Która głowica lepsza to 16VT

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Która głowica lepsza to 16VT

Post autor: bugalon » pn lut 23, 2009 20:17

Mam dwie, jedną z 9A, drugą z ABFa. Już na oko widać, że mają one inaczej ukształtowane komory spalania. Która z komór jest lepsza do turbo? Na której będzie mniejsze prawdopodobnieństwo wystąpienia spalania stukowego?

Głowice sadzam na blok 1.8.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lut 24, 2009 16:02

Ja wybrałem tą z ABFa



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw lut 26, 2009 13:18

toffic pisze:Ja wybrałem tą z ABFa
Ale jakimś logicznym kryterium sie posłuzyłeś? Bo wg. mnie ta z 9A ma bardziej pojemną komorę spalania (brak nadlewów w końcówkach). Nie mierzyłem pojemności komór jeszcze, sprawdzę to przy najbliższej okazji. Problemem są tylko podebrania w zaworach z ABFa (podstawa grzybka jest wybierana). Podebrania wchodzą w skład pojemności komory i nie wiem czy to nie zaburzy całego obrazu.

Tą z ABFa mam w trochę lepszym stanie, ale to nie ma znaczenia bo i tak do kompletnego remontu to pojdzie. Jakies konkretne atuty za ?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lut 26, 2009 17:24

Ta z ABFa ma bardziej kulistą komore, wg mnie bardziej odporną na stuk



Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: wojti » czw lut 26, 2009 22:27

niema co patrzeć na to która, ma być taka aby kanały ssące były najszersze i komore trzeba i tak wybierać zniwelować te górki co wystają ponad zawory i całośc komory wyszlifować dopiero to daje efekt , a co do stuków to wysokooktanowe paliwo ( 99+) i dobre wystrojenie całości. :bajer:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt lut 27, 2009 00:18

wojti pisze:niema co patrzeć na to która, ma być taka aby kanały ssące były najszersze i komore trzeba i tak wybierać zniwelować te górki co wystają ponad zawory i całośc komory wyszlifować dopiero to daje efekt , a co do stuków to wysokooktanowe paliwo ( 99+) i dobre wystrojenie całości. :bajer:
Komory w glowicy na pewno nie bede ruszal :) Widzialem glowice coobcia po obrobce komory spalania i efekty jakie potem sie z tym wiazaly (zdrowo stukalo nawet przy bardzo delikatnych zaplonach)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: wojti » sob lut 28, 2009 00:13

czyli cos zle było zrobione 5 aut u mnie w okolicy jeżdzi i każde ma komore przerobioną najsłabszy z nich ma 274 ps , każdy kierownik nieoszczędza i nic się niedzieje oraz niedziało



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości