Regulator ciśnienia paliwa k-jetronic
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Regulator ciśnienia paliwa k-jetronic
Czy jest jakaś konkretna różnica miedzy regulatorem ciśnienia z wyjściem na podciśnienie i z takim bez wyjścia? Czy te bez wyjścia tez były stosowane w 16V czy tylko 8v?
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Eeee nie zrozumialem pytania. O jakie regulatory pytasz ? Do wtrysków mechanicznych czy elektronicznych ?
(juz widze doczytalem dopiero temat [hehe])
K-jetronic ma regulator bez podcisnienia ale za to jest połączony z zespolem membran z bimetalem (on w sumie robi za wzbogacacz dawki paliwa zamiast czujnika temperatury jak w innych wtryskach). Ke-jetronic tego nie ma, bo tam dawke regulujemy elektrozaworem w rozdzielaczu i zupelnie inna jest konstrukcja regulatora wtedy (taki zestaw rurek jest przy rozdzielaczach z PL i 9A).
Podcisnienia w k-jecie są głównie prowadzone do ECU (zeby korekte zaplonu zrobic wlasciwie na podstwie podcisnienia w dolocie) i dodatkowo do zaworow hamujących (chodzi o wlasciwe ustawienie przeplywu powietrza przy gwaltownym zamknieciu przepustnicy). Pozostaje poza tym jeszcze tylko filterek do oparow benzyny i więcej podcisnien nie ma.
Mam nadzieje ze Ci nie namieszalem w glowie, bo mam wrazenie ze to moje wytlumaczenie jest jakies takie malo czytelne (ale nie potrafilem lepiej na chwile obecna)
(juz widze doczytalem dopiero temat [hehe])
K-jetronic ma regulator bez podcisnienia ale za to jest połączony z zespolem membran z bimetalem (on w sumie robi za wzbogacacz dawki paliwa zamiast czujnika temperatury jak w innych wtryskach). Ke-jetronic tego nie ma, bo tam dawke regulujemy elektrozaworem w rozdzielaczu i zupelnie inna jest konstrukcja regulatora wtedy (taki zestaw rurek jest przy rozdzielaczach z PL i 9A).
Podcisnienia w k-jecie są głównie prowadzone do ECU (zeby korekte zaplonu zrobic wlasciwie na podstwie podcisnienia w dolocie) i dodatkowo do zaworow hamujących (chodzi o wlasciwe ustawienie przeplywu powietrza przy gwaltownym zamknieciu przepustnicy). Pozostaje poza tym jeszcze tylko filterek do oparow benzyny i więcej podcisnien nie ma.
Mam nadzieje ze Ci nie namieszalem w glowie, bo mam wrazenie ze to moje wytlumaczenie jest jakies takie malo czytelne (ale nie potrafilem lepiej na chwile obecna)
Ostatnio zmieniony ndz lut 10, 2008 15:51 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
bugalon, byly regulatory z podcisnieniem zeby zniwelowac dola na starcie z minimum..
co do pytania..sa zamienne bez wiekszych szkod po za minimalnym lagiem w 16v przy wyjsciu z 900 na full load:)
co do pytania..sa zamienne bez wiekszych szkod po za minimalnym lagiem w 16v przy wyjsciu z 900 na full load:)
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Ale w k-jecie tez byly ? Przez moje lapy przeszlo juz kilkanascie (jak nie kilkadziesiat) KRek i innych wynalazkow ze scirocco. Ani jednego regulatora z podcisnieniem tam nie widzialem. Tak jak napisalem wczesniej, jedyne podcisnienia jakie widzialem to tylko do tych zaworkow. Moze to jakies francuskie wersje czy co ?
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
tylko w kajecie
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości