Regulator ciśnienia paliwa k-jetronic
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
Cosar 33GT
Regulator ciśnienia paliwa k-jetronic
Czy jest jakaś konkretna różnica miedzy regulatorem ciśnienia z wyjściem na podciśnienie i z takim bez wyjścia? Czy te bez wyjścia tez były stosowane w 16V czy tylko 8v?
-
bugalon
- V.I.P.

- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Eeee nie zrozumialem pytania. O jakie regulatory pytasz ? Do wtrysków mechanicznych czy elektronicznych ?
(juz widze doczytalem dopiero temat [hehe])
K-jetronic ma regulator bez podcisnienia ale za to jest połączony z zespolem membran z bimetalem (on w sumie robi za wzbogacacz dawki paliwa zamiast czujnika temperatury jak w innych wtryskach). Ke-jetronic tego nie ma, bo tam dawke regulujemy elektrozaworem w rozdzielaczu i zupelnie inna jest konstrukcja regulatora wtedy (taki zestaw rurek jest przy rozdzielaczach z PL i 9A).
Podcisnienia w k-jecie są głównie prowadzone do ECU (zeby korekte zaplonu zrobic wlasciwie na podstwie podcisnienia w dolocie) i dodatkowo do zaworow hamujących (chodzi o wlasciwe ustawienie przeplywu powietrza przy gwaltownym zamknieciu przepustnicy). Pozostaje poza tym jeszcze tylko filterek do oparow benzyny i więcej podcisnien nie ma.
Mam nadzieje ze Ci nie namieszalem w glowie, bo mam wrazenie ze to moje wytlumaczenie jest jakies takie malo czytelne (ale nie potrafilem lepiej na chwile obecna)
(juz widze doczytalem dopiero temat [hehe])
K-jetronic ma regulator bez podcisnienia ale za to jest połączony z zespolem membran z bimetalem (on w sumie robi za wzbogacacz dawki paliwa zamiast czujnika temperatury jak w innych wtryskach). Ke-jetronic tego nie ma, bo tam dawke regulujemy elektrozaworem w rozdzielaczu i zupelnie inna jest konstrukcja regulatora wtedy (taki zestaw rurek jest przy rozdzielaczach z PL i 9A).
Podcisnienia w k-jecie są głównie prowadzone do ECU (zeby korekte zaplonu zrobic wlasciwie na podstwie podcisnienia w dolocie) i dodatkowo do zaworow hamujących (chodzi o wlasciwe ustawienie przeplywu powietrza przy gwaltownym zamknieciu przepustnicy). Pozostaje poza tym jeszcze tylko filterek do oparow benzyny i więcej podcisnien nie ma.
Mam nadzieje ze Ci nie namieszalem w glowie, bo mam wrazenie ze to moje wytlumaczenie jest jakies takie malo czytelne (ale nie potrafilem lepiej na chwile obecna)
Ostatnio zmieniony ndz lut 10, 2008 15:51 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
bugalon, byly regulatory z podcisnieniem zeby zniwelowac dola na starcie z minimum..
co do pytania..sa zamienne bez wiekszych szkod po za minimalnym lagiem w 16v przy wyjsciu z 900 na full load:)
co do pytania..sa zamienne bez wiekszych szkod po za minimalnym lagiem w 16v przy wyjsciu z 900 na full load:)
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
bugalon
- V.I.P.

- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Ale w k-jecie tez byly ? Przez moje lapy przeszlo juz kilkanascie (jak nie kilkadziesiat) KRek i innych wynalazkow ze scirocco. Ani jednego regulatora z podcisnieniem tam nie widzialem. Tak jak napisalem wczesniej, jedyne podcisnienia jakie widzialem to tylko do tych zaworkow. Moze to jakies francuskie wersje czy co ?
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
tylko w kajecie
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
Cosar 33GT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości