9A@digifant I - problem ze spalaniem

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

9A@digifant I - problem ze spalaniem

Post autor: qbejs » wt mar 18, 2008 23:04

Siema !

Mianowicie kilka dni temu zaczęło mi zalewać samochód, z wydechu waliło czarnym dymem jak z diesla a na mierniku pokazywało 1.5V. Okazało się że zgubiła się jedna masa jednak i po jej wymianie było to samo, dopiero wymiana lambdy pomogła. Zatem wymieniłem lambdę, zrobiłem porządny reset ECU i mimo to spalanie na trasie przy prędkościach 70-80kmph to 8.8l/100km. Wcześniej było około 1.5l mniej, cóż się mogło stać ? Wskazania na lambdzie to uśredniając 0.4-0.5V. Jeżdżę na mapach od PG jednak na nich wcześniej nie było takiej tragedii.
Ostatnio zmieniony wt mar 18, 2008 23:06 przez qbejs, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » śr mar 19, 2008 00:33

cos malo ta sonda pokazuje, co to za sonde zalozyles?


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr mar 19, 2008 11:36

A mierzyles napięcie lambdy na biegu jalowym czy podczas jazdy ? Bo na jalowym moze ster jest w stanie zrobic korekte a pod obciążeniem juz nie. Jezeli auto kopci na czarno a Ty masz na lambdzie 0,4-0,5 to znaczy ze sonda zle pokazuje.

Odepnij niebieski czujnik temperatury i sprawdz skład spalin analizatorem. Jesli będzie za bogato to albo copot sie pochrzanil, albo masz problem z podcisnieniami
(bo uszkodzenie regulatora cisnienia paliwa i dobór niewłasciwych wtrysków wykluczam)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: qbejs » śr mar 19, 2008 11:45

Bosch LS04, co do wskazań to po wkręceniu i trzymaniu a obrotach lambda na początku faluje od 0.3-0.8V aż wkońcu wskazania mniej więcej wahają się w przedziale 0.4-0.5V, grzałka działa...

[ Dodano: 19 Mar 2008 10:55 ]
bugalon pisze:A mierzyles napięcie lambdy na biegu jalowym czy podczas jazdy ? Bo na jalowym moze ster jest w stanie zrobic korekte a pod obciążeniem juz nie. Jezeli auto kopci na czarno a Ty masz na lambdzie 0,4-0,5 to znaczy ze sonda zle pokazuje.

Odepnij niebieski czujnik temperatury i sprawdz skład spalin analizatorem. Jesli będzie za bogato to albo copot sie pochrzanil, albo masz problem z podcisnieniami
(bo uszkodzenie regulatora cisnienia paliwa i dobór niewłasciwych wtrysków wykluczam)
Lambdę mierzyłem na wolnych to fakt, ale po naprawie jednej z mas oraz wymianie lambdy już mi nie kopci na czarno ani nie zalewa go w sposób odczuwalny dla użytkownika ( nie szarpie, zamula itd ), wtryski mam od audi RS2 ale założyłem teraz serie od PG, regulator paliwa także od PG. Jak dam radę to skoczę dziś do znajomka na pomiar AFR...Dziś też wyklucze paliwo bo robie trasę 140km i zatankuje na innej stacji.
Ostatnio zmieniony śr mar 19, 2008 11:57 przez qbejs, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości