Kłopocik z wydechem.

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Kłopocik z wydechem.

Post autor: Mateusz74 » czw paź 30, 2008 19:18

Witam wszystkich forumowiczów.Już od półtora roku jeżdżę "trójeczką" z ABF-em i sukcesywnie ją usprawniam.W pierwszej kolejności wymieniłem zawieszenie, potem hamulce a teraz przyszedł czas na piec.Przed operacją wrzuciłem autko na hamownie by sprawdzić czy mam szukać koników które straciłem, czy też mogę łapać nowe (test wypadł nadzwyczaj dobrze).Wałki (262 stopniowe) już w drodze a z układu wydechowego mam tylko kolektor 4-2-1 bez katalizatora.Chcę zamówić resztę układu czyli rury o przelocie 54 mm i tłumik końcowy,środkowego nie będzie.
Teraz pierwsze pytanie.Na ile taki układzik grzmi i czy policja nie będzie zirytowana słysząc taką orkiestrę (miałem cały układ "cobry" w motocyklu.Był tam tylko przelotowy tłumik i strasznie nie było :grin: ).
Drugie pytanie: Jakich przyrostów mocy mogę oczekiwać przy powiększeniu średnicy w zwężce w przepustnicy?



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » czw paź 30, 2008 20:11

przy tych zabiegach które tu podałeś nie łudziłbym sie o jakiś znaczny przyrost mocy..
wogóle to wałki trzeba było brać ostrzejsze.. i pomyśleć jeszcze żeby coś w eku pogrzebać... choć jak powiem w mk3 z ABF-em jakoś tych wyników nie widać..
za to w mk2 to już co innego...

a tak nawiasem to jeszce mozesz odelżyć zamach to poprawia moment obrotowy
znacznie :bigok:


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » czw paź 30, 2008 20:23

Zdaję sobie sprawę że to nie będzie rewelacja ale do 15% mogę liczyć.Ostrzejsze wałki mnie nie interesują ponieważ tym autkiem jeżdżę do pracy :grin: i często wracam jadąc w korkach a czy odciążenie koła zamachowego "znacznie" poprawi moment to sprawa dyskusyjna.Gdy będzie po zabiegu, na pewno zamieszczę wykresik z hamowni :grin: .



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » czw paź 30, 2008 22:05

sprawa dyskusyjna.
ale nie w ABFie :bajer:

bez ecu nie licz na cuda, dobry program to podstawa w ABFie jak i reszcie silników

światka 262 st są słabe jak na charakterystyke ABFa, moim zdaniem najlepsze są od 268 w góre
Mateusz74 pisze:Chcę zamówić resztę układu czyli rury o przelocie 54 mm i tłumik końcowy,środkowego nie będzie.
rury to min 56 mm a najlepiej 60 jeśli grubsze mody, ponoć przelotówka na 2 tłumikach najlepiej sie sprawdza
przemoGTI pisze:choć jak powiem w mk3 z ABF-em jakoś tych wyników nie widać..
za to w mk2 to już co innego...
święta racja, waga robi swoje, trójka to taka krowa :grin:
Mateusz74 pisze:przy powiększeniu średnicy w zwężce w przepustnicy?
jeśli wałki dajesz możesz dac stozek i dobrą srednice w dolocie z przepustnica pomoze napewno


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » czw paź 30, 2008 23:31

Wydech w całości supersprinta będzie.Do tego modelu tylko o takiej średnicy oferują.Co do stożka, to jeśli moc nie jest podniesiona o ok 40% to najwyżej samopoczucie się poprawi.Przy wałkach 268 mamy przyzwoity moment dopiero od 3000 obr/min.Ta kwestia jest sprawdzona.



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pt paź 31, 2008 02:37

Mateusz74 pisze:Wydech w całości supersprinta będzie.Do tego modelu tylko o takiej średnicy oferują.
taa bo tylko uliczny podają, w rajdowych ma większą średnice, nie wiem czy do mk3 jest taki
Mateusz74 pisze:Co do stożka, to jeśli moc nie jest podniesiona o ok 40% to najwyżej samopoczucie się poprawi.
czyli jeśli dopiero uzyskamy 210 koni w abfie wtedy będzie sens zrobienia dolotu na stożku ?? kolego coś tu kręcisz :bajer:
Przy wałkach 268 mamy przyzwoity moment dopiero od 3000 obr/min.Ta kwestia jest sprawdzona.
czy w 16tkach zakładanie wałków ma sens przed 3000 obr czy po??? zapakuj lekkie koło zamachowe to pogadamy :bajer:

Zainwestuj odrazu w dobry program (np: u GTO) bo bez tych pozytywnych wzgórków na wykresie nie będzie przyzwoitego efektu :smoke:
Ostatnio zmieniony pt paź 31, 2008 02:39 przez LCQ, łącznie zmieniany 1 raz.


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » pt paź 31, 2008 06:40

czyli jeśli dopiero uzyskamy 210 koni w abfie wtedy będzie sens zrobienia dolotu na stożku ?? kolego coś tu kręcisz :bajer:

Widziałem efekty stożka gdy goście "Civiki" hamowali.Paru z nich miało nawet nieźle zamontowane takie filterki-doprowadzanie zimnego powietrza i takie tam. Jedyny efekt to to że fajnie buczały.Zaznaczam że to były K/N-y.Nie piszę ,kolego,tego by bić pianę.Mówię co widziałem.Pozdrawiam.

Ps.Jeśli masz wykresik Twojego autka,mógłbyś wrzucić na forum?



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pt paź 31, 2008 12:51

Widziałem efekty stożka gdy goście "Civiki" hamowali.Paru z nich miało nawet nieźle zamontowane takie filterki-doprowadzanie zimnego powietrza i takie tam. Jedyny efekt to to że fajnie buczały.Zaznaczam że to były K/N-y.Nie piszę ,kolego,tego by bić pianę.Mówię co widziałem.Pozdrawiam.
Civic to nie VW,

http://www.streetracing.pl/forum/vw-gol ... 55099.html
Ps.Jeśli masz wykresik Twojego autka,mógłbyś wrzucić na forum?
nie byłem jeszcze na hamownii


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pt paź 31, 2008 14:55

ja mam rure 60 i tylko ostatni tłumik i jest mocno głośno jak cisne powyżej 4-5 x1ooo obr/min



Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » pt paź 31, 2008 15:21

Ten ostatni to oryginał czy innej firmy?



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32792
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pt paź 31, 2008 15:24

Widziałem efekty stożka gdy goście "Civiki" hamowali.Paru z nich miało nawet nieźle zamontowane takie filterki-doprowadzanie zimnego powietrza i takie tam. Jedyny efekt to to że fajnie buczały.Zaznaczam że to były K/N-y.Nie piszę ,kolego,tego by bić pianę.Mówię co widziałem.Pozdrawiam.
nie hamowałem po stożku, ale wracam do puszki z wkładką :bajer:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Mateusz74
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: czw paź 30, 2008 18:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mateusz74 » pt paź 31, 2008 15:31

djtom,
Witam .Masz fajny awatar.Też miałem GSX-R kę model 94.Zawsze będę o niej pamiętał :grin: .



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pt paź 31, 2008 15:32

wszyscy wracają do puszki z wkładką tylko dlatego że nie ma sensu mieć stożka jak nie ma się podstawowych modów: dolot/wydech/zwężka w przepustnicy i co najważniejsze dobry program, bo bez tego rzeczywiście są mniejsze efekty, ale w Twoim wypadku wałki będą powodować o wiele większe zapotrzebowanie na powietrze, więc............

Kenaj kiedyś miał dolot z K&N chyba, ale też miał grubsze mody, wałki świątka i chyba liźniętą głowice
ja mam rure 60 i tylko ostatni tłumik i jest mocno głośno jak cisne powyżej 4-5 x1ooo obr/min
napewno masz głośno, ja bym jeszcze jeden zapakował tłumik przelotowy, chyba że lubisz :bigok:


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pt paź 31, 2008 18:31

LCQ pisze: napewno masz głośno, ja bym jeszcze jeden zapakował tłumik przelotowy, chyba że lubisz :bigok:
chce, ale mało miejsca w mk1 i narazie szukam czegoś co tam zmieszcze



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości