Ile można wycisnąć koni z ABFa??

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » wt lip 31, 2007 15:43

pewnie dają satysfakcję. Prawda jest taka, że nawet seryjna pompa paliwa dawała rade na doładowaniu 0.8 bara i mocach ok 280km, zatem jeżeli nie ma się kasy, to nie opłaca się zmieniać. No chyba, że potem można się pochwalić przed znajomymi :bigok:


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » śr sie 01, 2007 14:41

toledo pisze:zapytam się co daję takie kable i w czym są lepsze np. od Beru?
Powiem Ci że napewno lepsze niż NGK czyli też Beru ,paru znajomych miało je i byli bardzo zadowoleni ,

http://sklep.tuning.jcauto.pl/oferta/el ... rt439.html


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
toledo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 18:56
Lokalizacja:

Post autor: toledo » śr sie 01, 2007 14:53

Cena do zaakceptowania, ale czy pasują do abf-a? tam cos pisze jedynie o deuu?



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » śr sie 01, 2007 17:07

toledo pisze:Cena do zaakceptowania, ale czy pasują do abf-a? tam cos pisze jedynie o deuu?

Jeśli Cie interesują napisz do nich poszukaj sobie maila albo tel,

Pozdr



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » śr sie 01, 2007 23:30

Kenaj pisze:Odnośnie swapu, nie wiem czy się opłaca wydawać kase na przekładke 1.8T, no chyba, że chcemy się pochwalić, że mamy takie coś pod maską. Koszty: silnik ok 5tys ( zakładamy że w dobrym stanie - optymistycznie ), przekładka ok 3 tys ( nie mówcie, że taniej wyjdzie bo to kupa prawda, jest milion pierdół które wychodza w trakcie ), wychodzi jakieś 8 tys. Mamy tylko 180Km, troche mało. Za 8 tys możemy do ABF'a zapodac turbo i mieć lekką ręką 250km. Jak chcemy inwestować to można zrobić jak Mariusz, zakuć motor i dmuchac ile wlezie, koszty to drugie 8tys, ale możemy i 400km zrobic ( pytanie czy sens w golfie na ośce mieć 400km i z 500Nm ?? ).
Tylko jak z żywotnością takiego abfa przy nadmuchaniu 250km ?? 1.8T mozna spokojnie podciagnąć na 200-220KM (co powinno zadowolic "ośke") bez znacznego spadku trwałości.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » śr sie 01, 2007 23:51

250km osiągasz na 0.5 bara, powiedz jest to jakiś wysiłek dla silnika, taki soft turbo?? Moim zdaniem raczej niebardzo, żywotność nieznacznie się pogorszy, oczywiście jeżlei będzie to zrobione z głową. Pozatym zakupienie 1.8T, montaż i podciągnięcie do tej mocy wyjdzie dosyć sporo, prawie tyle co zakucie abf'a


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » ndz sie 05, 2007 01:50

Kenaj pisze:250km osiągasz na 0.5 bara, powiedz jest to jakiś wysiłek dla silnika, taki soft turbo?? Moim zdaniem raczej niebardzo, żywotność nieznacznie się pogorszy, oczywiście jeżlei będzie to zrobione z głową. Pozatym zakupienie 1.8T, montaż i podciągnięcie do tej mocy wyjdzie dosyć sporo, prawie tyle co zakucie abf'a
Pytam bo planuje swapa na coś pow. 200KM i mam dylemat teraz. Narazie jestem za 1.8 T :grin:


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

ericSSon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr paź 18, 2006 23:06
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: ericSSon » pn sie 20, 2007 18:13

Fido_dido pisze:2,5 cala to za duzo chyba ze od kompresor za bardzo rozprezysz silnik 2,25 bedzie akurat

walboro do na nie bedzie potrzebne spokojnie na seryjnej pompie dasz rade

jeszcze dodac cienka uszczelne pod głowice dla podbicia kompresji

jak obrobka głowicy bedzie z głowa a to łatwo mozna zjebac

mysle ze 170/175 to bedzie maks i to optymistyczny

ja bym zaturbił :satan:

bo jak bedzie mało to juz koniec modow kolejne konie NA to chorendalny majatek

a z wydłubanego Na nie da sie perzejsc na turbo

wiec musisz sobie odpowiedziec

ile masz kasy

ile ie koni zadowoli oraz czy wzgłedy ekonomiczne sa dla ciebie wazne

ale zaufaj gwizd turbo pssst i duzo momentu pod noga to jest jazda raz sie przejedziesz turbo benzyna albo wydłubanym dizlem na przelotowym wydechu i nigdy wiecej NA

:bajer:
170 kucy to samym programem mozna wyciagnac z dobrze zrobionym wydechem :)



Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » pn sie 20, 2007 23:53

Hmmm co do 1,8T to nie wiem co wam wchodzi w dodatkowe pierdulki ?? jak wytszarpiesz caly zestaw z imo to kablologia i lata a jak nei to troszke zabawy i tak i tak lata :D .... wg mnie 1,8T do 350KM bez ruszania czegokolwiek nawet kupic 150KM wzucic jak GTO suszarke i masz 300+ wyspawanie kolektora tylko dochodzi i wtryski... 16v :D ale w stylu OLO nie inaczej bo jazda po krawedzi mnie nie bawi juz... nie wybral bym sie NIE zakutym abf zrobionym na 300km w trase np 1500km a 1,8T sadze ze tak :) jak chcesz sie bawic kup 16v kr/pl na ebay kup tloki i korby z 3B uszczelka kolektor dolot (nie musi byc wszystko kwaisak)... i tak mozesz spokojnie 350 krecoc tanim kosztem :)... ale ja bym wybral PD :bajer:

[ Dodano: Pon Sie 20, 2007 11:57 pm ]
Ewentualnie ze wzgledu dzwieku 16v z walkiem na ITB :bigok:
Ostatnio zmieniony pn sie 20, 2007 23:56 przez Krzyś 16v, łącznie zmieniany 1 raz.



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » wt sie 21, 2007 09:06

LCQ przesiadka z silnika 2E na ABF to faktycznie było by mało... tak samo czysty 1.8T tez by było mało. Na Twoim miejscu bym brał ABF lub KR i wykrecił go na 170KM - 190KM bez turbo ...a jak wiecej kasy uskładasz to turbo :P

Koszt założenia kompresora to jest cos koło 3000zł (jak trafisz w tanie czesci i sam poskładasz) ...z tym ze co 30 000km (jezeli dasz mu normalne obroty... natomiast jak zmienisz koółka pasowe zeby wiecej dmuchał to moze byc co roku regeneracja która kosztuje cos koło 1000zł) trzeba by go regenerować.
Ostatnio zmieniony wt sie 21, 2007 09:08 przez Cosar 33GT, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » wt sie 21, 2007 09:11

ale olo ma zakuty motor. to jest cięzki temat do porady, bo każdy ma odmienne zdanie, a to wszystko zalezy od tego co się chce osiągnąć. Na poczatku trzeba sobie zdać sprawe, że zawsze będzie malo mocy, nawet i 300km się znudzi po jakimś czasie.


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » wt sie 28, 2007 02:16

Po wielu przemyśleniach będe kierował sie chyba w stronę ABFa , pierw delikatnie go poprawie : wydech dolot wałek ssący Schricka i program do tego ( może uda sie do 170 KM dobić) ,a pózniej turbo na niskim ciśnieniu,

P.S.

Ile można zrobić kucyków z samego programu na ABFie ?? Hamował ktoś taki silnik po modach ??

Pozdr


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » czw sie 30, 2007 07:14

Można troche poczytać na temat ABFa tutaj. Pomiar będzie w przyszłym tygodniu, ale stawiam na 240 PS.

http://streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=45127
Ostatnio zmieniony czw sie 30, 2007 09:05 przez TOMEKKK, łącznie zmieniany 1 raz.


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » czw sie 30, 2007 20:02

ABF-em bez turba mozna dojsc do 200ps. Ja jestem w trakcie realizowania projektu uturbienia ABF-a moc docelowa 350-400ps wszystko na wypasie silnik zakuty porting itd.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości