Witam.
Zastanawiam się nad oddaniem samochodu na chiptuning do przeprogramowania go z fabrycznych 150KM do 180KM w niedalekiej przyszłości Myślę, że tyle by było w sam raz, tak, żeby silnik nie był wyżyłowany no i chcę pozostać przy fabrycznych podzespołach. Silnik o oznaczeniu AUM czyli mam fabryczną turbinę K03s. Zanim taki chip bym zrobił muszę jeszcze trochę poznać samochód, poczekać czy nie wyjdą jakieś możliwe naprawy oraz chcę zadać od siebie zestaw pytań do was (m.in do tych, którzy przeprowadzili taki chip na swoich samochodach z tym silnikiem):
- czy wzrost mocy o 30KM spowoduje, że dwumasa i sprzęgło będą bardziej narażone na szybsze zużycie czy jednak nie będzie to jeszcze dla tych podzespołów aż tak bolesne?
- ile zapasu na niutony ma takie fabryczne koło dwumasowe oraz ile zapasu mocy ma taka turbina K03s? Jaka jest maksymalna granica tych podzespołów?
- czy ilość niutonometrów przy chipowaniu można wybrać ile się chce czy dobierają się one automatycznie do ilości przyrostu koni mechanicznych? np. chcę 235nm przy 180KM
- czy po podniesieniu do 180KM będzie odczuwalne mniejsze spalanie? Jeżeli tak, to o ile mniej litrów czy ml wam spala po takim tuningu?
- czy będę musiał zmienić olej na coś innego niż 5W40?
- czy w ogóle muszę coś zmieniać z podzespołów?
To na razie tyle z moich pytań.
Przyszły chiptuning oraz pytania.
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Hellraiser
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: sob lut 20, 2021 22:55
- Auto: Volkswagen Golf IV 1.8T 150KM
- Silnik: AUM
Re: Przyszły chiptuning oraz pytania.
Po 1 to u Ciebie wystarczy wgrać soft z wersji AUQ 180 konnej np Octavia RS/Leon, poza tym tuner jak zrobi dobrą mapę to będziesz miał 190+ koni a nie 180...chyba że lajtowy program.
A co do sprzęgła to zależy jak tuner dowali niutona i koksu gdzie koła będą mielić i w piku 1.1 bar to może szybko polecieć, ale jak wgrasz seryjny program z AUQ 180 konnego to przecież tam masz ten sam zestaw sprzęgła i wszystko będzie chodzić, problem tylko taki że nie przekroczysz 250 Nm a jednak niutonem auto się odpycha.
Co do momentu seryjne sprzęgło? hmm tak 300-320 Nm powinno dać radę więcej już raczej nie dźwignie i zacznie prędzej czy później wysiadać.
A turbo K03s swego czasu pompowało na 240-250 koni, ale to mówimy o zdrowej sprężarce bez pęknięć, ze zdrową gruszką a nie wyrobioną, silnik bez 5 dziur w dolocie itd..
zdrowa pompa paliwa itp..
Co do doboru momentu 235 Nm ma seryjna mapa fabryczna z wersji AUQ 180 konnej, tuner dołoży więcej ale liczy się zakres w jakim jest dostępny moment bo możesz mieć 300 Nm przez chwilę przy doładowaniu w piku 1 bar a potem wszystko leci na łeb...
Z drugiej strony moje doświadczenie takie lepiej więcej momentu niż mocy, mam AGU który długi czas latał na seryjnym osprzęcie i generował ok 177 koni za to pod 300 Nm i potrafiłem dotrzymywać kroku Audi S3 210 konnej, z uwagi na wagę i właśnie moment obrotowy. Bo masz np 180 koni ale przy 6500 za to masz niżej słabszy niuton np 235 który to napędza auto.
Więc jest różnica 180 koni i 235 Nm a np 177 koni i 290 Nm, tutaj przewaga będzie tego drugiego...
Oleju zmieniać nie trzeba 180 koni to nie 280 byle regularnie wymieniać wraz z filtrami no i oczywiście rozgrzewać auto przed katowaniem i korzystaniem z mocy. No chyba że masz zamiar na tor jechać to jakieś 5W50 można by poszukać
Czy coś musisz zmieniać? No nie wiadomo, sprawdzałeś na diagnostyce jak silnik działa? Mierzyłeś moc na hamowni? Żeby się nie okazało że z tych 150 masz 138 aktualnie
Świece w jakim stanie? Czy w tej chwili nie ma problemu ze sprzęgłem? Bo jak już teraz np ślizga to wiadomo że chiptuning gdzie dojdzie moment obrotowy jeszcze dorzuci 5 groszy i już wtedy w ogóle będzie masakra
Reasumując konkretna diagnostyka mile widziana i weryfikacja stanu auta, silnika, logi dynamiczne itd..
A co do sprzęgła to zależy jak tuner dowali niutona i koksu gdzie koła będą mielić i w piku 1.1 bar to może szybko polecieć, ale jak wgrasz seryjny program z AUQ 180 konnego to przecież tam masz ten sam zestaw sprzęgła i wszystko będzie chodzić, problem tylko taki że nie przekroczysz 250 Nm a jednak niutonem auto się odpycha.
Co do momentu seryjne sprzęgło? hmm tak 300-320 Nm powinno dać radę więcej już raczej nie dźwignie i zacznie prędzej czy później wysiadać.
A turbo K03s swego czasu pompowało na 240-250 koni, ale to mówimy o zdrowej sprężarce bez pęknięć, ze zdrową gruszką a nie wyrobioną, silnik bez 5 dziur w dolocie itd..
zdrowa pompa paliwa itp..
Co do doboru momentu 235 Nm ma seryjna mapa fabryczna z wersji AUQ 180 konnej, tuner dołoży więcej ale liczy się zakres w jakim jest dostępny moment bo możesz mieć 300 Nm przez chwilę przy doładowaniu w piku 1 bar a potem wszystko leci na łeb...
Z drugiej strony moje doświadczenie takie lepiej więcej momentu niż mocy, mam AGU który długi czas latał na seryjnym osprzęcie i generował ok 177 koni za to pod 300 Nm i potrafiłem dotrzymywać kroku Audi S3 210 konnej, z uwagi na wagę i właśnie moment obrotowy. Bo masz np 180 koni ale przy 6500 za to masz niżej słabszy niuton np 235 który to napędza auto.
Więc jest różnica 180 koni i 235 Nm a np 177 koni i 290 Nm, tutaj przewaga będzie tego drugiego...
Oleju zmieniać nie trzeba 180 koni to nie 280 byle regularnie wymieniać wraz z filtrami no i oczywiście rozgrzewać auto przed katowaniem i korzystaniem z mocy. No chyba że masz zamiar na tor jechać to jakieś 5W50 można by poszukać
Czy coś musisz zmieniać? No nie wiadomo, sprawdzałeś na diagnostyce jak silnik działa? Mierzyłeś moc na hamowni? Żeby się nie okazało że z tych 150 masz 138 aktualnie
Świece w jakim stanie? Czy w tej chwili nie ma problemu ze sprzęgłem? Bo jak już teraz np ślizga to wiadomo że chiptuning gdzie dojdzie moment obrotowy jeszcze dorzuci 5 groszy i już wtedy w ogóle będzie masakra
Reasumując konkretna diagnostyka mile widziana i weryfikacja stanu auta, silnika, logi dynamiczne itd..
- masa1988
- Mały gagatek
- Posty: 149
- Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
- Lokalizacja: Czę100chowa
- Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
- Silnik: AUQ
Re: Przyszły chiptuning oraz pytania.
Ja posiadam mk4 auq jeśli chodzi o sprzęgło w wersji 180 jest większe koło zamachowe również większe sprzęgło co za tym idzie napewno mocniejsze i 6biegowa skrzynie. Jeśli chodzi o osprzęt to nie wiem czy jest wszystko w 100%takie same ale chyba wydech jest też trochę inny. Obecnie jest zmieniony tip na silikon z chin + downpipe z kwasowki 2.75 z redukcja do serii, pompa paliwa pierburg 53 (oryginalna była na wykończeniu) i turbo w Nie najlepszej kondycji + do tego program z serii 0.6b podniesiony na 0.8b i wyłączona ekologia sai i 2 sonda. Auto generuje ok 200km i 300nm. Tą mocą jeździ się już naprawdę przyjemnie, i jest czym jechać. Jeśli chodzi o awaryjność to jeśli będzie używał madrze, studził suszarkę, nie palowal na zimnym to nie ma prawa nic się dziać. Spalanie raczej wzrośnie a nie spadnie to nie diesel. Na początek zanim zaczniesz coś modzić, upewnij się że masz sprawna serię. Wszelkie nieszczelnosci w dolocie i podciśnieniach powodują spadek mocy. Świece warto wymienić jeśli nie były wymieniane. Także pompa paliwa jeśli nie domaga bo po sofcie szybko w górę pójdą korekty krótkoterminowe. U mnie w planach wydech z kwasowki 2.5cala, big smic, fizyczne usunięcie eko, uproszenie układu podciśnień, nowe turbo i zobaczymy ile pokaże potem ewentualnie jakąś minimalna korekta softu aby wszystko dograć ale podnosić doładowania więcej nie planuje.
Re: Przyszły chiptuning oraz pytania.
To z tego wynika że VAG stosował w różnych modelach aut z silnikiem 180 AUQ różne układy napędowe, Octavia I RS na pewno ma 5 biegową skrzynię i zapewne słabsze sprzęgło.
A silnik AUQ
Ja bym wgrał gotowca fabrycznego - mapę i tyle jak starczy 180 koni, a jak więcej to u tunera mapa, który pozwoli na okolice 190-200 koni.
Swoją drogą w starym Passacie/Audi A4 AEB 150 koni jest 5 biegowa skrzynia i taka sama siedzi w Audi A4/A6 AJL czyli to samo w wersji 180 koni.
W Audi to chyba dopiero te V6 miały 6 biegów.
Ja mam u siebie ok 290- 300 Nm/ 1bar doładowania przy oryginalnym sprzęgle i nic nie ślizga, a od momentu zakupu czyli dawno temu nie było ruszane.
A silnik AUQ
Ja bym wgrał gotowca fabrycznego - mapę i tyle jak starczy 180 koni, a jak więcej to u tunera mapa, który pozwoli na okolice 190-200 koni.
Swoją drogą w starym Passacie/Audi A4 AEB 150 koni jest 5 biegowa skrzynia i taka sama siedzi w Audi A4/A6 AJL czyli to samo w wersji 180 koni.
W Audi to chyba dopiero te V6 miały 6 biegów.
Ja mam u siebie ok 290- 300 Nm/ 1bar doładowania przy oryginalnym sprzęgle i nic nie ślizga, a od momentu zakupu czyli dawno temu nie było ruszane.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Re: Przyszły chiptuning oraz pytania.
Wszystko wytrzyma.
Swoją drogą nie ma czegoś takiego jak gotowiec na 180 koni z innego ECU. Sugeruję nie wgrywać na pałę softu z AUQ HN lub MJ do AUMa bo źle to się może skończyć.
Swoją drogą nie ma czegoś takiego jak gotowiec na 180 koni z innego ECU. Sugeruję nie wgrywać na pałę softu z AUQ HN lub MJ do AUMa bo źle to się może skończyć.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości