95 czy 98 pb do 16v co tankowac??

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr kwie 30, 2008 22:13

kłocicie sie o 3oktany gdzie na polskich stacjach jakość tego paliwa jest ponizej normy :helm: Do KR jak książka pisze jest przewidziane przez konstruktorów 98 ...10gr drożej na litrze więc niewiem czemu mu nielać tego 98? Druga sprawa że na lepszym paliwie też pojedzie :bigok:


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » czw maja 01, 2008 09:38

Tu sie zgodze, jakosc tego 98 na wiekszosci polskich stacji jest naganna, paliwa te lezakuja bardzo bardzo dlugo, lepiej jest kiedy zaczyna sie sezon motocyklowy gdzie chlopaki przewaznie tankuja 98, wtedy dopiero zaczyna sie zbyt na nie... Tak jak juz pisalem, w testach na wiekszosci stacjach paliwo to jest slabej jakosci...



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » pt maja 02, 2008 21:40

GTH pisze:Tu sie zgodze, jakosc tego 98 na wiekszosci polskich stacji jest naganna, paliwa te lezakuja bardzo bardzo dlugo, lepiej jest kiedy zaczyna sie sezon motocyklowy gdzie chlopaki przewaznie tankuja 98, wtedy dopiero zaczyna sie zbyt na nie... Tak jak juz pisalem, w testach na wiekszosci stacjach paliwo to jest slabej jakosci...
kolego akurat Ci powiem że sie mylisz bo co do jakoci paliw mam sporą wiedzę i wygląda to tak że oczywiście trafiaja sie oszuści i mieszają paliwo z czymś innym ale zazwyczaj w 98 ilość oktanów jest zachowana!!!! zdarza sie że paliwo ma różne zwiazki inne które nie powinny być ale to juz inny problem bo te ilości są naprawde niewielkie (a tutaj winny jest np transport)


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

Post autor: maxgt » pt maja 02, 2008 22:07

98 nic innego,wiadomo ze na 95 pojedzie,ale tak jak pisał nezzo, zalej i pojedz ustawić zapłon



Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » pt maja 02, 2008 22:17

Nie bede sie klucil skoro uwazasz inaczej :) Mialem okazje widziec testy z kilku roznych stacji i spora czesc nie wypadla jakos bardzo zadowalajaca, co prawda bylo to dosc dawno temu i pozostaje wierzyc ze jakosc sie poprawila ;)



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » pt maja 02, 2008 22:32

GTH pisze:Nie bede sie klucil skoro uwazasz inaczej Mialem okazje widziec testy z kilku roznych stacji i spora czesc nie wypadla jakos bardzo zadowalajaca, co prawda bylo to dosc dawno temu i pozostaje wierzyc ze jakosc sie poprawila
dokładnie dawniej tak było a nawet znacznie gorzej niż to sobie każdy wyobraża..
ale jest takie stanowisko jak moje i właśnie to sie sprawdza :bigok:


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » sob maja 03, 2008 09:55

No to dobrze ze w koncu ktos sie tym zajmuje na biezaco, przynajmniej tak staram sie wierzyc :chytry:



Burza Jr

Post autor: Burza Jr » ndz maja 04, 2008 20:38

Zalej mu poprostu dobrego 95 np na Shellu bo według mnie na shellu 95 = 98 na innej stacji chyba najmniej chrzczą paliwo na tych stacjach



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz maja 04, 2008 20:56

lej paliwo takie jakie fabryka przewidzila na nie o zwiekszonej liczbie oktanowej
paliwo o zwiekszonej liczbie oktanowej po to jest lane do samochodow wyscigowych po to zeby przesunac spalanie stukowe
w normalnym silniku takie paliwo nic nie da, moze nawet pogorszyc osiagi silnika



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » ndz maja 04, 2008 23:03

Burza Jr, Kr ma mieć lane własnie 98 a nie 95 które niby ma mieć 98 widziałeś żeby ktoś kiedyś dał ci wiecej na stacji???? :chytry:
to pewnie na tejże stacji 98 będzie miało ponad 100 oktanów :grin:


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw maja 22, 2008 12:13

moze nie na temat ale...moj sasiad pracowal na orlenie w 'dyrekcji' oczywiscie wylecial za wałki.chrzczą paliwo nawet na orlenie.jak z nim gadalem to chyba tylko shell jest ok.i powiem ze kiedys jezdzilem po towar moim mk2 rp do lodzi warszawy (2-3 razy w miesiacu) autostradą A2.tankowalem na wiekszosci markowych stacji w poznaniu.i tylko z shella bylem zadowolony.autko niemialo lepszego przyspieszenia ale prawie za kazdym razem sprawdzalem ile poleci na maxa na autostradzie.i tylko na shellu udalo mi sie przekroczyc 180km/h.i wrocic do domu bez dotankowywania po drodze.i shell jako jedyny bierze paliwo z niemiec a nie od "ruskich".(choc i tak z tamtat pewnie pochodzi)wiec pewnie paliwo 98 ze stacji xxxx na tyle oktanow co 95 na shellu.i konia z rzedem ze juz niechrzcza paliwa.zapraszam do tankowania w miejscowosci MOSTKI,TORZYM w lubuskim.tylko wezcie hol ze sobą.



Awatar użytkownika
kołodziej
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 570
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 21:55
Lokalizacja: tak smierdzi(pomorze)
Kontakt:

Post autor: kołodziej » pt maja 23, 2008 10:11

dzieki kolego za info:) ja tankuje ciegle na bp ..zalozylem ten temat bo nie wiedzialem czy lac 98 czy 98 ciagle lalem 98 ale czasmi zmusze mnie sytuacja ze musze zalac 95 (tam gdzie miekszam tylko jest jedna stacja paliw z 95) ale nie widze roznicy w jezdze no chyba ze zaleje na shellu to mala roznica jest:)


MOJA ŚLIWKA;)Fire&Ice http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=302792

tramall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 14, 2005 14:10
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: tramall » sob maja 24, 2008 02:08

Przerabiałem temat w moim byłym ABF , i to zależy od stacji . czasem 98 jest gorsza od 95 z "lepszej" stacji. Zależy jak "chrzczona". Osobiście nie czułem różnicy. Mimo wszystko jak Ci autko miłe to lej 98



Awatar użytkownika
artur14/
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 07:20
Lokalizacja: EKU
Kontakt:

Post autor: artur14/ » sob maja 24, 2008 11:24

ja do PLa leje 98 i jest ok , według mnie najlepsze paliwo jest na BP u mnie na shelu pracuje mój znajomy i sam mi odradził żeby u nich tankować , a paliwo biorą z płocka a nie z niemiec


VWOLF

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości