Fizyczna realizacja przesunięcia zapłonu.
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Fizyczna realizacja przesunięcia zapłonu.
Pytanie jest krótkie:
W jaki sposób jest realizowane odpowiednie wyprzedzenie zapłonu odczytane z mapy w ECU?
Czyli bardziej bezpośrednio w jaki sposób ECU odmierza czas od otrzymania sygnału z czujnika halla do podania sygnału na cewkę.
Rozumiem, że ECU ma jakiś wewnętrzny generator wyznaczający podstawę czasu. Po otrzymaniu sygnału z czujnika halla ECU oczekuje pewną ilość taktów generatora (odczytaną bezposrednio z mapy) i dopiero potem podaje sygnał na cewkę.
Jesli tak jest to jaka jest częstotliwość pracy tego generatora i w jakim celu stosowany jest moduł zapłonu (zewnętrzny przykręcany do ECU lub zintegrowany z cewką w nowszych silnikach, wewnętrzny w sterowniku g60)
W jaki sposób jest realizowane odpowiednie wyprzedzenie zapłonu odczytane z mapy w ECU?
Czyli bardziej bezpośrednio w jaki sposób ECU odmierza czas od otrzymania sygnału z czujnika halla do podania sygnału na cewkę.
Rozumiem, że ECU ma jakiś wewnętrzny generator wyznaczający podstawę czasu. Po otrzymaniu sygnału z czujnika halla ECU oczekuje pewną ilość taktów generatora (odczytaną bezposrednio z mapy) i dopiero potem podaje sygnał na cewkę.
Jesli tak jest to jaka jest częstotliwość pracy tego generatora i w jakim celu stosowany jest moduł zapłonu (zewnętrzny przykręcany do ECU lub zintegrowany z cewką w nowszych silnikach, wewnętrzny w sterowniku g60)
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Re: Fizyczna realizacja przesunięcia zapłonu.
czas o ktorym piszesz jest procentowym czasem przejscia przesłony przez czujnik halla w aparacie przeciez to w sofcie widac... moduł odkad go wymyslili ma zadanie zmiane sygnalu niskopradowego na wysoko pradowybugalon pisze:Pytanie jest krótkie:
W jaki sposób jest realizowane odpowiednie wyprzedzenie zapłonu odczytane z mapy w ECU?
Czyli bardziej bezpośrednio w jaki sposób ECU odmierza czas od otrzymania sygnału z czujnika halla do podania sygnału na cewkę.
Rozumiem, że ECU ma jakiś wewnętrzny generator wyznaczający podstawę czasu. Po otrzymaniu sygnału z czujnika halla ECU oczekuje pewną ilość taktów generatora (odczytaną bezposrednio z mapy) i dopiero potem podaje sygnał na cewkę.
Jesli tak jest to jaka jest częstotliwość pracy tego generatora i w jakim celu stosowany jest moduł zapłonu (zewnętrzny przykręcany do ECU lub zintegrowany z cewką w nowszych silnikach, wewnętrzny w sterowniku g60)
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Ok, ale pytanie bylo jak ten czas jest odmierzany przez ECU. Generator ? Jesli tak to jaka ma czestotliwość bazową ? Co w przypadku aut z czujnikiem polozenia 1 tloka i czujnikiem polozenia walu ?evolution pisze:
czas o ktorym piszesz jest procentowym czasem przejscia przesłony przez czujnik halla w aparacie przeciez to w sofcie widac
Dzieki, az wstyd ze o tym nie pomyslalem.... moduł odkad go wymyslili ma zadanie zmiane sygnalu niskopradowego na wysoko pradowy
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
kazdy procesor ma swoj zegar taktujacy...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
No dobrze, wezmy przyklad prostego sterowniki Digi 2 np ten 022CT. Siedzą w nim dwa procesory:evolution pisze:kazdy procesor ma swoj zegar taktujacy...
Intel 8089 i Motorola MC68705S3.
Zgodnie z datasheetem każdego z tych procesorów ich częstotliwości taktowania wynoszą odpowiednio
Intel - 5MHz
Motorola - 2,1 MHz
Jak to sie ma do częstotliwości taktowania zegara całego ECU, która zgodnie z amerykańskimi źródłami wynosi dokladnie 7.372800 MHz ?
Wynika z tego, że częstotliwość pracy procesorów wcale nie jest częstotliwością pracy całego układu, no chyba, że któreś z w/w danych są błędne.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
mozesz miwytlumaczyc po co ci dane ktore nie sa do niczego potrzebne...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Mi są akurat potrzebne do tego co aktualnie buduje. Na pewno nie pytam o to tylko dlatego ze chce cos w sofcie pozmieniac.evolution pisze:mozesz miwytlumaczyc po co ci dane ktore nie sa do niczego potrzebne...
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
msle ze jak budowac to juz od nowa.. kopie zawsze sa objete pewnymi zalozeniami z oryginalu
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości