Zaraz zaraz, tłoki od 9A bardziej doprężają silnik niż tłoki z KR/PL, no chyba ze jest cos o czym nie wiem. Stopień spręzania KRki to 10:1 9A to 10,8:1. Komora w głowicy w każdym silniku jest prawie taka sama wiec jak dla mnie różnica tkwi tylko w tłoku. Zobaczcie na samą budowę tłoka. KR ma wyfrezowany pasek na zawory na całej długości a 9A ma tylko podebrania na same grzybki zaworów. W gre wchodzi jeszcze uszczelka pod glowicę ale ona ma raczej taką samą grubość (jak sie mylę to mnie poprawcie)olozwirski pisze:Tak jak piszesz toffictoffic pisze:chyba odwrotniebugalon pisze:(wieksza komprecha jeszcze od tych z 1,8)
składanie silnika
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2008 09:20 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Roznica jest w tlokach, tlok z KR/PL jest wyzszy od 9A o 3.2mm liczac od srodka swoznia. Do NA lepsze by byly tloki PL/KR + glowica 9A + blok/wal/korby autora tematu.Zaraz zaraz, tłoki od 9A bardziej doprężają silnik niż tłoki z KR/PL, no chyba ze jest cos o czym nie wiem. Stopień spręzania KRki to 10:1 9A to 10,8:1. Komora w głowicy w każdym silniku jest prawie taka sama wiec jak dla mnie różnica tkwi tylko w tłoku. Zobaczcie na samą budowę tłoka. KR ma wyfrezowany pasek na zawory na całej długości a 9A ma tylko podebrania na same grzybki zaworów. W gre wchodzi jeszcze uszczelka pod glowicę ale ona ma raczej taką samą grubość (jak sie mylę to mnie poprawcie)
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Racja, nie uwzględniłem wykorbienia a to tez jest wazne (oczywiscie wysokosc tloka rowniez). Czy wynika z tego ze tloki z KR/PL zamontowane do 9A wystawały by poza wysokośc bloku (bo korbowód jest przeciez taki sam)?
Idąc w drugą stronę, jesli rozwiercę KRkę na średnicę tłoka z 9A to po zastosowaniu tłoków z 9A moge silnik zaturbic bo uzyskam spore odprężenie (3,2 mm to bardzo dużo)?
Idąc w drugą stronę, jesli rozwiercę KRkę na średnicę tłoka z 9A to po zastosowaniu tłoków z 9A moge silnik zaturbic bo uzyskam spore odprężenie (3,2 mm to bardzo dużo)?
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
a ja ostatnio nialem cos takeigo na warsztaciebugalon pisze:Racja, nie uwzględniłem wykorbienia a to tez jest wazne (oczywiscie wysokosc tloka rowniez). Czy wynika z tego ze tloki z KR/PL zamontowane do 9A wystawały by poza wysokośc bloku (bo korbowód jest przeciez taki sam)?
Idąc w drugą stronę, jesli rozwiercę KRkę na średnicę tłoka z 9A to po zastosowaniu tłoków z 9A moge silnik zaturbic bo uzyskam spore odprężenie (3,2 mm to bardzo dużo)?
KR rozwiercony + dopręzające tłoki
www.vrservice.pl
W sobote jak będe miał cyfre to porobie odpowiednie fotki, poskładam tłoki KR i 9A to wału z KR i KR 9A do wału 9A, oczywiście wszystko w GMPbugalon pisze:Racja, nie uwzględniłem wykorbienia a to tez jest wazne (oczywiscie wysokosc tloka rowniez). Czy wynika z tego ze tloki z KR/PL zamontowane do 9A wystawały by poza wysokośc bloku (bo korbowód jest przeciez taki sam)?
Idąc w drugą stronę, jesli rozwiercę KRkę na średnicę tłoka z 9A to po zastosowaniu tłoków z 9A moge silnik zaturbic bo uzyskam spore odprężenie (3,2 mm to bardzo dużo)?
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Za duzo, przy tloku 82.5mm daje to extra 17 cm3 komory spalania i stopien sprezania w okolicy 7:1. Zawsze mozna podciac blok lub splanowac glowice... Tak prywatnie to mysle ze do 1bar powinny wytrzymac jak temperatura spalin nie bedzie za wysoka.bugalon pisze:Idąc w drugą stronę, jesli rozwiercę KRkę na średnicę tłoka z 9A to po zastosowaniu tłoków z 9A moge silnik zaturbic bo uzyskam spore odprężenie (3,2 mm to bardzo dużo)?
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
No wiec zrobilem kilka obliczeń z ciekawości. Różnica wykorbienia między 9A a KR to dokladnie 6,4 mm. Jeśli podzielimy ją na dwa (bo większe wykorbienie daje nam polowe ruchu na dole a drugą połowę u góry ruchu tłoka) to logiczne jest ze tłok z 9A musi być niższy o połowę wysokości wykorbienia czyli tak jak Olo napisał o 3,2mm.
Co ciekawe jeśli liczymy pojemność komory spalania wychodzi nam, ze w silniku 9A wynosi ona dokładnie 45,92 cm3 zas w KR 44,52 cm3. No i tu ciekawostka, skąd się bierze różnica w wielkości komory ? Ze zdjęc wynikało by, że tłok 9A w połączeniu z komorą głowicy powinien dać mniejszą komorę (mniejsze podebranie)niz w KR a jest dokładnie na odwrót. Wniosek tego taki, ze musi być również różnica w głowicach i to dość znaczna (prawie 1,5 cm3) !!
Licząc dalej wychodzi mi (dla zastosowania głowicy 9A), że stopień sprężania jaki uzyskamy po rozwierceniu KRa na 82,5 i włożeniu tłoków z 9A to dokladnie 7,46:1 (bo pojemność silnika zwiększa się nam do 1847 cm3 a komora do 62,9 cm3).
Idąc dalej i skracając wysokość bloku silnika o 1 mm poprzez zwyczajne planowanie zmniejszamy komore odpowiednio do 57,6 cm3. Wówczas uzyskujemy stopien sprężania na poziomie 8,01:1 i mamy idealnie przygotowany zestawik 16V do zaturbienia z użyciem tylko i wyłącznie seryjnych gratów bez stosowania grubszych uszczelek pod glowice i innych tego typu rozwiązań stanowiących dla mnie półśrodki. Pytanie teraz ile taki silnik wytrzyma Kto sie pokusi o zmontowanie takiego zestawu ?
Co ciekawe jeśli liczymy pojemność komory spalania wychodzi nam, ze w silniku 9A wynosi ona dokładnie 45,92 cm3 zas w KR 44,52 cm3. No i tu ciekawostka, skąd się bierze różnica w wielkości komory ? Ze zdjęc wynikało by, że tłok 9A w połączeniu z komorą głowicy powinien dać mniejszą komorę (mniejsze podebranie)niz w KR a jest dokładnie na odwrót. Wniosek tego taki, ze musi być również różnica w głowicach i to dość znaczna (prawie 1,5 cm3) !!
Licząc dalej wychodzi mi (dla zastosowania głowicy 9A), że stopień sprężania jaki uzyskamy po rozwierceniu KRa na 82,5 i włożeniu tłoków z 9A to dokladnie 7,46:1 (bo pojemność silnika zwiększa się nam do 1847 cm3 a komora do 62,9 cm3).
Idąc dalej i skracając wysokość bloku silnika o 1 mm poprzez zwyczajne planowanie zmniejszamy komore odpowiednio do 57,6 cm3. Wówczas uzyskujemy stopien sprężania na poziomie 8,01:1 i mamy idealnie przygotowany zestawik 16V do zaturbienia z użyciem tylko i wyłącznie seryjnych gratów bez stosowania grubszych uszczelek pod glowice i innych tego typu rozwiązań stanowiących dla mnie półśrodki. Pytanie teraz ile taki silnik wytrzyma Kto sie pokusi o zmontowanie takiego zestawu ?
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości