składanie silnika

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Bomb_A
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 22:40
Lokalizacja: Kozienice

składanie silnika

Post autor: Bomb_A » ndz lut 03, 2008 12:09

więc mam głowicę od 9A i dwa doły jeden GX drugi RP i nie wiem który lepiej dac, są mniej więcej w tym samym stanie. A nie wiem dokładnie czym się różnią.
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 23:29 przez Bomb_A, łącznie zmieniany 1 raz.



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » ndz lut 03, 2008 13:26

a tłoki chcesz dać z 8v czy 16v? :chytry:



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Re: składanie silnika

Post autor: olozwirski » ndz lut 03, 2008 17:15

Bomb_A pisze:więc mam głowicę od 9A i dwa doły jeden GX drugi RP i nie wiem który lepiej dac, są mniej więcej w tym samym stanie. A nie wiem dokładnie czym się różnią.
Niczym sie nie roznia.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz lut 03, 2008 20:34

Chcesz to razem skladac do kupy ? Cienko to widze. Te doly (GX, RP) nie maja natrysku na denko tloka od spodu to po pierwsze. Po drugie tłoki z RP czy GX odprężą Ci silnik tak mocno ze to prawie jechac nie będzie. Po trzecie w jaki sposób chcesz rozwiązać problem odpowietrzenia skrzyni korbowej ? Będziesz jakies dodatkowe nakladki na korek oleju zakladal ? Na pewno dobrze to przemyslales ?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lut 03, 2008 20:42

bugalon pisze:Po trzecie w jaki sposób chcesz rozwiązać problem odpowietrzenia skrzyni korbowej ? Będziesz jakies dodatkowe nakladki na korek oleju zakladal ?
Teoretycznie można wykorzystać zaślepke po mechanicznej pompce tylko krzywke by zebrac bo olej szybko w odme pójdzie :helm:



Awatar użytkownika
Bomb_A
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 22:40
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Bomb_A » ndz lut 03, 2008 22:40

sęk w tym, że kupiłem taki silnik gora 9A dół GX i to jezdzilo... seryjnie GX miał chłodnicę oleju i ścięte tłoki z jednej strony ?

Wybaczcie za błąd ten blok to RD a nie GX... więc teraz może jakies opinie na ten temat?
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 23:29 przez Bomb_A, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn lut 04, 2008 10:54

16V ma scięte tłoki z jednej strony (pod kątem). Tłok od góry jest płaski i posiada tylko to nacięcie. Tłok z silnika RD jest podebrany w srodku (nie jest płaski) i dodatkowo nie ma nacięć. Powoduje to ze jest za niska kompresja i mozliwa kolizja zaworow z tlokami.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Bomb_A
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 22:40
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Bomb_A » pn lut 04, 2008 22:29

czyli to są tłoki z 16V ?
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt lut 05, 2008 00:15

nic nie widac na focie

ale to sa z 16v 9A

Obrazek


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Bomb_A
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 22:40
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Bomb_A » wt lut 05, 2008 00:34

dobrze to są z 9A a te moje? trochę mała głębia strości ale większej nie wyciągne bo zdjęcie robione lustrzanką.
Obrazek



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lut 05, 2008 01:30

tak, to co masz na focie to sa tloki z 1.8 16v, te co borys dal sa z 2.0 (wieksza komprecha jeszcze od tych z 1,8)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lut 05, 2008 18:47

bugalon pisze:(wieksza komprecha jeszcze od tych z 1,8)
chyba odwrotnie



Awatar użytkownika
Bomb_A
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 22:40
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Bomb_A » wt lut 05, 2008 20:35

więc kto ma racje ? :roll:
bo nie wiem czy zdejmowac coś więcej materiału z głowicy czy nie...? bo już kończę porting i oddaje głowicę do zakładu
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 21:16 przez Bomb_A, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr lut 06, 2008 01:24

toffic pisze:
bugalon pisze:(wieksza komprecha jeszcze od tych z 1,8)
chyba odwrotnie
Tak jak piszesz toffic



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości