Popękana głowica ABF pilnie prosze o pomoc

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr sie 13, 2008 18:39

evolution pisze:wystarczy 100 km
albo nawet i mniej jak przykatujesz go na zimnym


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr sie 13, 2008 20:48

w czewie masz dobry zaklad zajmujacy sie glowicami. sprawka sie zwie. wpisz sobie w google.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pn sie 25, 2008 20:28

I znów mam problem złożyłem wszystko na starej głowicy pojeździłem trochę (ok. 1000km) wszystko było ok. aż do dzisiaj wracając z pracy zobaczyłem że temperatura wody jest 110 C powoli dojechałem do domu z postojami i co się okazało auto gotuje wodę na wystudzonym silniku po odpaleniu od razu idą bąble powietrza ze zbiornika i momentalnie woda się zaczyna gotować już nie mam koncepcji co może być głowica przed założeniem było oddana do planowania uszczelka kupiona reinz oleju nie przybyło ani nie dostał się do układu chłodzenia tylko tak jak pisałem pojawia się powietrze w zbiorniczku i momentalnie woda się gotuje może ktoś ma jakąś koncepcje ja tylko trzy albo coś znowu z uszczelką albo głowica pękła do kanału wodnego albo pęknięty blok lub tuleja cylindra czy wogóle ktoś się spotkał z pękniętym blokiem w takim silniku wzrokowo oglądałem tuleje cylindrów i były naprawdę w bardzo dobrym stanie żadnych widocznych przytarć rantu też naprawdę nie było proszę o pomoc bo już nie wiem co robić


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn sie 25, 2008 20:31

Ja sie spotkałem w 9A, zresztą mam gdzies ten blok



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pn sie 25, 2008 20:38

AD6 pisze:wszystko było ok. aż do dzisiaj wracając z pracy zobaczyłem że temperatura wody jest 110 C powoli dojechałem do domu z postojami i co się okazało auto gotuje wodę na wystudzonym silniku po odpaleniu od razu idą bąble powietrza ze zbiornika i momentalnie woda się zaczyna gotować już nie mam koncepcji
Panie a układ chłodzenia masz pan sprawny?

Pierwsze co sprawdzic czy termostat sie otwiera - czy waż wody idący z chłodnicy na pompe (ten na dole) robi sie ciepły. Dwa: czy pompa wody sprawna.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pn sie 25, 2008 20:43

ok tylko czemu po odpaleniu i odkreceniu korka ze zbiorniczka widać wybijające powietrze i nie są to malutkie bąbelki tylko naprawde duże bąble powietrza czy takie coś działo by sie od termostatu czy pompy ??


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pn sie 25, 2008 20:46

Jak odrazu po odpaleniu bomble to niemoze byc to co pisałem. To wygląda tak jakby ktos niedokrecił głowicy tak jak powinien - zasłąbo albo zamocno lub nie w tej kolejnosci śruby.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pn sie 25, 2008 20:50

najgorsze jest to że dokręcałem kluczem dynamometrycznym kolejność śrub i moment dokręcania wziąłem z noty serwisowej do tego silnika

1. 40Nm 2. 60Nm 3. 90stopni 4. 90 stopni
Ostatnio zmieniony pn sie 25, 2008 20:52 przez AD6, łącznie zmieniany 1 raz.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » pn sie 25, 2008 22:02

sprawdź ciśnienie na każdym garze... ale mi tu sie wydaje że albo uszczelka albo głowica... bo skoro jeździłeś i było oki to nie układ chłodzenia...


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt sie 26, 2008 21:29

przemoGTI pisze:sprawdź ciśnienie na każdym garze... ale mi tu sie wydaje że albo uszczelka albo głowica... bo skoro jeździłeś i było oki to nie układ chłodzenia...
to była pierwsza rzecz którą zrobiłem na każdym jest po 13 i tyle też było po złożeniu silnika tydzień temu jeszcze zanim za biorę się za górę wyciągane termostat bo też mi się coś z tym nie podoba wystudziłem silnik maksymalnie i przed chwilą go odpaliłem do 70C powietrze się praktycznie nie pojawiało w zbiorniczku a od 70c w górę temperatura wody szybko skoczył a i woda zaczeła się gotować i wylewać ze zbiorniczka a dolna rura przy chłodnicy była zimna wiec termostat się nie otworzył

wyciągnięcie termostatu niestety nie pomogło wiec zdjąłem głowice i problem już znam lecz nadal nie wiem jak go rozwiązać mianowicie w miejscu w którym przepaliła się poprzednia uszczelka kompresja zrobiła rysę na bloku widoczną na zdjęciach nie jest to głęboka rysa max 0,2mm lecz niestety jest na uszczelce widać ślad jak kompresja w tamtym miejscu uciekała z cylindra co teraz zrobić jak wyrównać blok czy w ogóle wykonuje ktoś takie usługi bez wyciągania silnika a może jest na to jeszcze jakiś inny sposób ?? czy może dać jakąś inną uszczelkla pomóżcie bo teraz to już naprawdę nie wiem co robić mimo że znam problem

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr sie 27, 2008 16:03

Bez wyciągania bloku nie da rady. Mialem podobny problem i planowałem blok. Jedyne pocieszenie to takie, że zwiększysz trochę kompresję :) Rysa wygląda na bardzo głęboką.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » czw sie 28, 2008 03:09

mam jeszcze jedno pytanie jak by się okazało że głowica jest do wymiany to czy musi byc konkretnie z ABF-a czy może być np z 9a lub z 1,8 16V z mk2 ewentualnie czy podejdzie jeszcze z seatowskiego 1,8 16V ADL ??


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw sie 28, 2008 10:03

Podejdą te głowice co wymieniłeś. Ale to nie jest dokładnie to samo. Będą pasować i będzie jeździć bez większych różnic.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt sie 29, 2008 12:09

kolego ty masz pekniety blok bez tulejowania to Ty nie powojujesz :green_fuck:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości