Mechaniczna glowica + ostre walki + turbo

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Mechaniczna glowica + ostre walki + turbo

Post autor: olozwirski » czw wrz 13, 2007 22:52

Nosze sie z zamiarem przerobki glowicy 16V na pelna mechanike i mam w zwiazku z tym kilka pytan. Jakie najostrzejsze walki moge tam wlozyc? Do ilu rpm mozna taka mechaniczna glowice dokrecac? Motor bedzie uturbiony, setup raczej dragowy niz uliczny.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt wrz 14, 2007 07:53

mysle ze najpierw powinienes poinormowac jakie jest turbo... w tym jakie ma a/r do tego mozesz dostosowywac walki... im wieksze a/r wydechu tym ostrzejsze walki mozesz zamontowac jednak tak szczerze powiem ze mam nieodparte wrazenie ze po 265 stopniach jest juz tylko gorzej . niezaleznie jakie turbo jest zamontowane (262 wydech ma :helm: )


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt wrz 14, 2007 10:14

Evo nie o dobor turbo mi tu chodzi.
Nie znam sie na walkach za bardzo, ale sprobuje wytlumaczyc w inny sposob. Z tego co mi wiadomo za ostre walki sie nie nadaja bo rownoczesnie jest otwarty zawor ssacy i wydechowy i powstaje sytuacja ze turbo pompuje w wydech a tego chcialbym uniknac. Powstaje zatem pytanie jak ostre walki mozna wlozyc zeby nie bylo takiej sytuacji, lub jezeli sie nawet tak zdazy to nie bedzie to szkodliwe.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt wrz 14, 2007 11:07

olozwirski pisze:Evo nie o dobor turbo mi tu chodzi.
Nie znam sie na walkach za bardzo, ale sprobuje wytlumaczyc w inny sposob. Z tego co mi wiadomo za ostre walki sie nie nadaja bo rownoczesnie jest otwarty zawor ssacy i wydechowy i powstaje sytuacja ze turbo pompuje w wydech a tego chcialbym uniknac. Powstaje zatem pytanie jak ostre walki mozna wlozyc zeby nie bylo takiej sytuacji, lub jezeli sie nawet tak zdazy to nie bedzie to szkodliwe.
ja przeciez pisze im mniejsze a/r turbiny tym to zjawisko co napisales wieksze, zwiazku z tym jak mocno ostre walki zalozysz zalezy w glownej mierze od turbo. dlatego pytalem jaka turbina zeby moc ci okreslic moim zdanniem najbardziej optymalny setup.. ja jezdze teraz na a/r 80 i walkach 262 stopnie. ustawienie jest nieistotne w danym momencie bo to dojdziesz podczas hamowania auta jak najlepiej. fakt jest taki ze przy szczelnym wydechu turbo laduje w miare fajnie w sensie max cisnienie juz od 3700 przy stosunkowo lajtowym sofcie, przy wolnej zmianie biegow ma laga jak h*** natomiast przy szybkiej jest juz niezauwazalny... co do pompowania TURBO W WYDECH. gdzies juz pisalem o tym. w kazdym razie malo kto wie ze cisnienie spalin jest wyzsze przewaznie okolo 20 25% od cisnienia doladowania biorac pod uwage ze w kazdym silniku tlok wypycha spaliny co oznacza ze na wydechu mamy nizsze cisnienie niz w cylindrze . reasumujac. cisnienia ukladaja sie tak. cisnienie w cylindrze > cisnienia w ukladzie wydechowym > cisnienie w dolocie. wychodzi na to ze nie ma sytuacji w ktorej turbo pompuje w wydech co najwyzej cisnienie spalin wali w kolektor ssacy, zmniejszajac napelnienie cylindrow swiezym materialem, do tego podnoszac temperature w dolocie...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » pt wrz 14, 2007 20:47

olozwirski pisze:Evo nie o dobor turbo mi tu chodzi.
Nie znam sie na walkach za bardzo, ale sprobuje wytlumaczyc w inny sposob. Z tego co mi wiadomo za ostre walki sie nie nadaja bo rownoczesnie jest otwarty zawor ssacy i wydechowy i powstaje sytuacja ze turbo pompuje w wydech a tego chcialbym uniknac. Powstaje zatem pytanie jak ostre walki mozna wlozyc zeby nie bylo takiej sytuacji, lub jezeli sie nawet tak zdazy to nie bedzie to szkodliwe.

Słabo znam się na mechanice, a już tym bardziej na wałkach i dobierania pod to turbo - ale, mam 'średnie' wałki do 16ki, pod hydraulkie (276/268), których chce się pozbyć, bo są mi zbędne, chciał je kupić pewien znajomy kilka miesięcy temu do uturbionej KRki w Trójmieście, auto dość charakterystyczne - niebieska chabrowa mk2 z frontem Rally, może ktoś kojarzy, nieistotne. W każdym razie chłop był straszne nakręcony, wydzwaniał do różnych ludzi i zdania były podzielone - jakiś jego spec-doradca przekonywał go żeby brał i będzie zaje...., ale nasz lokalny guru od uturbiabnia - Paweł Hasse, stwierdził jednak że te wałki będą za ostre jak na jego auto (turbina chyba KKK-7100 z S2). Mówimy tu cały czas o wałkach pod hydraulike - przypominam..
Jednak podam przykład z innej nieco parafii - kiedyś studiowałem dość mocno Lancera Evo na zagranicznych forach, pamiętam że ludzie ćwiczą z Evo (piszę o Evo do VIIIki włącznie, czyli bez zmiennych faz) różne kombinacje ok 260 -276st wałki na ssanie i wydechy w różnych konfiguracjach i działa to pozytywnie chyba nawet już z seryjną turbiną, jeśli się nie mylę..
Ostatnio zmieniony pt wrz 14, 2007 20:50 przez kkk13, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn wrz 17, 2007 05:23

Corky Bell w "Maximum Boost" napisał że najlepsze wałki pod turbo to wałki seryjne i każde inne będą gorsze.

ja bym nie przekraczał 268 , a przy takich zbędna jest przeróbka na mechanike
Ostatnio zmieniony pn wrz 17, 2007 05:27 przez GTO, łącznie zmieniany 1 raz.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw wrz 20, 2007 10:36

GTO pisze:Corky Bell w "Maximum Boost" napisał że najlepsze wałki pod turbo to wałki seryjne i każde inne będą gorsze.

ja bym nie przekraczał 268 , a przy takich zbędna jest przeróbka na mechanike
po za tym szczegółem ze mechanika jako taka jest lzejsza od hydro wiec sterowanie zaworami jest dokladniejsze... wiec przerobka jest oplacalna...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw wrz 20, 2007 10:59

evolution pisze:
GTO pisze:Corky Bell w "Maximum Boost" napisał że najlepsze wałki pod turbo to wałki seryjne i każde inne będą gorsze.

ja bym nie przekraczał 268 , a przy takich zbędna jest przeróbka na mechanike
po za tym szczegółem ze mechanika jako taka jest lzejsza od hydro wiec sterowanie zaworami jest dokladniejsze... wiec przerobka jest oplacalna...
i chyba wymagana jesli Olo chce krecic do 10000rpm


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw wrz 20, 2007 11:15

zaprzal pisze:
evolution pisze:
GTO pisze:Corky Bell w "Maximum Boost" napisał że najlepsze wałki pod turbo to wałki seryjne i każde inne będą gorsze.

ja bym nie przekraczał 268 , a przy takich zbędna jest przeróbka na mechanike
po za tym szczegółem ze mechanika jako taka jest lzejsza od hydro wiec sterowanie zaworami jest dokladniejsze... wiec przerobka jest oplacalna...
i chyba wymagana jesli Olo chce krecic do 10000rpm
tak i zalecana jesli nawet nie chce krecic.... nawiazujac do krecenia ja golfa dokrecam na pierwszych dwoch biegach ponad 8000 rpm pozniej coraz nizej.... z 4 na 5 zmieniam juz na 6700. skrzynia biegow zmusza do takiego krecenia dlka najlepszych osiagow... w zasadzie brakuje mi tylko treningu ale na przyszly sezon spokojnie beda niskie 12... na samej turbo
Ostatnio zmieniony czw wrz 20, 2007 11:16 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości