95 czy 98 pb do 16v co tankowac??

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pn lip 06, 2009 11:14

czyli do PL tez najlepiej 98?

dużą korekcje zapłonu trzeba zrobić?

na 95 mam nomionał 6 st wyprzedzenia.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Edition-Man
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 11:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Edition-Man » pn lip 06, 2009 22:18

Tak jak inni juz powiedzieli, na KR trzeba 98 Oktanuw a na PL 95, takze tankuj 98 Oktanuw i nie oszczedzaj na paliwie pare groszy na KR bo nie ma sensu.

Nie wiem jakie paliwo w Polsce jest na stacjach benzynowych ale tutaj w niemczech tankuje tylko na Aral albo Shell, inne stacje benzynowy w niemczeh maja troche gorsze paliwo i to potem w czasie jazdy zawsze troche odczuwalem jak gdzies indziej tankowalem i na to mi jest silnik za szkoda zeby pare groszy zaoszczedzic.



Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » pn lip 06, 2009 22:42

u mnie w kr jak zalewam 95 to mam stukowe,na 98 git jest,zapłon ustawiony ok



Awatar użytkownika
mustang877
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 776
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:59
Lokalizacja: BIELSK PODLASKI
Kontakt:

Post autor: mustang877 » wt lip 07, 2009 23:31

ja do swego 9A leje głównie 95pb i nie mam stukowego lecz od czasu do czasu zaleje 98 ale nie odczuwam najmniejszej rożnicy w osiągach.



Awatar użytkownika
lukaszx255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt lip 07, 2009 15:15
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: lukaszx255 » śr lip 08, 2009 12:43

ogólnie powiem krótko i na temat jak chcesz lać 98 to tylko na schellu a obojętnie gdzie zalejesz 98 czy 95 to paliwo z Ukrainy !!!



goly0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pn paź 29, 2007 22:58
Lokalizacja: lutcza RSR

Post autor: goly0 » czw lip 09, 2009 17:54

lukaszx255 pisze:tylko na schellu a obojętnie gdzie zalejesz 98 czy 95 to paliwo z Ukrainy !!!
a skad masz takie informacje?


wykonam dystanse do twojego auta i stożki do felg

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » śr lip 15, 2009 19:08

panowie jedynie co moge dodac od siebie to na kazdej stacji macie to samo paliwo. dalej jego jakosc tylko zalezy od tego jak je rozrabiaja juz bezposrednio na stacjach. jedynym paliwem ktore wozi sie na zamowienie (zapewne nie z plocka) jest shell v power. wiem bo pracuje w naftobazach :) pozdrawiam



vik316
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: śr maja 14, 2008 00:33
Lokalizacja: Oslo/GD
Kontakt:

Post autor: vik316 » wt lip 21, 2009 19:49

oryginalnie w kr/pl na klapce wlewu paliwa&nawet na desce była wlepka "premium unleaded fuel only" w 3 językach hehe, ja taka mam jeszcze :bajer: Pozatym do lepszego paliwa np 100okt trzeba mieć ust zapłon odpowiednio, wtedy różnica jest. Jak ktoś nie wieży to niech zmierzy takie 2 setupy np. na driftboxie


1995 mk3 cabrio - nowy projekt
1998 Ibiza 6k gt tdi afn na bonusie - for sale
2001 Forester sf ej20 -daily

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn wrz 07, 2009 09:22

przez pomyłke zalałem 95Vpower na shellu, mowie przez przypadek bo myslalem, ze to zwykle 95 :) moje spostrzezenia ?
na ssaniu obroty mam o przynajmniej 200 za wysokie :) 1200-1300
pozniej na jałowym mam 1000, ( mam przyspieszony zapłon do gazu wiec to moze to :) )

powiedzcie mi czym sie rozni VP 95 od zwyklej 95 ?
zauwazylem, ze silnik pracuje równiej , szybciej reaguje na gaz, taki zwawszy jest :) no , ale moze to przez to ze LPG mi sie skonczyło i smigalem na PB jakis czas :)
sprobuje wlac teraz zwykle 95 ( juz nie bede sie rozglądał za laskami na stacji :) )


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » śr wrz 09, 2009 18:09

Ja roznice widze tylko pomiedzy [95,98,VP95] a VP99Racing.Paliwo VP99R jest sprowadzane z zza granicy pachnie inaczej niz tamte i silnik lepiej na nim pracuje no i nie mam stukowego na nim. :bigok:

ps ale zamotałem :)


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/d9acee05471a6c296a0c6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr wrz 09, 2009 18:29

powiem szczerze ze sam zapach tej 95 VP juz jest inny , pamietam jak auto kupilem to tak wlasnie pachnial :) albo mnei sie wydaje , albo tak jest :) co do pracy to sie uspokoił, juz na ssaniu ma 1100-1200 , pozniej spada do 950 i NIE FALUJA OBROTY jak to bywa w RPku :) wprawdzie smigam na LPG , ale jak przełacze na PB to w porownaniu z np Paliwem z Orlena, z innych stacji to powiedzialbym ze jest lepiej .:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » śr wrz 09, 2009 19:10

guti, kiedys jezdzilem po towar mk2 przez cala polske.zawsze tankowalem w poznaniu na shelu zwykla 95 zamiast na orlecie.zawsze!!! autko mialo wieksza predkosc max.gdyz zaraz za poznaniem wpadalem na autostrade i sprawdzenie osiagów.na orlenowskim paliwie szedl max 175 a na shelowym pod 190 dochodzil nawet.sprawdzalem to dziesiatki razy i zawsze shel górą.wiec pomijajac ilosc oktanow naprawde markowe paliwo juz zrobi swoje.o ile wiem shel bierze z niemiec paliwo nie od ruskich jak orlen
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 19:11 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr wrz 09, 2009 19:16

cos w tym musi byc !
teraz mi sie przypomniało, jak kumpel wrocił z niemiec na niemieckiej benzynie , to tak samo smierdziało z rury.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » czw wrz 10, 2009 21:10

hehe nawet nie wiecie jak sie mylicie w tym momencie shell ma to samo paliwo co ORLEN tylko V power jest sciagany na zamowienie pare postow wyzej napisalem jak to wyglada wiem bo pracuje w naftobazach pozdro :kac: p.s wyglada na to ze orlen to wieksza banda oszustow i bardziej rozrabiaja zupe



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości