Fizyczna realizacja przesunięcia zapłonu.

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Fizyczna realizacja przesunięcia zapłonu.

Post autor: bugalon » pn lis 26, 2007 10:39

Pytanie jest krótkie:

W jaki sposób jest realizowane odpowiednie wyprzedzenie zapłonu odczytane z mapy w ECU?

Czyli bardziej bezpośrednio w jaki sposób ECU odmierza czas od otrzymania sygnału z czujnika halla do podania sygnału na cewkę.

Rozumiem, że ECU ma jakiś wewnętrzny generator wyznaczający podstawę czasu. Po otrzymaniu sygnału z czujnika halla ECU oczekuje pewną ilość taktów generatora (odczytaną bezposrednio z mapy) i dopiero potem podaje sygnał na cewkę.

Jesli tak jest to jaka jest częstotliwość pracy tego generatora i w jakim celu stosowany jest moduł zapłonu (zewnętrzny przykręcany do ECU lub zintegrowany z cewką w nowszych silnikach, wewnętrzny w sterowniku g60)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Fizyczna realizacja przesunięcia zapłonu.

Post autor: evolution » pn lis 26, 2007 15:18

bugalon pisze:Pytanie jest krótkie:

W jaki sposób jest realizowane odpowiednie wyprzedzenie zapłonu odczytane z mapy w ECU?

Czyli bardziej bezpośrednio w jaki sposób ECU odmierza czas od otrzymania sygnału z czujnika halla do podania sygnału na cewkę.

Rozumiem, że ECU ma jakiś wewnętrzny generator wyznaczający podstawę czasu. Po otrzymaniu sygnału z czujnika halla ECU oczekuje pewną ilość taktów generatora (odczytaną bezposrednio z mapy) i dopiero potem podaje sygnał na cewkę.

Jesli tak jest to jaka jest częstotliwość pracy tego generatora i w jakim celu stosowany jest moduł zapłonu (zewnętrzny przykręcany do ECU lub zintegrowany z cewką w nowszych silnikach, wewnętrzny w sterowniku g60)
czas o ktorym piszesz jest procentowym czasem przejscia przesłony przez czujnik halla w aparacie przeciez to w sofcie widac... moduł odkad go wymyslili ma zadanie zmiane sygnalu niskopradowego na wysoko pradowy


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn lis 26, 2007 17:45

evolution pisze:
czas o ktorym piszesz jest procentowym czasem przejscia przesłony przez czujnik halla w aparacie przeciez to w sofcie widac
Ok, ale pytanie bylo jak ten czas jest odmierzany przez ECU. Generator ? Jesli tak to jaka ma czestotliwość bazową ? Co w przypadku aut z czujnikiem polozenia 1 tloka i czujnikiem polozenia walu ?
... moduł odkad go wymyslili ma zadanie zmiane sygnalu niskopradowego na wysoko pradowy
Dzieki, az wstyd ze o tym nie pomyslalem.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn lis 26, 2007 21:49

kazdy procesor ma swoj zegar taktujacy...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lis 27, 2007 12:17

evolution pisze:kazdy procesor ma swoj zegar taktujacy...
No dobrze, wezmy przyklad prostego sterowniki Digi 2 np ten 022CT. Siedzą w nim dwa procesory:

Intel 8089 i Motorola MC68705S3.

Zgodnie z datasheetem każdego z tych procesorów ich częstotliwości taktowania wynoszą odpowiednio

Intel - 5MHz
Motorola - 2,1 MHz

Jak to sie ma do częstotliwości taktowania zegara całego ECU, która zgodnie z amerykańskimi źródłami wynosi dokladnie 7.372800 MHz ?

Wynika z tego, że częstotliwość pracy procesorów wcale nie jest częstotliwością pracy całego układu, no chyba, że któreś z w/w danych są błędne.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lis 27, 2007 14:27

mozesz miwytlumaczyc po co ci dane ktore nie sa do niczego potrzebne...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lis 27, 2007 14:57

evolution pisze:mozesz miwytlumaczyc po co ci dane ktore nie sa do niczego potrzebne...
Mi są akurat potrzebne do tego co aktualnie buduje. Na pewno nie pytam o to tylko dlatego ze chce cos w sofcie pozmieniac.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lis 27, 2007 17:02

msle ze jak budowac to juz od nowa.. kopie zawsze sa objete pewnymi zalozeniami z oryginalu


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości