jeżeli jest tak jak piszesz to jest coś dziwnego, w ABFie powinna byś sonda 4 przewodowa, która ma też masę na przewodzie i na obudowie,chyba że masz 3 przewodową założonąremax2 pisze:nie miała styku popryskałem jakimś sprajem do styków i śmiga już 2 lata i nic nie przerywa.
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- maxgt
- Gadatliwa bestia
- Posty: 590
- Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: mk4 2.8 4m, lupo
- Silnik: BDE
- Kontakt:
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
Nie wiem mam oryginalną bo nic nie zmieniałem ,kiedyś odłączyłem i chciałem zobaczyć czy coś się zmieni i bez zmian przerywał tak samo więc podłączyłem i jak ręką odjął.
IBIZA 1,8T 20v AUQ 220KM Track Edition
- maxgt
- Gadatliwa bestia
- Posty: 590
- Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: mk4 2.8 4m, lupo
- Silnik: BDE
- Kontakt:
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
przewody idą przy wydechu, jak by nie patrzeć od samej temperatury mogą powiedzieć dość
- Rudy Hiszpan'
- Użytkownik
- Posty: 354
- Rejestracja: śr kwie 27, 2011 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
Hej, hej. Ogłaszam zwycięstwo. Przelutowałem wczoraj kable przy kostce od sondy, bo były lekko pośniedziałe - najbardziej ten co jest oddzielny na uboczu. Problem z przerywaniem po rozgrzaniu ustąpił.
- maxgt
- Gadatliwa bestia
- Posty: 590
- Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: mk4 2.8 4m, lupo
- Silnik: BDE
- Kontakt:
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
a ja sobie wymyśliłem,że któregoś pięknego dnia wyciągne całą wiązkę silnika i sprawdzę ja i zedęr starą izolację i owinę taką z ekranem, o ile taka jest,jak nie ma to się zrobi;
niemniej gratulacje, bo usterka jak w programie usterka, gdybym wiedział że ABF jest tak mało odporny na tego typu drobiazgi to bym się nie pchał w to,a tak walka trwa
niemniej gratulacje, bo usterka jak w programie usterka, gdybym wiedział że ABF jest tak mało odporny na tego typu drobiazgi to bym się nie pchał w to,a tak walka trwa
Re: problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!
To widzę ,że poszedłeś ,moją drogą ,u mnie wszystko było z kablami ok ale jakiegoś styku widocznie nie było ,tak czy inaczej też gratuluje.Rudy Hiszpan' pisze:Hej, hej. Ogłaszam zwycięstwo. Przelutowałem wczoraj kable przy kostce od sondy, bo były lekko pośniedziałe - najbardziej ten co jest oddzielny na uboczu. Problem z przerywaniem po rozgrzaniu ustąpił.
IBIZA 1,8T 20v AUQ 220KM Track Edition
- Rudy Hiszpan'
- Użytkownik
- Posty: 354
- Rejestracja: śr kwie 27, 2011 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
Dzięki, dzięki. Na sondę wskazywało mocno to, że zawsze było to po przekroczeniu 80st. oleju. Dzięki Tobie od razu zajrzałem do kostki i proszę. Mam nadzieję, że problem nie powróci.
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
Raczej nie powróci ale widzę ,że to jest przypadłość Ibizy bo jakoś nikt kto ma Golfa się nie skarżył.
IBIZA 1,8T 20v AUQ 220KM Track Edition
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
[youtube][/youtube]
To ja się poskarżę. Takie mam objawy - masakra....
To ja się poskarżę. Takie mam objawy - masakra....
! x3 V x2 W <3 !
- maxgt
- Gadatliwa bestia
- Posty: 590
- Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: mk4 2.8 4m, lupo
- Silnik: BDE
- Kontakt:
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
pomierz sobie TPS-a może jest wytarty,czy są skoki co 0.5V chyba jak dobrze pamiętam, bo może w przedziale 2-3 tys jest za duży skok
Re: problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!
Masz na myśli czujnik położenia przepustnicy? TPS tak się on zwie?maxgt pisze:pomierz sobie TPS-a może jest wytarty,czy są skoki co 0.5V chyba jak dobrze pamiętam, bo może w przedziale 2-3 tys jest za duży skok
Jaka reakcja silnika powinna być gdy go odłączę?
! x3 V x2 W <3 !
- maxgt
- Gadatliwa bestia
- Posty: 590
- Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: mk4 2.8 4m, lupo
- Silnik: BDE
- Kontakt:
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
tak jest to ten czujnik, nie wiem jaka powinna być reakcja-w zasadzie będzie brak reakcji,bo nie będzie podawał informacji o koncie otwarcia przepustnicy, poszukaj sobie mierzenie TPS-a, jest gdzieś informacja od w jakim zakresie powinien on działać, pamiętam że jest skok co 0.5 V, jeżeli są większe to jest wypalony
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
lambde odpiąłem i jest git
! x3 V x2 W <3 !
- k.a.cz.o.r
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pn kwie 23, 2012 10:02
problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!
Witam wszystkich.
Tak czytam i czytam i z jednej strony cieszę się, że nie tylko ja mam taki problem, co pomoże mi go rozwiązać, a z drugiej strony boję się, że wszelkie wskazówki mogą nie pomóc w moim przypadku .
Swap ABF z Toledo Mk1 do Golf Mk2. Miałem problem ze świecami, przewodami itd. Zmienione świece, przewody, rozdzielacz wraz z palcem, a problem jest. Mianowicie na zimnym jest ok, jak jest w połowie rozgrzany tj. 60-80 stopni (nie wiem dokładnie bo wskaźnik zawyża ponieważ w silniku jest czujnik z Toledo, a licznik z MFA z Mk2 Gti więc ok 15 stopni jest różnicy) w rzeczywistości mniemam że jest to owe 60-80 stopni zaczyna się rzucanie silnikiem na jałowym (zawsze) i lekkie przycinanie na 2tys-3tys podczas przyśpieszania, ale to nie zawsze. Zdarzyło się nawet, że na jałowym tak nim zatelepało, że zgasł. Natomiast jak się zagrzeje problem niby znika, bo praca wydaje się być w miarę równa choć (może już z przewrażliwienia) wydaje mi się że to jeszcze nie jest TO co być powinno.
Jest zamiennik katalizatora taki tam półprzelot dedykowany do VR6 gdzie lambda nie siedzi dosyć głęboko co wydawało się przyczyną. Myślałem też, że to wina stożka,któremu mogło się w ową pogodę zassać kilka kropel, ale po założeniu seryjnego filtra jest to samo.
Z tego co przeczytałem to powinienem zerknąć na przekaźnik i lambdę, bo to najczęstsze przyczyny ów problemu.
vurion czy odpięcie sondy w Twoim przypadku od razu pomogło czy też poprawiałeś luty na przekaźniku?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Sytuacja ogarnięta. 3 zimne luty na przekaźniku nr 30. Troszkę pojeździłem i wydaje się, że jest OK i mam nadzieję, że tak pozostanie na dłużej
Dzięki za porady bo przyczyna banalna, a zdiagnozowanie może kosztować krocie.
Tak czytam i czytam i z jednej strony cieszę się, że nie tylko ja mam taki problem, co pomoże mi go rozwiązać, a z drugiej strony boję się, że wszelkie wskazówki mogą nie pomóc w moim przypadku .
Swap ABF z Toledo Mk1 do Golf Mk2. Miałem problem ze świecami, przewodami itd. Zmienione świece, przewody, rozdzielacz wraz z palcem, a problem jest. Mianowicie na zimnym jest ok, jak jest w połowie rozgrzany tj. 60-80 stopni (nie wiem dokładnie bo wskaźnik zawyża ponieważ w silniku jest czujnik z Toledo, a licznik z MFA z Mk2 Gti więc ok 15 stopni jest różnicy) w rzeczywistości mniemam że jest to owe 60-80 stopni zaczyna się rzucanie silnikiem na jałowym (zawsze) i lekkie przycinanie na 2tys-3tys podczas przyśpieszania, ale to nie zawsze. Zdarzyło się nawet, że na jałowym tak nim zatelepało, że zgasł. Natomiast jak się zagrzeje problem niby znika, bo praca wydaje się być w miarę równa choć (może już z przewrażliwienia) wydaje mi się że to jeszcze nie jest TO co być powinno.
Jest zamiennik katalizatora taki tam półprzelot dedykowany do VR6 gdzie lambda nie siedzi dosyć głęboko co wydawało się przyczyną. Myślałem też, że to wina stożka,któremu mogło się w ową pogodę zassać kilka kropel, ale po założeniu seryjnego filtra jest to samo.
Z tego co przeczytałem to powinienem zerknąć na przekaźnik i lambdę, bo to najczęstsze przyczyny ów problemu.
vurion czy odpięcie sondy w Twoim przypadku od razu pomogło czy też poprawiałeś luty na przekaźniku?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Sytuacja ogarnięta. 3 zimne luty na przekaźniku nr 30. Troszkę pojeździłem i wydaje się, że jest OK i mam nadzieję, że tak pozostanie na dłużej
Dzięki za porady bo przyczyna banalna, a zdiagnozowanie może kosztować krocie.
Mamo to ja wariat!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość