kilka pytań o modach w ABF-ie
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
hehe no to powiem tak :
Tobie sie chcialo policzyc mi nie masz racje ze na przekladce w stalowej uszczelce nie jest 9,3 :1 ale...... :
zrobmy to jeszcze raz poprawnie
1984 :4 = 496 cm2 tyle ma polemnosci kazdy cylinder
ale :
10,5/1 = (496+x)/x ---> stopien sprezania to pojemnosci (cylindra +komory) / pojemnosc komory
496 + x = 10,5x
9,5x = 496
x = 52,21 ---> taka jest komora spalania seryjnego abfa
a teraz jesli przyjmiemy ze seryjna przekladka nie ma ok 1 mm jak napisales tylko 0.8 i zamiast niej wlozymy 2 mm to komora wzrosnie do(pamietajac ze otwor w uszczelce ma nie jak cylinder 82,5 tylko prawie 84mm ) 58,86cm2 zas stopien spezania bedzie 9,43 : 1
Tobie sie chcialo policzyc mi nie masz racje ze na przekladce w stalowej uszczelce nie jest 9,3 :1 ale...... :
zrobmy to jeszcze raz poprawnie
1984 :4 = 496 cm2 tyle ma polemnosci kazdy cylinder
ale :
10,5/1 = (496+x)/x ---> stopien sprezania to pojemnosci (cylindra +komory) / pojemnosc komory
496 + x = 10,5x
9,5x = 496
x = 52,21 ---> taka jest komora spalania seryjnego abfa
a teraz jesli przyjmiemy ze seryjna przekladka nie ma ok 1 mm jak napisales tylko 0.8 i zamiast niej wlozymy 2 mm to komora wzrosnie do(pamietajac ze otwor w uszczelce ma nie jak cylinder 82,5 tylko prawie 84mm ) 58,86cm2 zas stopien spezania bedzie 9,43 : 1
Wojtku napisałem o tej mocy z pewną dozą zapasu, bo nie miałem pomiaru na tamtym setupie. Auto jeździło świetnie i to do samego końca, więc możesz miec racje i mocy mogło mieć nawet w okolicach 250 PS.voj2s pisze:9,3 : 1 to taki umiarkowanie odprezony silnik jak na takie zabawy( caly czas pamietam ze ABF'a nie trzeba odprezac) ... imo 0.7 bara i 230KM szukalbym gdzie sie pasa brakujace konieTOMEKKK pisze:Tłoki są jednak dość słabe. Mnie się je udało zniszczyć przy około 230 PS i strzale 50 z nitro.
Podejrzewam, ze najpierw zniszczyłem pierścienie co spowodowało urwanie się półki na pierwszym cylindrze.
Nie ukrywam, że jeżdżę dość rozsądnie i dbam o silnik ale zdarzyło mi się na jednym streecie zmieniac bieg przy otwartej przepustnicy i wtrysku podtlenku.
Nie zgodzę się więc z tezą, ze można dmuchać 1,2 bara przy seryjnym dole.
PS. silnik mam odprężony uszczelką na około 9,3: 1 a moje doładowanie to koło 0,7 bara...
Przy rozbiórce i pomiarach okazało się, że korby i wał są natomiast w świetnym stanie.
Rozebrałem silnik, bo wkurzało mnie, że dymił z odmy a nie z powodu, że "nie jeździ".
Po rozbiórce okazało się, że jest uszkodzony jeden tłok, wszystkie pierścienie, panewki i głowica też nie była w idealnym stanie.
Problem w tym, ze dołożyłem doładowanie przy przebiegu około 100 000 km i nigdy wcześniej silnik nie był rozbierany. Nawet przez kilka dni jeździłem na stuku, potem był upgrade (odprężenie, wyższe doladowanie, wtryski, IC) i tak jeździł aż do niedawna.
Reasumując - ABF to świetny silnik, ale ja jednak zakuwam (wymieniam tylko tłoki - CR 8.0: 1) bo mam zamiar wykrzesać z niego jeszcze trochę.
PS. Piszecie o grubościach uszczelek, ale trzeba pamiętać, że aby byc super dokładnym w tych wyliczeniach, należy wziąć pod uwagę pewien stopień "ściśnięcia" uszczelki, co może nieco wypaczyć obliczenia. No chyba, ze przy metalowych to zjawisko nie występuje...tego nie wiem.
Ostatnio zmieniony pt lis 30, 2007 20:14 przez TOMEKKK, łącznie zmieniany 1 raz.
Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
no moj blad w obliczeniach przyznaje sie bez biciavoj2s pisze:hehe no to powiem tak :
Tobie sie chcialo policzyc mi nie masz racje ze na przekladce w stalowej uszczelce nie jest 9,3 :1 ale...... :
zrobmy to jeszcze raz poprawnie
1984 :4 = 496 cm2 tyle ma polemnosci kazdy cylinder
ale :
10,5/1 = (496+x)/x ---> stopien sprezania to pojemnosci (cylindra +komory) / pojemnosc komory
496 + x = 10,5x
9,5x = 496
x = 52,21 ---> taka jest komora spalania seryjnego abfa
a teraz jesli przyjmiemy ze seryjna przekladka nie ma ok 1 mm jak napisales tylko 0.8 i zamiast niej wlozymy 2 mm to komora wzrosnie do(pamietajac ze otwor w uszczelce ma nie jak cylinder 82,5 tylko prawie 84mm ) 58,86cm2 zas stopien spezania bedzie 9,43 : 1
przekladke i uszczelke jednak zmierzylem victora reinza i wychodzi ze blaszki maja po 0,15mm a sama przekladka 0.95mm wiec to 0.8 jest naciagane...
a teraz poprawione obliczenia...
dla 2mm
(496+52.21+10.68) / (52.21 + 10.68) =558,89/62.89 =8.88
dla 1mm
(496+52.21+5.34) /(52.21 +5.34) = 553.55/57.55 = 9.61
dla 1.2(przekladka seria 0.8mm)
(496 + 52.21 +6.41) / (52.21 + 6.41)= 554.62/58.62 = 9.46
tak czy inaczej 9.3 to to nie jest co najwyzej 9.4 zakladajac ze glowica grama nie liznieta i uszczelka ma wkladke 0.8 mm
a propo splynietego silnika moze masz jakas sugestie?? bo w takich parametrach splynac nie powinien..
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
sredni afr byl 10,5-11 a to znaczy ze na 3 cyl mogl byc 9,5 a na jadnym 14 wartosci podaje dla pokazania co moglo sie dzial na roznych cylindrach przyczyna ...wtryskiwacz ktorys niesprawny ?? a jesli stalo sie to na 4 cylindrze to prawie pewne ze tak by sie skonczylo bo pozatym kwestia zaplonu wchodzi w gre i ustawienie walkow ...zapewne wiesz ze mozna wystroic silnik na afr 11 i miec bardzo wysokie egt ... dosc duze wspolotwarcie w wydechu sonda bedzie miedzyla afr ale w spalinach bedzie dosc duzo niespalonej mieszanki "przedmuchiwanej" przez cyl a w czasie spalania temp w cyl bedzie bardzo wysoka .... ot taki przyklad podalem mozliwej sytuacji
wlasnie dlatego profi rozwiazanie to egt na kazdy cylinder
wlasnie dlatego profi rozwiazanie to egt na kazdy cylinder
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
to tak wtryski do takich aut zawsze sprawdzane wkladam, wspolotwarcie zaworow jak w pl/9a (takie walki) na zadych tlokach nie bylo sladow stuku tylko ten jeden splynal, ponadto wydech na kazdym cylindrze byl matowo czarny, na stopionym duzo tlustego nalotu z perelkami alu( chyba normalne po splynieciu tloka), kolektor wydechowy swiecil rownomiernie na czerwono po calum zajsciu ale bez przesady wiec egt nie bylo duze a tym bardziej niejednakowe. ja obstawiam taki fakt ze zlapalo pierscien i poszedl dosyc duzy przedmuch, ponadto tlok przekazywal mniej ciepla na cylinder i sie zaczal przegrzewac.. i od tego sie zaczelo, moze dziwna teoria ale moim zdaniem prawdopodobna..voj2s pisze:sredni afr byl 10,5-11 a to znaczy ze na 3 cyl mogl byc 9,5 a na jadnym 14 wartosci podaje dla pokazania co moglo sie dzial na roznych cylindrach przyczyna ...wtryskiwacz ktorys niesprawny ?? a jesli stalo sie to na 4 cylindrze to prawie pewne ze tak by sie skonczylo bo pozatym kwestia zaplonu wchodzi w gre i ustawienie walkow ...zapewne wiesz ze mozna wystroic silnik na afr 11 i miec bardzo wysokie egt ... dosc duze wspolotwarcie w wydechu sonda bedzie miedzyla afr ale w spalinach bedzie dosc duzo niespalonej mieszanki "przedmuchiwanej" przez cyl a w czasie spalania temp w cyl bedzie bardzo wysoka .... ot taki przyklad podalem mozliwej sytuacji
wlasnie dlatego profi rozwiazanie to egt na kazdy cylinder
[ Dodano: Sob Gru 01, 2007 11:03 ]
p.s. profi w autach wyscigowych, sprobuj wcisnac klientowi do cywila 4 wskazniki egt np omori, bo gage to nieporozumienie
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
ja klientom nic nie wciskam ...mowie robimy to tak i tak jak sie podoba ok jak sie nie podoba polecam konkurencje... jeden z obecnych tu: Tomekkk upieral sie ze seryjny abf (10,5:1) przyjmie kompresor bez IC i bedzie pieknie jezdzil.... no jezdzil stukajac chyba na 0.4 i sily za wiele nie mial
co do stopionego abfa ciezki temat jesli jest jak mowisz to poprostu ktos mial pecha ale potwierdza to teorie ze jesli wszystko jest ok abf spokojnie moze jezdzic majac 250-300KM i mozna z tego korzystac do woli
co do stopionego abfa ciezki temat jesli jest jak mowisz to poprostu ktos mial pecha ale potwierdza to teorie ze jesli wszystko jest ok abf spokojnie moze jezdzic majac 250-300KM i mozna z tego korzystac do woli
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
generalnie to ja zakatowalem ten silnik w celach testowych... ciezka noge mam podejrzewam ze normalnie uzytkujac nic by sie nie stalo bo malo kto tyle upala na raz...
I NIE BYLO TO AUTO KLIENTA
I NIE BYLO TO AUTO KLIENTA
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Evo na jakiej przypuszczalnej mocy go katowałeś (doładowanie koło 0.9-1.0 bara) ???? i jak długo to trwalo... aż padł ??evolution pisze:generalnie to ja zakatowalem ten silnik w celach testowych... ciezka noge mam podejrzewam ze normalnie uzytkujac nic by sie nie stalo bo malo kto tyle upala na raz...
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
6 minut z gazem w deche( male przerwy na zakrety ) z obrotami pow 4000 cisnienie okolo 0.8 bara. teren gorskig-zone pisze:Evo na jakiej przypuszczalnej mocy go katowałeś (doładowanie koło 0.9-1.0 bara) ???? i jak długo to trwalo... aż padł ??evolution pisze:generalnie to ja zakatowalem ten silnik w celach testowych... ciezka noge mam podejrzewam ze normalnie uzytkujac nic by sie nie stalo bo malo kto tyle upala na raz...
moc nieokreslona aczkolwiek szacowana kolo wlasnie tych 250 ps.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
cicho.. ma byc cichociemna.... jeszce oska ale niedlugo:)
a tak na marginesie.. wyzywam sie na dwojce.. kazde inne auto jest rekreacyjne...
a tak na marginesie.. wyzywam sie na dwojce.. kazde inne auto jest rekreacyjne...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Dla ścisłości: mój ABF zaczął stukać powyżej 0,5 bara bez IC i odprężenia.voj2s pisze:ja klientom nic nie wciskam ...mowie robimy to tak i tak jak sie podoba ok jak sie nie podoba polecam konkurencje... jeden z obecnych tu: Tomekkk upieral sie ze seryjny abf (10,5:1) przyjmie kompresor bez IC i bedzie pieknie jezdzil.... no jezdzil stukajac chyba na 0.4 i sily za wiele nie mial
A siły nie miał na 0,3 bara bo wyszło 190 PS i 250 Nm (z tym, że seria była 142/167 ze względu na źle ustawiony rozrząd, co się okazało przy odprężaniu).
PS. Może przybliżysz nam Wojtku jakąś bliższą specyfikację ABFa Turbo, który powstał w 2B ?
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2007 03:49 przez TOMEKKK, łącznie zmieniany 2 razy.
Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl
Tak się zastanawiałem kiedyś jak duży wpływ na osiągi może mieć nieprawidłowo ustawiony rozrząd.TOMEKKK pisze:Dla ścisłości: mój ABF zaczął stukać powyżej 0,5 bara bez IC i odprężenia.voj2s pisze:ja klientom nic nie wciskam ...mowie robimy to tak i tak jak sie podoba ok jak sie nie podoba polecam konkurencje... jeden z obecnych tu: Tomekkk upieral sie ze seryjny abf (10,5:1) przyjmie kompresor bez IC i bedzie pieknie jezdzil.... no jezdzil stukajac chyba na 0.4 i sily za wiele nie mial
A siły nie miał na 0,3 bara bo wyszło 190 PS i 250 Nm (z tym, że seria była 142/167 ze względu na źle ustawiony rozrząd, co się okazało przy odprężaniu).
PS. Może przybliżysz nam Wojtku jakąś bliższą specyfikację ABFa Turbo, który powstał w 2B ?
Nie sądziłem jednak że tak znaczne.
Może jakaś podpowiedź apropos idealnych ustawień rozrządu dla abf'a ???
Jakiś czas temu miałem zmieniany i przyznam że 100% pewności to nie mam że zostało to zrobione prawidłowo a i koni paru brak więc może warto bym sprawdził ten trop.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości