Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: qwerty01 » wt mar 23, 2021 11:28

Tak się zastanawiam, czy nie zmieniać świec z z BKUR6ET-10 (1.4) na PZFR6J-11 (stosowane w AZD i BCB). Świece mam do wymiany (zalało olejem), więc może jakiś upgrade. ;)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 7990
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: marcin7x5 » wt mar 23, 2021 14:52

Skoro zalało to sprawdź czy nie cieknie olej spod pokrywy z wałkami rozrządu. Ja ostatnio wymieniałem te świece ngk i 2 się ukręciły na gwincie podczas wkręcania...



qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: qwerty01 » wt mar 23, 2021 15:37

Tak, cieknie. 2 lata temu świece wymieniane to stare były zawalone olejem. Teraz auto pracuje na 2 cylindrach. W przyszłym tyg będzie naprawiane, więc świece i tak trzeba wymieniać. Temu zastanawiam się na te z 1.6 BCB/AZD



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 7990
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: marcin7x5 » wt mar 23, 2021 21:37

Z pewnością nie będzie gorzej aczkolwiek to już są świece jednoelektrodowe i pod tzw palcocewki. Również możesz zmienić na jeszcze lepsze irydowe za ok 90 zł za sztukę...



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » wt mar 23, 2021 21:54

Jak chcesz dobre świece to daj BKR6EIX-11, katalogowo do 1.4 AXP. Jeśli jednak planujesz LPG to ich przerwa będzie za duża. Zrzuć pokrywe z wałkami, wyczyść i uszczelnij to z użyciem Elringa AFD 2018. Roboty troche jest, bo trzeba rozpiąć rozrząd.

1.4 zajebiście chodzi na LPG i dobre przyrosty na zapłonie, tańsza jazda ogólnie same zalety.

Ponawiam pytanie o foto jak jest połączona chłodnica oleju w 1.6 z obiegiem.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 7990
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: marcin7x5 » śr mar 24, 2021 17:13

Wpięta jest w węże odchodzące od tych głównych "magistrali"



locarno
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: locarno » ndz mar 28, 2021 13:47




Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » ndz mar 28, 2021 15:56

Tak, wszystko można kupić. Są tuningowe tłoki i korby do 1.6 GTI, więc mozna też je użyć w zwykłym 1.6 tylko no... worek pieniędzy.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » pt kwie 02, 2021 22:53

Panowie 112 stopni w misce jest na autostradzie, ile w takim razie może być w magistrali olejowej?

Pomiar VCDSem bloki pomiarowe licznika z czujnika temperatury w misce. Wydaje mi sie, że taki wynik jest do zbicia chłodnicą oleju od BCB i niekoniecznie trzeba zewnetrzną chłodnice pod zderzak.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: qwerty01 » sob kwie 03, 2021 10:30

Powiem tak. W innym samochodzie mam na zegarach temp oleju. Jak jeździłem na motulu miałem o 5-10 stopni większą temp, niż na innych (takie same warunki). Czerwone pole zaczyna się dopiero przy 180 stopniach. 112 to jeszcze nie jest dużo. U mnie 120 to dopiero połowa skali. Najwięcej jakie osiągnąłem to prawie 140 stopni przy jeździe ok180- 200 km/h przez ponad godzinę.



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » sob kwie 03, 2021 17:36

Lepiej nie przekraczać 130 stopni bo to działa destrukcyjnie na olej średniej klasy a temperatura w misce a w magistrali to całkiem inne sprawy. Podejrzewam, że jak jest 112 w misce to w magistrali będzie ze 125 czyli wypada chłodnice wodną zastosować.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

locarno
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: locarno » pn kwie 12, 2021 18:02

nba pisze:
ndz mar 28, 2021 15:56
Tak, wszystko można kupić. Są tuningowe tłoki i korby do 1.6 GTI, więc mozna też je użyć w zwykłym 1.6 tylko no... worek pieniędzy.
Z tego co autor filmu napisał gdzies w komentarzu to silnik długo nie pożył.



Awatar użytkownika
nba
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » sob maja 01, 2021 19:57

Myślę nad montażem wałka ssącego od 1.6 16V. BCB ma taki sam ssący jak wydechowy i jest to ten sam wałek co na wydechu w 1.4. Ciut wyższy wznios zaworu i troche dłuższy czas otwarcia, typowo pod wyższe obroty. Jest jeszcze wałek od BBZ/AUB, ale ciężko dostać używkę i nie wiem jak jego krzywki w porównaniu do BCB.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości