewtopic.php?t=195507" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pt mar 27, 2009 22:31

ManiekGLS pisze:widze ze chyba jak nie sprobuje to nie bede widzial
no próbuj próbuj...

Nie wiem po co piszesz temat i sie pytasz skoro potem i tak robisz po swojemu :crazy:

Nie wiem czy wiesz ale to o co pytasz leży 9 kliknięć myszą od tego miejsca gdzie teraz jesteś.

Po ostatnie: nóż sie w kieszeni otwiera... wszyscy Ci piszą że nie pasuje i że trzeba zmienić dosłownie wszystko a ty tego nie rozumiesz :crazy:

[ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=119462&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=177395


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob mar 28, 2009 00:32

ManiekGLS pisze:zakladam digi II do PL i chcailme dol tez od 2.0 bo te 129km mnie nie robi bo zmieniac z 122km na 129km babrac sie to nie warto wiec jak robic to troche wyzej.

[ Dodano: 26 Mar 2009 22:54 ]
Pytam sie bo kiedys goscie na spocie od tunow silnika mowili ze do 2e zalozyc glowice od 16v turbo i bujnie do 250ps wiec chcialme sie dowiedziec cos wiecej o tym.
w wolnossaku nie bedziesz mial nawet 100 ps po zlozeniu zestawu dol 2e gora pl, pomijajac fakt ze totsalnie nic nie pasuje z dolu 2e do 16v poza walem i blokiem no i ostatecznie korbami, tak ze nie jest to tylko zalozyc bo roboty jest w ... duzo jest roboty. jesli zlozysz dol 2e jakims cudem na seryjnych tlokach szybko pozegnasz sie z glowica.. tlumaczyc co i jak nie ma sensu.. pogadaj z chlopakami od tuningu.. i ps.. dzieci sie biora wiesz skad??:>


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » sob mar 28, 2009 11:05

ManiekGLS pisze:Ale co uderza tloki w zawory??widze ze chyba jak nie sprobuje to nie bede widzial czy to wypali....
Ehh stary :) Powalasz mnie umiejętnością czytania ze zrozumieniem. 3 osoby mówią Ci ze to nie wypali a Ty mimo wszystko i tak nie chcesz przyjąć do wiadomości. Mam chwilę czasu więc Ci wytłumaczę o co chodzi dokładnie.

Głowica 16V ma dużo większą komorę niz głowica z 8V. Założenie jej na blok z tłokami od 8V spowoduje ze te 2 litry zamiast sprężać się 0,2 litra komór (głowica 8V) zacznie się sprężać w okolo 0,3 litra komór (głowica 16V). Spowoduje to ze stopień sprężania spadnie Ci z 10:1 do 7,5:1. Komora spalania to nie tylko głowica ale również tłoki i wybranie, które się w nich znajduje. W tłokach od 8V to podebranie jest mocno głębokie. To powoduje w głównej mierze zmniejszenie stopnia sprężania (nie wspominam już o tym ze konstrukcja denka jest taka, że tłoki 8V spotkają się z zaworami od głowicy 16V). Żeby dać głowicę z 16V i zachować odpowiedni stopień musisz zatem wymienić też tłoki. Ale to oczywiscie nie wszystko. Żeby sprawnie ustawić rozrząd (który w 16V jest inny) będziesz potrzebował powymieniać koła. Aparat zapłonowy w 8V masz napędzany z wałka pośredniego a w 16V z głowicy. Tu też będziesz miał problem. Zastanawiales sie co zrobić z odmą? W 16V wychodzi z bloku a w 8V z pokrywy zaworów. Tutaj też nie widzisz problemu?

Reasumując - dziwią mnie Twoje pytania. Jeśli masz jeden i drugi silnik - wystarczy tylko je dokładnie obejrzeć (nawet bez rozbierania) żeby widzieć jaka masa roboty z tym się wiąże.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
ManiekGLS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 813
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 11:14
Lokalizacja: Krynica M(KLINIKA)
Kontakt:

Post autor: ManiekGLS » ndz mar 29, 2009 21:07

bugalon, W koncu konkretna odpowiedz:)


Obrazek
Klinika Krynica M-Modyfikacje,SWAP
Drive Slow But Low
Mk2 GTI viewtopic.php?p=2552931#2552931" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk1 GTI viewtopic.php?t=195507" onclick="window.open(this.href);return false;

Sancho1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr gru 09, 2009 19:00
Lokalizacja: Górki Wielkie
Kontakt:

Re: Glowica 1,8 16v PL i Blok 2.0 8v 2e

Post autor: Sancho1989 » ndz lis 28, 2010 23:10

temat troche nie swierzy ale da sie cos takiego zlozyc. tylko musisz miec tloki z 16v bo zaworki pokrzywi, z 8v maja wneke na srodku a 16v wyfrezowany otwor na boku przystosowany do glowicy z 16v. wymieniasz tloki z 9a i mozna skladac.. ale rodzi sie nastepny problem z paskiem rozrzadu. sa inne kolka bo sa na inny rozstaw prazkow paska, wiec zmnieniasz z 16v wszystkie kola zebate z rozrzadu razedm z drazkiem od aparatu zaplonowego (w16v aparat na kolektorze a na bloku zaslepione wejscie) ale drazek trzeba zmienic bo kolo z16v na 8v nie pasuje. sprawa z rozrzadem prawie zalatwiona bo powstaje nastepny problem dopoasowania paska rozrzadu. z 16v ani z 8v niestety nie pasuje bo niestety krotki jest.. mysle ze pasowalby z abf bo jest dluzszy tylko nie wiem jak jest z rozstawem prazkow paska, na sklepie nie byl dostepny wiec nie sprawdzilem.. konczac posta powiem ze nie oplaca sie tak bawic bo niewiadomo z tym paskiem moze byc jedno wielkie kupa. na osprzet z pl wejdzie spokojnie kr czy 9a.



yogi_zg
...
...
Posty: 245
Rejestracja: czw sie 13, 2009 19:01
Lokalizacja: Zielona Góra

Glowica 1,8 16v PL i Blok 2.0 8v 2e

Post autor: yogi_zg » czw gru 22, 2011 15:06

Panowie odkopie troszkę temat bo mam pytanie a nie chce smiatnika robić: strzeliła mi głowa w 9A. Kolega ma za 350 zł do sprzedania głowice z KR (z wałkami od ABF) Czy taki setup : dół 9A+głowa KR + wałki abf będzie poprawnie pracował ?



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Glowica 1,8 16v PL i Blok 2.0 8v 2e

Post autor: Apsik » śr sty 04, 2012 23:21

Będzie pracował nawet lepiej niż to co było. Głowica KR ma lepsze przepływy.
yogi_dw pisze:Czy taki setup : dół 9A+głowa KR + wałki abf będzie poprawnie pracował ?


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

Glowica 1,8 16v PL i Blok 2.0 8v 2e

Post autor: szypki » pt sty 06, 2012 07:13

nie opłaca się używać bloku od 8v bo nie ma natrysków na denka tłoka... do tego wwiercanie się z odmą, wymiana tłoków i inne pierdoły...do tego kolektor ssacy przeszkadza w zostawieniu aparatu zaplonowego w bloku, bez niego nie będzie cisnienia oleju... jak chce się porządnie to kupić jakiekolwiek 16v za małą kasę i zrobić remont. Więc tłoki od 8v w 16v dają b. mały stopień sprężania? więc można duże cisnienie turbinką dmuchnąć ? :D a i jaką najlepiej głowicę na blok KR (wtrysk K-JET)



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Glowica 1,8 16v PL i Blok 2.0 8v 2e

Post autor: Apsik » pt sty 06, 2012 21:35

szypki pisze:nie opłaca się używać bloku od 8v bo nie ma natrysków na denka tłoka...
Pierwsze słyszę ... blok 2E, ABA to to samo co ABF
szypki pisze:do tego wwiercanie się z odmą,
??? że co
szypki pisze:do tego kolektor ssacy przeszkadza w zostawieniu aparatu zaplonowego w bloku
:bajer: załóż się
szypki pisze:bez niego nie będzie cisnienia oleju...
Zawsze można wałek posredni z kółkiem i pompą oleju z 16V założyć i tyle


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

Glowica 1,8 16v PL i Blok 2.0 8v 2e

Post autor: szypki » sob sty 07, 2012 09:09

no i koszty się zwiększają także lepiej kupic całe 16v,



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości